The aim of the study to determine the knowledgeof the students about adelosant physiology , andgiving education about the subject and determinehow effects the education their knowledge. Allstudents were taken to the sample the schools of 4.education area in Manisa (n=111). Data werecollected between May 24-31/2004. Data wereevaluated by using on computer in SPSS 10.0 pacgetprogram. Percentage and Paired Samples-t testswere used in the statistically analysis. The result ofthe study it is determined that 86% of the studentsbelieve in necessarity of sex education in schools.Significant relationship was found between the givenanswers before and after education (p<0.05).
Araştırmanın amacı; kız öğrencilerin ergenlik fizyolojisine ilişkin bilgilerini saptamak, öğrencilerekonu ile ilgili eğitim verilerek, eğitim öncesi ve sonrasındaki bilgi durumlarını değerlendirmek ve eğitimin etkinliğini saptamaktır. Araştırmanın evrenini Manisa ili dördüncü bölge eğitim okulları (Necati Bey, Avni Gemici ve Fatih ilköğretim okulları) 8. sınıf kız öğrencileri oluşturmuştur. Örnekleme tüm kız öğrenciler dahil edilmiştir (n=111). Veriler 24-31 Mayıs 2004 tarihleri arasında toplanmıştır. Veriler bilgisayar ortamında SPSS 10.0 paket program kullanılarak değerlendirilmiştir. İstatistiksel analizlerde yüzdelik ve Paired-samples –t test kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, öğrencilerin%86.6’sı okullarda cinsel eğitim verilmesi gerekliliğine inandıkları belirlenmiştir. Sorulara eğitim öncesi ve sonrası verilen yanıtlar arasında yapılan istatistiksel değerlendirmede sonuç anlamlı bulunmuştur (p<0.05).
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2006 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Sayı: 9 |