Ayrık denemelerle öğretim (ADÖ), otizm spektrum bozukluğu (OSB) olan bireylerin gelişimlerinde önemli ilerlemeler sağlayan bilimsel dayanaklı bir yöntemdir. Bu araştırmada, otizm tanılı bir çocuk ve annesi ile yürütülen ADÖ öğretim süreci incelenmiştir. Nitel araştırma yöntemlerinden vaka çalışmasıyla yürütülen araştırmada çeşitli veri araçlarıyla toplanan veriler, tümevarım analizi tekniğiyle analiz edilmiştir. Bulgular, katılımcı çocukla ADÖ öğretim sürecinin genel olarak planlandığı gibi yürütüldüğünü, bazı sorunların çeşitli uyarlamalarla aşıldığını göstermektedir. Ayrıca, katılımcı çocuğun öğretimi hedeflenen temel eşleme becerilerini öğrendiğini, öğrendiklerinin kalıcılığının ve genellemesinin sağlandığını göstermiştir. Annenin ADÖ becerilerini kazandığı da bulgular arasındadır. Araştırmanın bulguları alanyazın doğrultusunda tartışılarak, öneriler sunulmuştur.
Ayrık Denemelerle Öğretim Eşleme Becerileri Otizm Spektrum Bozukluğu Nitel Araştırma Uygulamalı Davranış Analizi
Discrete Trial Teaching (DTT) is an evidence-based method. Findings of research show that DTT provides improvement in the skills for a large number of children with autism spectrum disorders (ASD). The purpose of this study was to investigate the implementation process of the DTT method with a child with ASD and his mother. Data were analyzed through inductive analysis. Findings indicate that the implementation process of the DTT was conducted with a small modification. Also, some changes were observed in participants. The findings were discussed in terms of implications for instruction and future researches.
Autism Spectrum Disorders Applied Behavior Analysis Discrete Trial Teaching Matching Skills Qualitative Research
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 4 Issue: 1 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
COPE: https://publicationethics.org/about/our-organisation
WAME: https://www.wame.org/conflict-of-interest-in-peer-reviewed-medical-journals
ICMJE: https://www.icmje.org/about-icmje/
BOIA: https://www.budapestopenaccessinitiative.org/