BibTex RIS Kaynak Göster

Investigating The Self-Esteem of Elemantary Boarding Scholls' Students

Yıl 2012, Cilt: 2 Sayı: 1, 61 - 73, 07.01.2013

Öz

In this study, the second-tier regional boarding primary schools, students are receiving education and self-esteem levels of age, gender, type of study, academic achievement and significant differences according to the variables  whether or not to take disciplinary action were investigated. 2010-2011 academic research in the regional boarding primary schools are receiving education in Erzurum, which was carried out on 428 students. Piers and Harris to collect data from the study (1964), developed by the self-esteem scale has been used in children. T-test analysis of the data, one-way analysis of variance and LSD post hoc test technique was used. Research students' self-esteem levels as a result of the type of learning, academic achievement and significant differences were identified according to their discipline.

Kaynakça

  • Alver, B., Dilekmen, M., Seçer, İ., Çiftçi, M. (2011). Grup Rehberlik Uygulamasının 8.Sınıf Öğrencilerinin Sınav Kaygı Düzeyleri Üzerine Etkisi. X1. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi Bildiri Kitapçığı. Eğe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İzmir. NQ
  • Atik, G. (2006) The Role of Locus of Control, Self-Esteem, Parentıng Style, Lonelıness, and Academıc Achıevement ın Predıctıng Bullyıng among Mıddle School Students.Master's thesis. Mıddle East Technıcal Unıversıty.
  • Aslıhan, N. M. (1998). Parçalanmıs veya Tam Aileye Sahip Çocukların Öz Kavramı, Depresyon Düzeyleri ve Akademik Basarılarının Yas ve Cinsiyet Yönünden Karşılaştırılması. Yüksek lisans tezi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Avşaroğlu, S.(2007). Üniversite Öğrencilerinin Karar Vermede Özsaygı, Karar Verme ve Stresle Başaçıkma Stillerinin Benlik Saygısı ve Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Yayınlanmış doktora tezi, Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Ayan, S. (2011). Okulda Disiplin Cezası Alma, Ailede Şiddete Uğrama. Anadolu Psikiyatri Dergisi, 12, 137-142.
  • Başbakkal, Z., Karayağız, G., Akçay, N., Bolışık, B. (2007). Obezite Çocuklarda Düşük Benlik Saygısına Neden Oluyor Mu?. Ege Pediatri Bülteni, 14(3), 151-156
  • Baymur, F. (1990). Genel Psikoloji. İstanbul: İnkılâp Kitapevi.
  • Baymur, F.(1970). Kabiliyetleri Ölçüsünde Başarı Gösteremeyen Öğrencilere Yapılan Üç Türlü Yardım Şekli. Hacettepe Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, 911-912.
  • Bayraktar, F., Sayıl, M. & Kumru, A. (2009). Kız ve Erkek Ergenlerde Benlik Saygısı: Bir Model Önerisinin Sınanması. Türk Psikoloji Dergisi, 24 (63), 48-69.
  • Beane, J.A., Lipka, R.P., Ludewing, J.W. (1980). Synthesis of Research on Self-Concept. Educational Leadership, 38: 84-89.
  • Bruno, F. J. (1982). Psikoloji Tarihine Giriş. (Çev. Nesrin Hisli). İzmir: Ege Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayınları.
  • Borgers, M. A., Roth, A., Nichols, G.T., Nichols, B. S. (1980). Effect of Gender, Age, Locus of Control, And Self Esteem On Estimates Of College Grades. Psychological Reports. 47, 831-837.
  • Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal Bilimler için Veri Analizi El Kitabı. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, K.E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F.(2009). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Çankaya, B.(2007). Lise I. Ve II. Sınıf Öğrencilerinin Algılanan Benlik Saygısının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. Yüksek lisans tezi. Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Çelikoğlu, C. (1997). Boşanmanın Çocukların Benlik Saygısına Etkisinin İncelenmesi. Doktora tezi, Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Çeçen, A.R., Koçak, E. (2007). Deneysel Bir Çalışma: İlköğretim II. Kademe Öğrencilerine Uygulanan Benlik Saygısı Programının Öğrencilerin Benlik Saygısı Üzerindeki Etkisi. Eğitim Araştırmaları, 27, 59-68.
  • Çetin, M.Ç., Çaglayan, H.S., Kirimoglu, H., Filazoglu Çokluk, G. (2011).The Correlation between Depression and Life Quality in Players of the Regional Wheel Chair Basketball League. World Applied Sciences Journal. 14 (5). http://idosi.org/wasj/wasj14(5)2011.htm. adresinden erişildi. N
  • Çetinkaya, S., Nur, N., Ayvaz, A., Özdemir, D.(2009). Sosyoekonomik Durumu Farklı Üç İlköğretim Okulu Öğrencilerinde Akran Zorbalığının Depresyon ve Benlik Saygısı Düzeyiyle İlişkisi. Anadolu Psikiyatri Dergisi, 10, 151-158.
  • Çuhadaroğlu, F. (1986). Adolesanlarda Benlik Saygısı. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi.
  • Coopersmith, S. (1969). The Antecedent of Self Esteem. San Francisco: W. H. Freman.
  • Deniz, M.E. (2004). Investigation of the Relation Between Decision Making Self-Esteem, Decision Making Style And Problem Solving Skills of University Students. Eurasian Journal of Educational Research, 15, 23-35.
  • Gençtan, E. (1993). Psikodinamik Psikiyatri ve Normal Dısı Davranıslar. 10.bs. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Gümüş, A.E. (2006). Sosyal Kaygının Benlik Saygısına ve İşlevsel Olmayan Tutumlara Göre Yordanması. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 3(26), 63-75.
  • Güven, M. (1996). Yatılı İlköğretim Bölge Okulunda ve Ailesi Yanında Kalan Öğrencilerin Benlik Kavramı Düzeyleri. Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Hamachek, D.E. (1995). Ergen Benliğinin Psikolojisi ve Gelişimi. J.f. Adams’ın (eds.) Ergenliği anlamak içinde,.Onur, B. Çeviren Ersever, H. Ankara: İmge Kitabevi.
  • Güvenç, G., Aktaş V. (2006). Ergenlik Döneminde Yaş, Toplumsal Cinsiyet, Bireysel ve İlişkisel Tutumlar, Benlik Değeri ve Yaşam Becerilerine İlişkin Algı Arasındaki İlişkiler. Türk Psikoloji Dergisi, 21(57), 45-64.
  • Haktanır, G., Baran, G., Alisinanoğlu, F. (1998). Çalışan Annelerin Çocuk Yetiştirme Tutumları, Eğitim ve Bilim Dergisi, 22(109), 27-31.
  • Hirsh, B. J., Rapkin, B.D. (1987). The Transition to Junior Hihgh School, A Longitudinal Study of Self Esteem, Psychological Symptomatology, School Life And Social Support. Child Development, 58, 1235-1243.
  • Kabalcı, T. (2008). Akademik Başarının Yordayıcısı Olarak Benlik Saygısı, Sınav Kaygısı ve Sosyo- Demografik Değişkenler. Yüksek lisans tezi. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Karataş, Z. (2008). Lise Öğrencilerinin Suçluluk ve Utanç Puanlarının Disiplin Cezası Alıp Almama ve Cinsiyetleri Açısından İncelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(2), 103- 114.
  • Kahraman, H., (2009). Yatılı İlköğretim Bölge Okulu (Yıbo) ve Normal Okullara Devam Eden Ergenlerde Mizah Duygusu ile Benlik Algısı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Yüksek lisans tezi. Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kaner, S.(1995). Görme ve Ortopedik Engelli ve Engelli Olmayan Ergenlerin Benlik Saygılarının Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi”. Özel Eğitim Dergisi, 2(1), 11-18.
  • Karadağlı, A. (1992). Öğrenci Hemşirelerin Benlik-Saygısı Düzeyleri İle Algıladıkları Okul Yaşantıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. 1992 Çocuk ve Ergen Psikiyatrisi Günleri Kongre Kitabı İçinde, İzmir: Saray Tıp Kitabevleri.
  • Karasar, N. (1998). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kartal, H., Bilgin, A.,(2008). Öğrenci, Veli ve Öğretmen Gözüyle İlköğretim Okullarında Yaşanan Zorbalık. İlköğretim Online, 7(2), 485-495, 2008. N#
  • Kaya A., Saçkes, M. (2004) Benlik Saygısı Geliştirme Programının İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin Benlik Saygısı Düzeylerine Etkisi. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi. 3 (21), 49-56.
  • Kılıçcı, Y. (2000). Okulda Ruh Sağlığı. İstanbul: Anı Yayıncılık.
  • Kırımoğlu, H., Gülşen, I., Çokluk, Y., (2010). Yatılı ilköğretim bölge okulu 6. 7. Ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Spor Yapma Durumlarına Göre Yalnızlık Ve Umutsuzluk Düzeylerinin İncelenmesi. (hatay ili örneği). Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, (3), 101-108
  • Kugle, L. Clements, O., Powell, M. (1983). Level and Stability of Self-Esteem in Relation to Academic Behavior of Second Grades. Journel of Personality and Social Psychology, 44, (1), 201-207.
  • Lecky, P. (1951). Self-consiatancy: a Theory of Personality. Newyork: Island Press.
  • Morganett, S. R. (2005). Yasam Becerileri. Çev. Sonay Gürçay, Alim Kaya, Mesut Saçkes, Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Özer, A., Gençtanırım, D., Ergene, T. (2011). Türk Lise Öğrencilerinde Okul Terkinin Yordanması: Aracı ve Etkileşim Değişkenleri ile Bir Model Testi. Eğitim ve Bilim, 36 (161), 302-317.
  • Rogers, C.R.(1951). Client-Centered Therapy. Boston: Houghton Mifflin.
  • Rosenberg, M. (1965). Society and the Adolescent Self-Image. Princeton, NJ: Princeton University Press.
  • Süner, E. (2000), Farklı Liselerde Ki Ergenlerin Benlik Saygısı, Akademik Başarı Ve Sürekli Kaygı Düzeyleri Arasında Ki İlişki. Yüksek lisans tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Şener, Ş., Özdemir, D., Şenol, S. Karacan, E. (1997). Dinar Depreminden Sonra Ankara'da Yatılı Okula Yerleştirilen Ergenlerde Travmanın Psikolojik Etkileri: Bir Ön Çalışma. Çocuk ve Gençlik Ruh Sağlığı Dergisi, 4(3), 135-144
  • Tunç, A., Esin, T. (2006), The Relationship Between Parenting Style and Self-Esteem. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 25, 37-44.
  • Türk, E.(2007) Spor Takımlarına Katılan ve Katılmayan Görme Engelli Öğrencilerin Benlik Saygılarının Değerlendirilmesi” Yüksek lisans tezi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Özkan Y., Gökcearslan, E.(2010). Düsuk Sosyo-Ekonomik Düzeydeki İlkoğretim Okullarında Akran Zorbalığı. İlkoğretim Online, 9(2), 576-586.
  • Özoglu, S. (1975). Psikolojik Danışmada Benlik Kavramı” Ankara Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 8, 93-112.
  • Yanbastı, G. (1996). Kişilik Kuramları. İzmir: Ege Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayınları.
  • Yavuzer, H. (2002). Egitim ve Gelisim Özellikleriyle Okul Çagı Çocuğu. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Yavuzer, H. (1999). Çocuk Egitimi El Kitabı. İstanbul: Remzi Kitabevi. N$
Toplam 53 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İsmail Seçer

Azmi İlbay

İsmail Ay Bu kişi benim

Muhammet Çiftçi

Yayımlanma Tarihi 7 Ocak 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Seçer, İ., İlbay, A., Ay, İ., Çiftçi, M. (2013). Investigating The Self-Esteem of Elemantary Boarding Scholls’ Students. Sakarya University Journal of Education, 2(1), 61-73. https://doi.org/10.19126/suje.72672