The aim of this study is to exmine the gifted students’skills of computational thinking at secondary
school level according to gender variable. During 2017-2018 academic year, Computational Thinking Skills
Scale (CTS) was applied to 26 female nd 33 male secondary students who are attending a Science and Art
Center in Ankara. Computational thinking is a scale which has 22-word, five-point Likert-type with 5 subfactors.
Relational scanning model is used to underline the condition of our Project. Mann Whitney U test is
applied to analyze data from BDBD according to gender. By the result of this analyses, the avarage of male
students’rate of creative thinking, algorithmic thinking, cooperative learning, and critical thinking skills are
higher than female students’. Whereas, only the average of problem solving skill scores of female students was
higher than male students. When it is evaluated in terms of significance value, in the sub-factors of creative
thinking, algorithmic thinking and critical thinking has emerged a great difference in favor of men. Gifted
students showed their ability to make purchases under 145 points in the selection of BİLSEM with low skill
points in problem solving. In other areas, educational institutions have to take effective preventions to improve
Computational thinking skills among male and female students.
Bu çalışmanın amacı, üstün yetenekli ortaokul öğrencilerinin sahip oldukları bilgisayarca düşünme
becerilerinin cinsiyet değişkenine göre incelenmesidir. Betimsel nitelikli çalışmamız genel tarama modeli ile
yapılmıştır. 2017-2018 Eğitim öğretim yılında Ankara’daki bir Bilim ve Sanat Merkezine (BİLSEM) devam
eden 26 kız ve 33 erkek ortaokul öğrencisinin bilgisayarca düşünme yetenekleri ölçülebilmesi için ortaokul
düzeyine uyarlanmış Bilgisayarca Düşünme Beceri Düzeyi Ölçeği (BDBD) uygulanmıştır. Bilgisayarca
Düşünme Ölçeği, 5 alt faktörü içeren 22 ifadeli ve beşli likert tipi bir ölçektir. Çalışmamızda var olan durumu
betimlemek için ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. BDBD’den elde edilen verilerin cinsiyete göre analizi
için Mann Whitney U testi uygulanmıştır. Analiz sonucunda erkek öğrencilerin; yaratıcı düşünme, algoritmik
düşünme, işbirlikli öğrenme, eleştirel düşünme beceri puan ortalamalarının kız öğrencilerden daha yüksek
olduğu, kız öğrencilerin ise sadece problem çözme beceri puan ortalamaları erkek öğrencilerden daha yüksek
çıkmıştır. Anlamlılık değeri açısından değerlendirildiğinde ise, yaratıcı düşünme (p=.011<.05), algoritmik
düşünme (p=.016<.05) ve eleştirel düşünme (p=.031<.05) alt faktörlerinde erkekler lehine anlamlı bir fark
ortaya çıkmıştır. Üstün yetenekli öğrencilerin BİLSEM’lere seçiminde 145 puanın altında yapılan alımların
karşılığı problem çözme alanındaki beceri puanı düşüklüğünde kendisini göstermiştir. Diğer alanlarda kız ve
erkek öğrenciler arasında bilgisayarca düşünme beceri farkları için eğitim kurumlarının etkili önlemler alması
gerekmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 31 Ekim 2018 |
Kabul Tarihi | 17 Kasım 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 1 Sayı: 2 |
The content in this journal is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License