Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A Field Study Assessing Student Profile Suleyman Demirel Unıversity Case

Yıl 2014, Sayı: 33, 171 - 186, 19.01.2015

Öz

This study establishes a profile of students at Süleyman Demirel University in 2012- 1013, with a view to developing educational policies and identifying the social situation in the city. This study reveals quantitative and qualitative differences between the profile of students in the faculties and the vocational schools on the central campus and those in the districts. For his purpose, the study used a questionnaire to identify the demographic structure, socioeconomic status, pre-university education and general information about the family life of the students. The results of the study show that most students come from low-income urban families. A significant number of students are studying in their department of preference. Their perceptions of the university and the city are positive.

Kaynakça

  • AKÇAKANAT, T., ÇARIKÇI, H.İ., DULUPÇU, M.A., (2011), Süleyman Demirel Üniversitesi Öğrencilerinin Isparta’daki Yaşam Kalitesi Ve Isparta Halkına İlişkin Tutumlarının Değerlendirilmesi, Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, Cilt:3 Sayı:4, s. 1-18.
  • AKYURT, N. (2009), Meslek Yüksekokulları ve Marmara Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Genel Profili, Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi, Cilt:4, Sayı:11 (2009)
  • BALLACK, S. VE BOTES, A. (2003) Profile of Baccalaureate Curriculum Graduate Students in 1997. Curationis. 26(3): 60-8.
  • BİLGİLİ, E., UÇAN, O., ÇETİN, F. (2003), “ODTÜ İktisat, Erciyes ve Niğde Üniversiteleri İktisat ve İşletme Bölümü Öğrencilerinin Profillerinin Karşılaştırılması”, Erciyes Üniversitesi İİBF Dergisi, 21, 1-18. CNBC-e Bussines, 'Türkiye'nin yaşanabilir illeri 2011, http://www.sabah.com.tr/Ekonomi/2011/09/01/en-yasanabilir-il-bellioldu , 15.09.2013.
  • ÇEVİK, O. VE YİĞİT S. (2009), “Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Profillerinin Belirlenmesi-Amasya Üniversitesi Örneği”, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 33, 1, 89-106.
  • ÇİTİL M., İSPİR E., SÖĞÜT Ö., VE BÜYÜKKASAP E. (2006), “Fen Edebiyat Fakültesi Öğrencilerinin Profilleri ve Başarılarını Etkilediğine İnandıkları Faktörler: KSÜ Örneği”, Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8, 2, 69- 81.
  • KESKİN, N., KORALTAN A. VE ÖZTÜRK Ö., (2010), “Pamukkale Üniversitesi Buldan MYO Öğrenci Profili”, MYO-ÖS 2010 Ulusal Meslek Yüksekokulları Öğrenci Sempozyumu, 21-22 Ekim 2010, Düzce.
  • KÖKSALAN, B., İLTER, İ. VE GÖRMEZ, E., (2010), Sınıf Öğretmeni Adaylarının Sosyo-Kültürel Özellikleri ve Lisansüstü Eğitim İsteklilikleri Üzerine Bir Çalışma (Fırat, Erzincan ve İnönü Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği ABD Örneği), Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,Cilt 11,Sayı 3, Sayfa 277-299.
  • KURU E., PEPE K., (2002). Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Özel Yetenek Sınavlarına Katılan Öğrencilerin Sosyo-Ekonomik Profilleri, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi,, C.22,S.1(253-265).
  • NARTGÜN, Ş.S. VE YÜKSEL E. (2009), “Ahi Devran Üniversitesi Kaman Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Sosyo-Ekonomik Düzeylerinin Belirlenmesi”, Ahi Devran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10, 2, 1-18.
  • ÖZCEBE, H..(2008), Gençler ve Sigara, Klasmat Matbaacılık, Ankara, 2008, s.1-24
  • ÖZDEMİR C. ,DEMİRİZ G. (2009), Adnan Menderes Üniversitesi Öğrenci Profili Araştırması 2003, 1. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, 2009.
  • ÖZEL, A. (2006), “Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Fakültesinde Öğrenim Gören Öğrencilerin Sosyo-Ekonomik ve Kültürel Yapısı”, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16, 317-336.
  • ÖZOĞLU, M., GÜR, B.S. VE COŞKUN, İ. (2012). Küresel eğilimler ışığında Türkiye’de uluslararası öğrenciler. Ankara: Siyaset, Ekonomi ve Toplum Araştırmaları Vakfı. ISBN: 9786054023158
  • ÖZSOY, S. (2004), Üniversite Öğrenci Profili: Kavramsan Bir çözümleme ve Türkiye’ye İlişkin Bazı Ampirik Bulgular, kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 4(2):301-334
  • PARLAKAY, O., SAHİLLİOĞLU BAKLACI, S., DAĞISTAN, E., KARAKUYU, A., (2013), Mustafa Kemal Üniversitesi Antakya Meslek Yüksekokulu Mülkiyet Koruma Ve Güvenlik Bölümü Öğrenci Profili, 3. Ulusal Özel Güvenlik Sempozyumu, Gaziantep
  • SEVÜKTEKİN, M., NARGELEÇEKENLER, M., ÇETİN, I. (2012), Uludağ Üniversitesi Öğrencilerinin Sosyo-Ekonomik Profil Araştırması, Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt/Vol. XXXI, Sayı/No. 2, Sayfa. 99-128
  • ŞENSES, FİKRET (1999), “Yüksek Öğretimde Öğrenciler: ODTÜ İktisat Bölümü Öğrenci Profili”, ODTÜ Gelişme Dergisi, 26, 1-2, 179-201.
  • ŞENSES, FİKRET (2005), “ODTÜ İktisat Bölümü Öğrenci Profili”, ODTÜ Gelişme Dergisi, 32,185-198. Türkiye’nin Gençlik Profili 2012 http://www.gsb.gov.tr/content/files/turkiyenin_genclik_profili_web.pdf erişim tarihi: 05.09.2013 Türkiye İşçi Sendikaları Konfederasyonu Haber Bülteni http://www.turkis.org.tr/?wapp=52521E5F-FCA5-4BDD-940DA284DA6F151D erişim tarihi: 04.09.2013
  • YAYLALI, M. OKTAY E., ÖZEN Ü. VD. (2006), Üniversite Gençliğinin SosyoEkonomik Profili Araştırması, Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Yayınları, 109, Erzurum. YİĞİT, R., ESENAY, F.I., VE DEREBENT, E. (2007), “Türkiye’de Hemşirelik Son Sınıf Öğrencilerinin Profili”, Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksek Okulu Dergisi 11, 3, 1-12.

Öğrenci Profilinin Değerlendirilmesine Yönelik Bir Alan Araştırması “Süleyman Demirel Üniversitesi Örneği

Yıl 2014, Sayı: 33, 171 - 186, 19.01.2015

Öz

Bu çalışma 2012-2013 eğitim-öğretim döneminde Süleyman Demirel Üniversitesi’nin fakültelerinde öğrenim gören öğrencilerin profilini belirlemek ve elde edilen veriler ışığında üniversitenin eğitim ve öğretim politikalarını geliştirmek, üniversite sosyal yaşamı ve şehre (Isparta) yönelik algılarını tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Çalışmada merkez kampüs (il merkezi) ve ilçeler arasındaki nicel ve nitel farklılıklar ve öğrenci profilinin daha net ortaya konulması amacıyla fakülte ve yüksekokul ayrımına gidilmiştir. Bu amaç doğrultusunda fakültelerde öğenim gören öğrencilerin demografik yapısı, sosyo-ekonomik durumları, üniversite öncesi öğrenim hayatı ve aileleri ile ilgili genel bilgiler tespit edilmeye çalışılmıştır. Amaca yönelik örneklem setine uygulanan anketler doğrultusunda öğrencilerin öncelikle sosyal ve kültürel profilleri çıkarılmaya çalışılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin, çoğunlukla kent kökenli ve ekonomik yönden düşük gelir seviyesine sahip ailelerden oldukları görülmüştür. Öğrencilerin önemli bir kısmı tercih ettiği bölümde okumaktadır. Üniversite ve şehre yönelik algılarının pozitif olduğu görülmektedir.

Kaynakça

  • AKÇAKANAT, T., ÇARIKÇI, H.İ., DULUPÇU, M.A., (2011), Süleyman Demirel Üniversitesi Öğrencilerinin Isparta’daki Yaşam Kalitesi Ve Isparta Halkına İlişkin Tutumlarının Değerlendirilmesi, Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, Cilt:3 Sayı:4, s. 1-18.
  • AKYURT, N. (2009), Meslek Yüksekokulları ve Marmara Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Genel Profili, Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi, Cilt:4, Sayı:11 (2009)
  • BALLACK, S. VE BOTES, A. (2003) Profile of Baccalaureate Curriculum Graduate Students in 1997. Curationis. 26(3): 60-8.
  • BİLGİLİ, E., UÇAN, O., ÇETİN, F. (2003), “ODTÜ İktisat, Erciyes ve Niğde Üniversiteleri İktisat ve İşletme Bölümü Öğrencilerinin Profillerinin Karşılaştırılması”, Erciyes Üniversitesi İİBF Dergisi, 21, 1-18. CNBC-e Bussines, 'Türkiye'nin yaşanabilir illeri 2011, http://www.sabah.com.tr/Ekonomi/2011/09/01/en-yasanabilir-il-bellioldu , 15.09.2013.
  • ÇEVİK, O. VE YİĞİT S. (2009), “Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Profillerinin Belirlenmesi-Amasya Üniversitesi Örneği”, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 33, 1, 89-106.
  • ÇİTİL M., İSPİR E., SÖĞÜT Ö., VE BÜYÜKKASAP E. (2006), “Fen Edebiyat Fakültesi Öğrencilerinin Profilleri ve Başarılarını Etkilediğine İnandıkları Faktörler: KSÜ Örneği”, Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8, 2, 69- 81.
  • KESKİN, N., KORALTAN A. VE ÖZTÜRK Ö., (2010), “Pamukkale Üniversitesi Buldan MYO Öğrenci Profili”, MYO-ÖS 2010 Ulusal Meslek Yüksekokulları Öğrenci Sempozyumu, 21-22 Ekim 2010, Düzce.
  • KÖKSALAN, B., İLTER, İ. VE GÖRMEZ, E., (2010), Sınıf Öğretmeni Adaylarının Sosyo-Kültürel Özellikleri ve Lisansüstü Eğitim İsteklilikleri Üzerine Bir Çalışma (Fırat, Erzincan ve İnönü Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği ABD Örneği), Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,Cilt 11,Sayı 3, Sayfa 277-299.
  • KURU E., PEPE K., (2002). Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Özel Yetenek Sınavlarına Katılan Öğrencilerin Sosyo-Ekonomik Profilleri, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi,, C.22,S.1(253-265).
  • NARTGÜN, Ş.S. VE YÜKSEL E. (2009), “Ahi Devran Üniversitesi Kaman Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Sosyo-Ekonomik Düzeylerinin Belirlenmesi”, Ahi Devran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10, 2, 1-18.
  • ÖZCEBE, H..(2008), Gençler ve Sigara, Klasmat Matbaacılık, Ankara, 2008, s.1-24
  • ÖZDEMİR C. ,DEMİRİZ G. (2009), Adnan Menderes Üniversitesi Öğrenci Profili Araştırması 2003, 1. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, 2009.
  • ÖZEL, A. (2006), “Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Fakültesinde Öğrenim Gören Öğrencilerin Sosyo-Ekonomik ve Kültürel Yapısı”, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16, 317-336.
  • ÖZOĞLU, M., GÜR, B.S. VE COŞKUN, İ. (2012). Küresel eğilimler ışığında Türkiye’de uluslararası öğrenciler. Ankara: Siyaset, Ekonomi ve Toplum Araştırmaları Vakfı. ISBN: 9786054023158
  • ÖZSOY, S. (2004), Üniversite Öğrenci Profili: Kavramsan Bir çözümleme ve Türkiye’ye İlişkin Bazı Ampirik Bulgular, kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 4(2):301-334
  • PARLAKAY, O., SAHİLLİOĞLU BAKLACI, S., DAĞISTAN, E., KARAKUYU, A., (2013), Mustafa Kemal Üniversitesi Antakya Meslek Yüksekokulu Mülkiyet Koruma Ve Güvenlik Bölümü Öğrenci Profili, 3. Ulusal Özel Güvenlik Sempozyumu, Gaziantep
  • SEVÜKTEKİN, M., NARGELEÇEKENLER, M., ÇETİN, I. (2012), Uludağ Üniversitesi Öğrencilerinin Sosyo-Ekonomik Profil Araştırması, Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt/Vol. XXXI, Sayı/No. 2, Sayfa. 99-128
  • ŞENSES, FİKRET (1999), “Yüksek Öğretimde Öğrenciler: ODTÜ İktisat Bölümü Öğrenci Profili”, ODTÜ Gelişme Dergisi, 26, 1-2, 179-201.
  • ŞENSES, FİKRET (2005), “ODTÜ İktisat Bölümü Öğrenci Profili”, ODTÜ Gelişme Dergisi, 32,185-198. Türkiye’nin Gençlik Profili 2012 http://www.gsb.gov.tr/content/files/turkiyenin_genclik_profili_web.pdf erişim tarihi: 05.09.2013 Türkiye İşçi Sendikaları Konfederasyonu Haber Bülteni http://www.turkis.org.tr/?wapp=52521E5F-FCA5-4BDD-940DA284DA6F151D erişim tarihi: 04.09.2013
  • YAYLALI, M. OKTAY E., ÖZEN Ü. VD. (2006), Üniversite Gençliğinin SosyoEkonomik Profili Araştırması, Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Yayınları, 109, Erzurum. YİĞİT, R., ESENAY, F.I., VE DEREBENT, E. (2007), “Türkiye’de Hemşirelik Son Sınıf Öğrencilerinin Profili”, Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksek Okulu Dergisi 11, 3, 1-12.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Hüseyin Güçlü Çiçek Bu kişi benim

Ayşegül Baykul Bu kişi benim

Murat Kemal Keleş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 19 Ocak 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Sayı: 33

Kaynak Göster

APA Çiçek, H. G., Baykul, A., & Keleş, M. K. (2015). Öğrenci Profilinin Değerlendirilmesine Yönelik Bir Alan Araştırması “Süleyman Demirel Üniversitesi Örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi(33), 171-186.
AMA Çiçek HG, Baykul A, Keleş MK. Öğrenci Profilinin Değerlendirilmesine Yönelik Bir Alan Araştırması “Süleyman Demirel Üniversitesi Örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi. Ocak 2015;(33):171-186.
Chicago Çiçek, Hüseyin Güçlü, Ayşegül Baykul, ve Murat Kemal Keleş. “Öğrenci Profilinin Değerlendirilmesine Yönelik Bir Alan Araştırması “Süleyman Demirel Üniversitesi Örneği”. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 33 (Ocak 2015): 171-86.
EndNote Çiçek HG, Baykul A, Keleş MK (01 Ocak 2015) Öğrenci Profilinin Değerlendirilmesine Yönelik Bir Alan Araştırması “Süleyman Demirel Üniversitesi Örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi 33 171–186.
IEEE H. G. Çiçek, A. Baykul, ve M. K. Keleş, “Öğrenci Profilinin Değerlendirilmesine Yönelik Bir Alan Araştırması “Süleyman Demirel Üniversitesi Örneği”, Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 33, ss. 171–186, Ocak 2015.
ISNAD Çiçek, Hüseyin Güçlü vd. “Öğrenci Profilinin Değerlendirilmesine Yönelik Bir Alan Araştırması “Süleyman Demirel Üniversitesi Örneği”. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi 33 (Ocak 2015), 171-186.
JAMA Çiçek HG, Baykul A, Keleş MK. Öğrenci Profilinin Değerlendirilmesine Yönelik Bir Alan Araştırması “Süleyman Demirel Üniversitesi Örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2015;:171–186.
MLA Çiçek, Hüseyin Güçlü vd. “Öğrenci Profilinin Değerlendirilmesine Yönelik Bir Alan Araştırması “Süleyman Demirel Üniversitesi Örneği”. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 33, 2015, ss. 171-86.
Vancouver Çiçek HG, Baykul A, Keleş MK. Öğrenci Profilinin Değerlendirilmesine Yönelik Bir Alan Araştırması “Süleyman Demirel Üniversitesi Örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2015(33):171-86.

Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi