This study focuses on methodological approaches for the evaluation of online public discussion activities in the context of deliberative principles. In the study, principles are defined that arrange the discussion environment, process and participants in terms of ethical and rational elements with the Habermasian approach and the research methods discussed that can be used in the evaluation of these principles. Within this framework, the study indicates that a research design encompassing all the principles should be adopted for the evaluation of the online discussion quality and that multiple (qualitative and quantitative) data collection techniques should also be used. During this process, data collection sources should be varied as participants and discussion texts. It is thought that this approach is required for an in-depth and multifaceted understanding of the nature of online deliberation and to prevent measurement errors.
Deliberative democracy online discussion Habermas evaluation.
Bu çalışma, çevrimiçi kamusal tartışmaların müzakere ilkeleri ışığında değerlendirilmesine yönelik yöntembilimsel yaklaşımlara odaklanmaktadır. Çalışmada tartışma ortamını, sürecini ve katılımcıları Habermascı bir yaklaşımla, etik ve akılcılık bakımından düzenleyen ilkeler tanımlanmakta; bu ilkelerin değerlendirilmesinde kullanabilecek araştırma yöntemleri tartışılmaktadır. Bu çerçevede çalışma, çevrimiçi tartışmaların kalitesinin değerlendirilmesinde ilkelerin tümünü kapsayan bir araştırma tasarımının benimsenmesi ve bu bağlamda da nitel ve nicel farklı veri toplama tekniklerinin kullanılması gerektiğini belirtmektedir. Bu süreçte veri toplama kaynakları da katılımcılar ve tartışma metinleri olarak çeşitlenmelidir. Bu yaklaşımın çevrimiçi müzakerelerin doğasının çok yönlü ve derinlemesine anlaşılabilmesinin yanı sıra ölçme yanılgılarının önüne geçebilmesi bakımında da gerekli olduğu düşünülmektedir.
Müzakereci demokrasi çevrimiçi tartışma Habermas değerlendirme.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 2013 Sayı: 28 |
Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi