BibTex RIS Kaynak Göster

TÜRKÇE ÖĞRENEN YABANCILARIN GÜNLÜK YAŞAMA İLİŞKİN KÜLTÜREL ALGILARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2013, Cilt: 3 Sayı: 3, 95 - 106, 24.11.2013

Öz

Bu çalışmanın amacı Sakarya Üniversitesi TÖMER'de Türkçe öğrenmekte olan yabancı öğrencilerin sosyal ve kültürel anlamda öğrendikleri dile ilişkin yaşadıkları sorunları ortaya koymaktır. Bu bağlamda öğrencilerin yemek, eğlenme ve giyim alışkanlıklarına ilişkin algıları ölçülmeye çalışılmıştır. Araştırmanın evreni TÖMER'lerde öğrenim gören Türk soylu olan ve Türk soylu olmayan öğrencilerden; örneklemi ise Sakarya Üniversitesi TÖMER'de öğrenim görmekte olan 13 farklı ülkeye mensup 29 öğrenciden oluşmaktadır. Verileri toplamak için yapılandırılmış görüşme formu kullanılmış ve elde edilen sonuçlar frekans ve yüzde ile ifade edilmiştir. çalışmanın sonuçları öğrencilerin kıyafet konusunda büyük sorun yaşamadıklarını ancak yemek ve eğlence gibi konularda orta düzeyde bir problem yaşamakta olduklarını ortaya koymaktadır.

Kaynakça

  • Cırık, İ. (2008). Çok Kültürlü Eğitim ve Yansımaları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34, 27
  • Demir, S. (2012). Çok Kültürlü Eğitimin Erciyes Üniversitesi Öğretim Elemanları İçin Önem Derecesi. International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic Volume, 7(4), 1453-1475.
  • Er, K. O. (2006). Yabancı Dil Ögretim Programlarında Kültürün Etkileri. Ankara Üniversitesi Egitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 39(1), 1-14.
  • Garabayev, B. (2000). Türkiye'de Yüksek Öğrenim Gören Türk Cumhuriyetleri Öğrencilerinin Uyum Sorunları ve Türkiye ve Türklere İlişkin Kalıp Yargılar. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Niğde Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Niğde.
  • Gökçel, R. (2012). Romen-Türk Kültürel Etkileşiminin Romen Diline Yansımaları. Motif Akademi Halk Bilimi Dergisi, 2(67), 71.
  • Güven, E. D. (2005). Eğitim Üzerine Yinelenen Eleştiriler, Alternatif Öneriler. Pivolka, 4(17), 6-8. http://www.elyadal.org/pivolka/17/egitim.htm adresinden erişilmiştir.
  • İnce, B. (2011). Yurt Dışındaki Türk Çocuklarının Anadilleri Türkçede Yaşadıkları Anlatım Sorunları -FRANSA ÖRNEĞİ-. İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Doktora Tezi, İstanbul.
  • Kıroğlu, K., Kesten A. ve Elma, C. (2010). Türkiye’de Öğrenim Gören Yabancı Uyruklu Lisans Öğrencilerinin Sosyo- Kültürel ve Ekonomik Sorunları. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), 26-39.
  • Özdamar, K. (1999). Paket Programlar ile İstatistiksel Veri Analizi (2.Baskı). Eskişehir: Kaan Kitabevi.
  • Soyutürk, M. (2000). Balkan ülkelerinden eğitim-öğretim için gelen öğrencilerin (Batı Trakya örneği) sosyal yapıya uyumları. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Diğer İnternet Kaynakları http://www.coe.int/t/dg4/linguistic/source/framework_en.pdf A Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment (2000) http://w2.anadolu.edu.tr/aos/kitap/ioltp/2294/unite01.pdf www.osym.gov.tr

-

Yıl 2013, Cilt: 3 Sayı: 3, 95 - 106, 24.11.2013

Öz

The purpose of this study is to introduce the social and cultural problems of the foreign students learningTurkish in TÖMER, Sakarya University about the language they are learning. In this context theperceptions of the students on the habits of eating, entertainment and clothing were tried to be assessed.While the universe of the study involves both Turkish and foreign students attending TÖMERs, its sampleconsists of 29 students from 13 different countries who are studying in TÖMER in Sakarya University. Tocollect the data structured interview forms were used and the results were expressed with frequency andpercentage. Obtained results shows that although the students hasn’t had many problems about clothes,they have had mediocre problems on eating habits and entertainment styles.

Kaynakça

  • Cırık, İ. (2008). Çok Kültürlü Eğitim ve Yansımaları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34, 27
  • Demir, S. (2012). Çok Kültürlü Eğitimin Erciyes Üniversitesi Öğretim Elemanları İçin Önem Derecesi. International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic Volume, 7(4), 1453-1475.
  • Er, K. O. (2006). Yabancı Dil Ögretim Programlarında Kültürün Etkileri. Ankara Üniversitesi Egitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 39(1), 1-14.
  • Garabayev, B. (2000). Türkiye'de Yüksek Öğrenim Gören Türk Cumhuriyetleri Öğrencilerinin Uyum Sorunları ve Türkiye ve Türklere İlişkin Kalıp Yargılar. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Niğde Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Niğde.
  • Gökçel, R. (2012). Romen-Türk Kültürel Etkileşiminin Romen Diline Yansımaları. Motif Akademi Halk Bilimi Dergisi, 2(67), 71.
  • Güven, E. D. (2005). Eğitim Üzerine Yinelenen Eleştiriler, Alternatif Öneriler. Pivolka, 4(17), 6-8. http://www.elyadal.org/pivolka/17/egitim.htm adresinden erişilmiştir.
  • İnce, B. (2011). Yurt Dışındaki Türk Çocuklarının Anadilleri Türkçede Yaşadıkları Anlatım Sorunları -FRANSA ÖRNEĞİ-. İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Doktora Tezi, İstanbul.
  • Kıroğlu, K., Kesten A. ve Elma, C. (2010). Türkiye’de Öğrenim Gören Yabancı Uyruklu Lisans Öğrencilerinin Sosyo- Kültürel ve Ekonomik Sorunları. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), 26-39.
  • Özdamar, K. (1999). Paket Programlar ile İstatistiksel Veri Analizi (2.Baskı). Eskişehir: Kaan Kitabevi.
  • Soyutürk, M. (2000). Balkan ülkelerinden eğitim-öğretim için gelen öğrencilerin (Batı Trakya örneği) sosyal yapıya uyumları. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Diğer İnternet Kaynakları http://www.coe.int/t/dg4/linguistic/source/framework_en.pdf A Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment (2000) http://w2.anadolu.edu.tr/aos/kitap/ioltp/2294/unite01.pdf www.osym.gov.tr
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İsmail Güleç

Bekir İnce

Yayımlanma Tarihi 24 Kasım 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 3 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Güleç, İ., & İnce, B. (2013). TÜRKÇE ÖĞRENEN YABANCILARIN GÜNLÜK YAŞAMA İLİŞKİN KÜLTÜREL ALGILARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Sakarya University Journal of Education, 3(3), 95-106. https://doi.org/10.19126/suje.98247