Nitelikli edebiyat okurlarının yetişmesi ancak nitelikli metinlerin ders kitaplarında yer bulması ve bu metinlerin çağdaş edebiyat kuramlarına uygun olarak anlamlandırılması ile mümkündür. Haldun Taner'in Sancho'nun Sabah Yürüyüşü adlı öyküsü de bu türden okumalara imkan sağlayacak nitelikte bir açık yapıttır. Bu çalışmada, öykü yabancılaştırma ve karnavallaştırma gibi farklı iki teknikle yorumlanmaya çalışılarak bu tür açık metinlerin alımlanması aşamasında kullanılacak yöntemlere örnek verilmeye çalışılmıştır.
Haldun Taner Sancho'nun Sabah Yürüyüşü Yabancılaşma Karnavallaştırma.
Upbringing of skilled literary readers can only be possible by existence of quality literary texts in coursebooks and contextualization of these texts in accordance with contemporary literary theories. The shortstory of Haldun Taner named “Sancho’nun Sabah Yürüyüşü” is an open text which can provide thereaders with this kind of reading opportunities. In this study, by using two different interpretationmethods, it is intented to give examples of the techniques alienation and carnivalisation that can beused during the reception process of this kind of open texts.
Haldun Taner Sancho’nun Sabah Yürüyüşü Alienation Carnivalisation.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Temmuz 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 3 Sayı: 3 |
Sakarya University Journal of Education | 2011 ISSN: 2146-7455
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
COPE: https://publicationethics.org/about/our-organisation
WAME: https://www.wame.org/conflict-of-interest-in-peer-reviewed-medical-journals
ICMJE: https://www.icmje.org/about-icmje/
BOIA: https://www.budapestopenaccessinitiative.org/