This study has been designed and implemented
with the aim of exposing the principles related to
social capital in terms of social communication network
and charity-volunteering. This quantitative study used
questionniare to collect data from 176 women and
162 men who working in public sector in Ankara. The
results of research show that individuals who have a
problem know one who help them, individuals who
need debt know one who give them, individuals who
faced some problems in family or work life know one
who help them in terms of social communication
network. It is exposed that individuals are not member
a voluntary organization and, they don’t work a
charitable fund generally, but they often give charitable
gifts to charitable funds or people who have need.
Social capital social communication network charity volunteering social work
Bu araştırma, sosyal iletişim ağı ve yardımseverlikgönüllülük yapılandırılmasına ilişkin esasları ortaya koymak amacı ile yürütülmüştür. Nicel araştırma yönteminin kullanıldığı bu çalışmada, Ankara’da kamu sektöründe çalışan 176 kadın ve 162 erkek katılımcıya anket uygulanmıştır. Araştırmada; sosyal iletişim ağının oluşturulması bağlamında bireylerin, bir problem olduğunda kendilerine yardım edecek yakınları olduğu, ihtiyaç duyduklarında borç alabilecek birilerini tanıdıkları, aile ya da iş yaşamı ile ilgili herhangi bir sorunla karşılaştıklarında yardım isteyebilecekleri yakınları ya da arkadaşları olduğu belirlenmiştir. Yardımseverlik-gönüllük bağlamında ise bireylerin çoğunlukla herhangi bir gönüllü kuruluşa üye olmadıkları ya da dernek, vakıf ve hayır kuruluşlarında gönüllü olarak çalışmadıkları, ancak çoğu zaman bir hayır kuruluşuna ya da ihtiyacı olanlara bağışlar yaptıkları ortaya konulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Sayı: 21 |