İklim değişikliği, kirlilik ve ormansızlaşma gibi - tüm antropojenik etkiler - gibi acil çevre sorunlarına ilişkin farkındalık, son birkaç yılda muazzam bir şekilde arttı. Yakın zamanda İsveçli iklim aktivisti Greta Thunberg tarafından başlatılan, hem öğrenciler hem de genel halk, gezegenimizin yıkımıyla mücadele etmek için acil çözümler bulmak için siyasi değişiklikler talep ediyor. Çevre yanlısı tutumun büyük ölçüde sosyodemografik faktörlere ve kültürel bağlama bağlı olduğu öne sürülmüştür. Çalışmamızda Almanya'nın Ostwestfalen-Lippe bölgesindeki 221 lise öğrencisinde cinsiyet, yaş, eğitim düzeyi, çevreci davranış (Fridays for Future hareket katılımı) ve çevresel tutum arasındaki ilişkiyi araştırdık. Değerlendirilen tüm faktörler ile çevresel tutum arasında anlamlı ilişkiler bulduk. Sonuçlarımız, okulda çevre bilinci hakkında etkili programlar oluşturmak için yatkınlık verilerini kullanarak çevresel tutum araştırması alanında etkili çıkarımlar önermektedir.
The awareness of pressing environmental issues such as climate change, pollution and deforestation – all anthropogenic effects – has tremendously increased during the last few years. Recently initiated by Swedish climate activist Greta Thunberg, both students and the general public demand political changes to find immediate solutions to combat the destruction of our planet. It has been suggested that pro-environmental attitude strongly depends on sociodemographic factors and cultural context. In our study, we investigated the relationship between gender, age, education level, pro-environmental behavior (Fridays for Future movement participation) and environmental attitude in 221 high-school students in the region Ostwestfalen-Lippe in Germany. We found significant relationships between all assessed factors and environmental attitude. Our results suggest influential implications in the field of environmental attitude research by using predisposition data to create effective programs about environmental awareness in school.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2022 |
Gönderilme Tarihi | 19 Temmuz 2021 |
Kabul Tarihi | 18 Ağustos 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 5 Sayı: 1 |
Bu dergide yer alan içerikler Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.