BibTex RIS Kaynak Göster

School managers' management situation of the differences among the teachers in primary schools

Yıl 2011, Cilt: 1 Sayı: 2, 6 - 15, 06.01.2013

Öz


This research is conducted to determine the point of views of the
teachers and school managers about the situation of the primary school
managers' management of the differences among the teachers. In this
research, whether school managers' and teachers' point of views differ
according to their positions and whether teachers' point of views show
significant differences according to their genders, marital status and
seniority levels or not is examined. The sample of the research consists
of 50 managers and 357 teachers working at primary schools in
 Osmangazi district of Bursa City. For data analysis,
the arithmetic average, t test and ANOVA techniques were applied.
According to the research results, the point of views of the teachers
and school managers about the situation of the primary school managers'
management of the differences among the teachers have significant
difference with all dimensions of the research. The top dimension that
managers realize while managing the differences among the teachers is
the dimension of managing the diversity, on the other hand for teachers
it is the dimension of benefiting the diversity of the teachers. The
teachers' point of views about the managers' managing situations of
diversity of teachers have significant difference according to their
genders and seniority levels, but there is no significant difference
with the marital status.


Kaynakça

  • Aksu, N. (2008). Örgüt Kültürü Bağlamında Farklılıkların Yönetimi ve Bir Uygulama. Yayımlanmamış doktora tezi. Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Balay, R. ve Sağlam, M. (2004). Eğitimde Farklılıkların Yönetimi Ölçeğinin Uygulanabilirliği. SDÜ Burdur Eğitim Fakültesi Dergisi, 8, 32-46.
  • Balcı, A. (2005). Açıklamalı Eğitim Yönetimi Terimleri Sözlüğü. Ankara: Tek Ağaç Yayınları.
  • Balyer, A. ve Gündüz, Y. (2010). Yönetici ve Öğretmenlerin Okullarında Farklılıkların Yönetimine İlişkin Algılarının İncelenmesi. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 32, 25 – 43.
  • Barutçugil, İ. (2007). Farklılıkların Yönetimi. http://www.rcbadoor.com adresinden 27.07.2007 tarihinde erişilmiştir.
  • Başaran, İ. E. (2000). Örgütsel Davranış. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Demirci, Y. (2002). İlköğretim Okullarında Yaşanılan Çatışma Türleri ve Yöneticilerin İzledikleri Çözüm Stratejileri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Eren, E. (2004). Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi. 8. bs. İstanbul: Beta Yayınları.
  • Gül, H. ve Güven, Ş. (2005). Kamu Kuruluşlarında Halkla İlişkiler ve Bir Model Analizi. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(3), 225-241.
  • Houkamau C., & Boxall, P. (2011). The Incidence and Impacts of Diversity Management: A Survey of New Zealand Employees. Asia Pacific Journal of Human Resources 49 (4), 440–460.
  • Gathers, D. (2003). Diversity Management. An Imperative for Healthcare Organizations.Hospital topics, 81(4), 14-20.
  • Kandemir, A. (2006). Ortaöğretim Okullarında Yöneticilerle Öğretmenler Arasındaki Örgütsel Çatışma ve Uzlaşma Alanları. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kreitz, P. A. (2008). Best Practices for Managing Organizational Diversity. The Journal of Academic Librarianship, 34(2),101–120.
  • Memduhoğlu, H. B. (2007). Yönetici ve Öğretmen Görüşlerine Göre Türkiye’de Kamu Liselerinde Farklılıkların Yönetimi. Yayımlanmamış doktora tezi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • McArdle Geri, E. H. (1999). Farklılıkları Yönetme Sanatı. (Çev: Y. Bülbül) İstanbul: Alfa Basım Yayım Dağıtım.
  • Öncer, A. Z. (2004). İşletmelerde Bireysel, Örgütsel, Yönetsel Farklılık Kaynakları ve Farklılaşma Stratejileri: Unıler Unity Projesi Kapsamında Bir Araştırma. Yayımlanmamış doktora tezi. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Özkaya, M. A., Özbilgin, M. ve Şengül, C. M. (2008). Türkiye’de Farklılıkların Yönetimi: Türk ve Yabancı Ortaklı Şirket Örnekleri. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19, 359- 375
  • Sürgevil, O. ve Budak, G. (2008). İşletmelerin Farklılıkların Yönetimi Anlayışına Yaklaşım Tarzlarının Saptanmasına Yönelik Bir Araştırma. Dokuz Eylül Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10 (4), 65-96.
  • Taşar Ünalp, A. (2007). İşletmeler ve Küresel İşletmelerde Farklılıkların Yönetiminde Kültürel Farklılıkların Önemi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Yiğit, A. (1996). İlköğretim Okullarında Yönetmenlerle Öğretmenler Arasında Örgütsel Çatışma Kaynakları. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.

İlköğretim Okullarında Okul Yöneticilerinin Öğretmenler Arasındaki Farklılıkları Yönetme Durumu

Yıl 2011, Cilt: 1 Sayı: 2, 6 - 15, 06.01.2013

Öz

Bu  araştırma,  ilköğretim  okulu  yöneticilerinin  öğretmenler  arasındaki  farklılıkları  yönetme durumuna   yönelik   öğretmen   ve   yönetici   görüşlerini   belirlemek   amacıyla   yapılmıştır. Araştırmada   öğretmen   ve   yönetici   görüşlerinin   farklılaşıp-   farklılaşmadığı   ile   öğretmen görüşlerinin  cinsiyetlerine,  medeni  durumlarına  ve  kıdemlerine  göre  anlamlı  bir  farklılık gösterip-göstermediği  incelenmiştir.  Araştırmanın  örneklemini  Bursa İli  Osmangazi İlçesi ilköğretim  okullarında  görev  yapan  50  okul  yöneticisi  ve  357  öğretmen  oluşturmuştur.  Veri çözümlemede  aritmetik  ortalama, t  testi  ve  ANOVA  teknikleri  kullanılmıştır.  Araştırma sonuçlarına göre, ilköğretim okulu yöneticilerinin öğretmenler arasındaki farklılıkları yönetme durumuna  yönelik  öğretmen  ve  yönetici  görüşleri  göreve  göre  farklılaşmaktadır.  Yöneticilere göre  öğretmenler  arasındaki  farklılıkları  yönetirken  en  yüksek  düzeyde  gerçekleştirdikleri boyut  “farklılıkları  yönetme”  boyutu  iken,  öğretmenlere  göre  “farklılıklardan  yararlanma” boyutudur.  Yine  öğretmenlerin,  yöneticilerinin  öğretmenler  arasındaki  farklılıkları  yönetme durumuna  ilişkin  görüşleri  cinsiyet  ve  kıdemlerine  göre  farklılaşmamakla  birlikte,  medeni durumlarına göre farklılık göstermektedir. 

Kaynakça

  • Aksu, N. (2008). Örgüt Kültürü Bağlamında Farklılıkların Yönetimi ve Bir Uygulama. Yayımlanmamış doktora tezi. Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Balay, R. ve Sağlam, M. (2004). Eğitimde Farklılıkların Yönetimi Ölçeğinin Uygulanabilirliği. SDÜ Burdur Eğitim Fakültesi Dergisi, 8, 32-46.
  • Balcı, A. (2005). Açıklamalı Eğitim Yönetimi Terimleri Sözlüğü. Ankara: Tek Ağaç Yayınları.
  • Balyer, A. ve Gündüz, Y. (2010). Yönetici ve Öğretmenlerin Okullarında Farklılıkların Yönetimine İlişkin Algılarının İncelenmesi. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 32, 25 – 43.
  • Barutçugil, İ. (2007). Farklılıkların Yönetimi. http://www.rcbadoor.com adresinden 27.07.2007 tarihinde erişilmiştir.
  • Başaran, İ. E. (2000). Örgütsel Davranış. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Demirci, Y. (2002). İlköğretim Okullarında Yaşanılan Çatışma Türleri ve Yöneticilerin İzledikleri Çözüm Stratejileri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Eren, E. (2004). Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi. 8. bs. İstanbul: Beta Yayınları.
  • Gül, H. ve Güven, Ş. (2005). Kamu Kuruluşlarında Halkla İlişkiler ve Bir Model Analizi. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(3), 225-241.
  • Houkamau C., & Boxall, P. (2011). The Incidence and Impacts of Diversity Management: A Survey of New Zealand Employees. Asia Pacific Journal of Human Resources 49 (4), 440–460.
  • Gathers, D. (2003). Diversity Management. An Imperative for Healthcare Organizations.Hospital topics, 81(4), 14-20.
  • Kandemir, A. (2006). Ortaöğretim Okullarında Yöneticilerle Öğretmenler Arasındaki Örgütsel Çatışma ve Uzlaşma Alanları. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kreitz, P. A. (2008). Best Practices for Managing Organizational Diversity. The Journal of Academic Librarianship, 34(2),101–120.
  • Memduhoğlu, H. B. (2007). Yönetici ve Öğretmen Görüşlerine Göre Türkiye’de Kamu Liselerinde Farklılıkların Yönetimi. Yayımlanmamış doktora tezi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • McArdle Geri, E. H. (1999). Farklılıkları Yönetme Sanatı. (Çev: Y. Bülbül) İstanbul: Alfa Basım Yayım Dağıtım.
  • Öncer, A. Z. (2004). İşletmelerde Bireysel, Örgütsel, Yönetsel Farklılık Kaynakları ve Farklılaşma Stratejileri: Unıler Unity Projesi Kapsamında Bir Araştırma. Yayımlanmamış doktora tezi. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Özkaya, M. A., Özbilgin, M. ve Şengül, C. M. (2008). Türkiye’de Farklılıkların Yönetimi: Türk ve Yabancı Ortaklı Şirket Örnekleri. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19, 359- 375
  • Sürgevil, O. ve Budak, G. (2008). İşletmelerin Farklılıkların Yönetimi Anlayışına Yaklaşım Tarzlarının Saptanmasına Yönelik Bir Araştırma. Dokuz Eylül Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10 (4), 65-96.
  • Taşar Ünalp, A. (2007). İşletmeler ve Küresel İşletmelerde Farklılıkların Yönetiminde Kültürel Farklılıkların Önemi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Yiğit, A. (1996). İlköğretim Okullarında Yönetmenlerle Öğretmenler Arasında Örgütsel Çatışma Kaynakları. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nigar Çetin

Aysun Bozkurt Bostancı

Yayımlanma Tarihi 6 Ocak 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Çetin, N., & Bostancı, A. B. (2013). İlköğretim Okullarında Okul Yöneticilerinin Öğretmenler Arasındaki Farklılıkları Yönetme Durumu. Sakarya University Journal of Education, 1(2), 6-15. https://doi.org/10.19126/suje.74107