Bu çalışmanın amacı Sakarya Üniversitesi TÖMER'de Türkçe öğrenmekte olan yabancı öğrencilerin sosyal ve kültürel anlamda öğrendikleri dile ilişkin yaşadıkları sorunları ortaya koymaktır. Bu bağlamda öğrencilerin yemek, eğlenme ve giyim alışkanlıklarına ilişkin algıları ölçülmeye çalışılmıştır. Araştırmanın evreni TÖMER'lerde öğrenim gören Türk soylu olan ve Türk soylu olmayan öğrencilerden; örneklemi ise Sakarya Üniversitesi TÖMER'de öğrenim görmekte olan 13 farklı ülkeye mensup 29 öğrenciden oluşmaktadır. Verileri toplamak için yapılandırılmış görüşme formu kullanılmış ve elde edilen sonuçlar frekans ve yüzde ile ifade edilmiştir. çalışmanın sonuçları öğrencilerin kıyafet konusunda büyük sorun yaşamadıklarını ancak yemek ve eğlence gibi konularda orta düzeyde bir problem yaşamakta olduklarını ortaya koymaktadır.
The purpose of this study is to introduce the social and cultural problems of the foreign students learningTurkish in TÖMER, Sakarya University about the language they are learning. In this context theperceptions of the students on the habits of eating, entertainment and clothing were tried to be assessed.While the universe of the study involves both Turkish and foreign students attending TÖMERs, its sampleconsists of 29 students from 13 different countries who are studying in TÖMER in Sakarya University. Tocollect the data structured interview forms were used and the results were expressed with frequency andpercentage. Obtained results shows that although the students hasn’t had many problems about clothes,they have had mediocre problems on eating habits and entertainment styles.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | November 24, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 3 Issue: 3 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
COPE: https://publicationethics.org/about/our-organisation
WAME: https://www.wame.org/conflict-of-interest-in-peer-reviewed-medical-journals
ICMJE: https://www.icmje.org/about-icmje/
BOIA: https://www.budapestopenaccessinitiative.org/