Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Investigation of Master's and Doctorate Theses on Preschool Period Science Education in Turkey

Yıl 2022, Cilt: 4 Sayı: 1, 9 - 18, 30.06.2022

Öz

The objective of this study conducted in Turkey pre-school period is the examination of science education on graduate and doctoral theses. The data were analyzed by content analysis method.
Within the scope of the study, 37 studies, which were reached in the last 17 years, were grouped according to their years, thesis types, qualitative / quantitative / mixed approach, university and institute to which the thesis belongs, study group and it’s subjects. According to the findings obtained from the study, it was found that more master's theses were reached in preschool science education, there were more studies on this field in recent years, studies were carried out in 25 different universities and 5 different institutes, the study group mostly worked with teachers and It was found that the subject of study was the attitudes of teachers. According to the approach of the studies, it was found that the quantitative approach was used more often.

Kaynakça

  • Alisinanoğlu, F., Özbey, S., & Kahveci, G. (2017). Okul öncesinde fen eğitimi. Pegem Atıf İndeksi, 1-200.
  • Aydoğdu, Ü. R. (2015). 2004-2013 yılları arasındaki fen eğitimi ile ilgili makalelerin konu ve yöntem bakımından incelenmesi (Master's thesis, Fen Bilimleri Enstitüsü)
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Pegem Akademi
  • Gürdal, A., Bakioğlu, A., & Öztuna, A. (2010). Fen bilgisi eğitimi lisansüstü tezlerinin incelenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, (17).
  • Karamustafaoğlu, O. (2009). Fen ve teknoloji eğitiminde temel yönelimler. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17(1), 87-102.
  • Kiras, B. ve Bahar, M. (2019). Türkiye’deki Fen Eğitim Konulu Tezlerin Konu Yönelimi Ve Yöntemsel Analizi . (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bolu.
  • MEB. (2013).Okul Öncesi Eğitim Programı. www.meb.gov.tr.
  • Özpir Mantaş, H, C. Coştu, B. (2018). Okul Öncesi Fen Eğitimi: Bir İçerik Analizi . (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi) . Yıldız Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • TAŞ, E., BAŞOĞLU, S., SARIGÖL, J., TEPE, B., & GÜLER, H. (2019). Türkiye'de 2008-2018 Yılları Arasında Araştırma-Sorgulamaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımına İlişkin Fen Eğitimi Alanında Yapılan Bilimsel Çalışmaların İncelenmesi. Sosyal Bilimler Arastirmalari Dergisi, 9(1).
Yıl 2022, Cilt: 4 Sayı: 1, 9 - 18, 30.06.2022

Öz

Bu çalışmanın amacı Türkiye’de yapılan okul öncesi dönem fen eğitimi konulu yüksek lisans ve doktora tezlerin incelenmesidir. Veriler içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre okul öncesi dönem fen eğitiminde daha çok yüksek lisans tezlerine ulaşıldığı, son yıllarda bu alana dair daha fazla sayıda çalışmanın olduğu, 25 farklı üniversite ve 5 farklı enstitüde ilgili alana yönelik çalışmaların yapıldığı, çalışma grubunda en çok öğretmenlerle çalışıldığı ve en sık çalışılan konunun öğretmenlerin tutumları olduğu bulgularına ulaşılmıştır. Çalışmaların yaklaşımına göre en çok nicel yaklaşımla yapıldığı bulgusuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Alisinanoğlu, F., Özbey, S., & Kahveci, G. (2017). Okul öncesinde fen eğitimi. Pegem Atıf İndeksi, 1-200.
  • Aydoğdu, Ü. R. (2015). 2004-2013 yılları arasındaki fen eğitimi ile ilgili makalelerin konu ve yöntem bakımından incelenmesi (Master's thesis, Fen Bilimleri Enstitüsü)
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Pegem Akademi
  • Gürdal, A., Bakioğlu, A., & Öztuna, A. (2010). Fen bilgisi eğitimi lisansüstü tezlerinin incelenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, (17).
  • Karamustafaoğlu, O. (2009). Fen ve teknoloji eğitiminde temel yönelimler. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17(1), 87-102.
  • Kiras, B. ve Bahar, M. (2019). Türkiye’deki Fen Eğitim Konulu Tezlerin Konu Yönelimi Ve Yöntemsel Analizi . (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bolu.
  • MEB. (2013).Okul Öncesi Eğitim Programı. www.meb.gov.tr.
  • Özpir Mantaş, H, C. Coştu, B. (2018). Okul Öncesi Fen Eğitimi: Bir İçerik Analizi . (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi) . Yıldız Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • TAŞ, E., BAŞOĞLU, S., SARIGÖL, J., TEPE, B., & GÜLER, H. (2019). Türkiye'de 2008-2018 Yılları Arasında Araştırma-Sorgulamaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımına İlişkin Fen Eğitimi Alanında Yapılan Bilimsel Çalışmaların İncelenmesi. Sosyal Bilimler Arastirmalari Dergisi, 9(1).
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nur Sevinç Şirin Sağdıç 0000-0003-0777-1943

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2022
Gönderilme Tarihi 19 Aralık 2021
Kabul Tarihi 13 Mayıs 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Şirin Sağdıç, N. S. (2022). Investigation of Master’s and Doctorate Theses on Preschool Period Science Education in Turkey. Social Scientific Centered Issues, 4(1), 9-18.

Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.


20077

Eurasian Scientific Journal Index

17629

Türk Eğitim İndeksi

17630

Asos Index

17631

Google Scholar