BibTex RIS Kaynak Göster

Ortaokul Beden Eğitimi ve Spor Dersi Öğretim Programının Temel İlkelerine İlişkin Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Görüşleri (Sakarya İli Örneği)

Yıl 2015, Cilt: 5 Sayı: 3, 27 - 41, 30.12.2015
https://doi.org/10.19126/suje.53808

Öz

Bu araştırmanın amacı; Ortaokul 5-6-7-8. sınıflar beden eğitimi ve spor dersi öğretim programının temel ilkelerine ilişkin beden eğitimi öğretmenlerinin görüşlerini belirlemektir. Bu amaçla, öğretim programında yer alan on dokuz temel ilkeyi içeren veri toplama aracı oluşturulmuştur. Araştırma grubunu 2014–2015 eğitim öğretim yılında Sakarya ili merkez ilçeleri resmi ortaokullarında görev yapan 87 beden eğitimi öğretmeni oluşturmaktadır. Elde edilen veriler IBM SPSS 22.0 istatistik paket programı ile çözümlenmiş, verilerin analizinde tanımlayıcı istatistik testlerinin yanı sıra parametrik olmayan Kruskal Wallis-H ve Mann-Whitney U testleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, öğretmenlerin ortaokul beden eğitimi dersi öğretim programında belirlenen temel ilkelerine olumlu yaklaştıkları, öğretmenlerin görüşleri arasında sadece hizmet yılı ve eğitim durumu değişkenlerinde anlamlı farklılaşma olduğu görülmüştür.

Kaynakça

  • Alkurt, Z. (2012). Sportif Eğitimlerin Fiziksel ve Sportif Gelişime Etkisi, Savunma Bilimleri Dergisi, Cilt 11, (2), 149-158.
  • Arslan, Y., Altay, F.(2008), Sınıf Öğretmenlerinin Beden Eğitimi Ders Programı ve Ders Uygulamalarına İlişkin Görüşleri, Hacettepe Spor Bilimleri Dergisi, 19 (2), 63-79.
  • Avrupa Komisyonu /EACEA/Eurydice (2013). Avrupa’daki Okullarda Beden Eğitimi ve Spor, Eurydice Raporu. <http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice> (2013, Ekim 10).
  • Avşar, Z. (2009). İlköğretim Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersi Değerlendirme Süreci İle İlgili Görüşlerinin Belirlenmesi, Spor Bilimleri Dergisi, 20 (3), 81–89.
  • Bilir, P. (2008). Yeni Beden Eğitimi Öğretim Programı ve Köy Enstitülerinde Beden Eğitimi Derslerinin Yapılandırmacı Öğretim Yaklaşımı Açısından Değerlendirilmesi, Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, VI, (3), 145-150.
  • Dalkıran, O., Altıntaş, A., Sunay, H., Akgül, M. (2004). Ankara İli Devlet İlk ve Orta Öğretim Okullarındaki Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Ders Dişi Etkinliklerinde Kapali Spor Alanlarının Etkin Kullanımı Üzerine Görüşleri. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2 (3), 109-118.
  • Darst, P.W., Pangrazi, R.P., Sariscsany, M., Brusseau., Timothy. (2012). Dynamic Physical Education for Secondary School Students (7th ed.), Benjamin Cummings, Pearson Education Limited, San Francisco.
  • Demirhan, G., Bulca, Y., Altay, F., Şahin, R., Güvenç, A., Aslan, A., Güven, B., Kangalgil, M., Hüyük, D., Koca, C., Açıkçada, C. (2008), Beden Eğitimi Öğretim Programları ve Programların Yürütülmesine İlişkin Paydaş Görüşlerinin Karşılaştırılması, Spor Bilimleri Dergisi, 2008, 19 (3), 157–180.
  • Doğar, Y. (1994). Türk Spor Yönetiminde Merkezileşme Eğilimleri. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • DPT. (2000). Sekizinci Beş Yıllık Kalkınma Planı Beden Eğitimi Spor ve İstanbul Olimpiyatları Özel İhtisas Komisyonu Raporu, DPT Yayınları, Ankara.
  • Erden, M. (1993). Eğitimde Program Değerlendirme. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Fidan, N., Erden, M. (2000). Eğitime Giriş, Ankara: Alkım Yayınevi.
  • Gülüm, V., Bilir, P. (2011). Beden Eğitimi Öğretim Programının Uygulanabilme Koşulları İle İlgili Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Görüşleri, SPORMETRE Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2011, IX (2), 57-64.
  • Güllü, M., Güllü, E., Güllü, A. (2009). İlköğretimde Çalışan Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Yapılandırmacı Yaklaşıma ve Beden Eğitimi Dersi Yeni Öğretim Programına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı 3, 217-219.
  • Güllü, M., Güçlü, M., Kafkas. E. (2007). Beden Eğitimi Öğretmenlerinin 4., 5. ve 6. Sınıf Beden Eğitimi Dersi Yeni Öğretim Programı Uygulamalarının İncelenmesi, IV. Uluslararası Akdeniz Spor Bilimleri Kongresi, 09-11 Kasım, Akdeniz Üniversitesi, Antalya.
  • Havadar,T., Taşdan, M. (2015). Beden Eğitimi Öğretmenlerinin İlköğretim 4.-5. Sınıf Öğretim Programları Hakkında Görüşleri (Ardahan, Iğdır ve Kars İli Örneği), İnönü Üniversitesi, Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2015, 2(1), 29-43.
  • İkizler, H.C. (2000). Sporda Sosyal Bilimler, İstanbul: Alfa Yayınları.
  • İlköğretim ve Eğitim Kanunu İle Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun. (2012). T.C. Resmî Gazete, Sayı: 28261, 11 Nisan 2012.
  • İnal, A.N. (2013). Beden Eğitimi ve Spor Bilimi, Ankara: Nobel Yayınları.
  • MEB, (2012). Okul Bahçeleri Düzenleme İlkeleri, İhtiyaç Programları Açıklamaları ve Örnek Projeler (Ek1). [E:10.06.2015, www.meb.gov.tr/haberler/2012/okullarhayatolsun/protokolEki.pdf]
  • MEB Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı (2013). Beden Eğitimi ve Spor Dersi Öğretim Programı (Ortaokul 5‐8. Sınıflar), Ankara.
  • Milli Eğitim Temel Kanunu. (1973). T.C. Resmî Gazete, Sayı: 14574, 24 Haziran 1973
  • Okul Spor Faaliyetleri Yönetmeliği. (2013). T.C. Resmî Gazete, Sayı: 28812, 5 Kasım 2013.
  • Taşmektepligil, Y., Yılmaz, Ç., İmamoğlu, O., Kılcıgil, E. (2006). İlköğretim Okullarında Beden Eğitimi Ders Hedeflerinin Gerçekleşme Düzeyi, Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, IV (4): 139-147.
  • Varış, F. (1996). Eğitimde Program Geliştirme “ Teori ve Teknikler”, Ankara: Alkım Yayınevi.
  • Yamaner, F. (2001). Beden Eğitimi ve Sporda Temel İlkeler, Bursa: Ekin Kitabevi.
  • Yıldırım, A., İnce, M.L., Kirazcı, S., Çiçek, Ş. (2007). Bedeni Eğitimi Öğretmenleri ve Öğretmen Adaylarının Derslerindeki Akademik Öğrenme Sürelerinin Analizi, Spor Bilimleri Dergisi, 18 (1), 31-41.
  • Yücel, M. (2004). Gelişim ve Öğrenmenin Spor Kültürünün Oluşmasına Etkisi, Elazığ Fırat Üniversitesi Doğu Anadolu Bölgeleri Araştırması Dergisi, II (3), 100-108.
Toplam 28 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Enes Işıkgöz

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 5 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Işıkgöz, E. (2015). Ortaokul Beden Eğitimi ve Spor Dersi Öğretim Programının Temel İlkelerine İlişkin Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Görüşleri (Sakarya İli Örneği). Sakarya University Journal of Education, 5(3), 27-41. https://doi.org/10.19126/suje.53808