Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE BİLİM VE MÜHENDİSLİK UYGULAMALARININ ÖĞRENCİLERİN KARAR VERME VE PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNE ETKİSİ

Yıl 2020, Cilt: 3 Sayı: 1, 1 - 19, 15.06.2020

Öz

Erken çocuklukta bilim ve mühendislik uygulamalarının kullanılmasının en önemli gerekçesi; bilginin sorgulamaya dayalı ve derinlemesine öğrenmeyi sağlamasıdır. Ayrıca disiplinler arası öğrenmeyi sağlamaktadır. Çocukların bilimsel süreç becerilerini, motor becerilerini, iletişim ve sosyal becerilerini geliştirir. Çocuklar oyun oynarken adeta bir mühendis gibi davranırlar. Yapılan bu çalışmanın amacı; erken çocukluk döneminde bilim ve mühendislik uygulamalarının öğrencilerin karar verme ve problem çözme becerilerine etkisini araştırmaktır. Çalışma nitel ve nicel araştırma yöntemlerinin bir arada kullanıldığı bir araştırma olarak tasarlanmıştır. Bu araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018 eğitim-öğretim yılında İstanbul ilindeki bir özel okulun anaokuluna devam eden 5 yaş grubu 14 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmanın nicel verileri karar verme beceri testi ile nitel verileri ise açık uçlu problem çözme soruları ile toplanmıştır. Araştırmada Stem döngüsünün aşamaları göz önünde bulundurularak 4 ayrı etkinlik yapılmıştır. Araştırmada karar verme beceri testi nicel olarak, problem çözme soruları rubrik ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda öğrencilerin karar verme becerilerinin gelişmesinin sınırlı kaldığı, açık uçlu problemlere çözüm önerileri getirmede gelişme olduğu tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Canan VURUCU ŞAHİN1 Prof. Dr. Fatma ŞAHİN2

THE IMPACT OF SCIENCE AND ENGINEERING PRACTICES ON STUDENTS DECISION MAKING AND PROBLEM SOLVING SKILLS IN EARLY CHILDHOOD

Yıl 2020, Cilt: 3 Sayı: 1, 1 - 19, 15.06.2020

Öz

The most important reason for using science and engineering applications in early childhood; is based on inquiry and provides in-depth learning. Besides, it also provides interdisciplinary learning. It improves children's scientific process skills, motor skills, communication and social skills. Children act like an engineer while playing. The aim of this study is to investigate the effects of science and engineering applications on students' decision-making and problem solving skills in early childhood. The study was designed as a study using both qualitative and quantitative research methods. The study group consisted of 14 5-year-old students attending kindergartens of a private school in Istanbul in the 2017- 2018 academic year. Quantitative data of the research were collected by decision-making test and qualitative data were collected by open-ended problem solving questions. In the study, 4 different activities were carried out considering the stages of the STEM cycle. In this research, decision making test was analyzed quantitatively and problem solving questions were analyzed with rubric. As a result of the research, it was found that development of students' decision-making skills were limited and there was an improvement in providing solution to open-ended problems.

Kaynakça

  • Canan VURUCU ŞAHİN1 Prof. Dr. Fatma ŞAHİN2
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Canan Vurucu Şahin 0000-0002-2398-6728

Fatma Şahin 0000-0002-6291-0013

Yayımlanma Tarihi 15 Haziran 2020
Gönderilme Tarihi 15 Aralık 2019
Kabul Tarihi 21 Şubat 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Vurucu Şahin, C., & Şahin, F. (2020). ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE BİLİM VE MÜHENDİSLİK UYGULAMALARININ ÖĞRENCİLERİN KARAR VERME VE PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNE ETKİSİ. Journal of STEAM Education, 3(1), 1-19.

Bu dergide yer alan içerikler Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

30516