Purpose of this study was to examine 4thgrade students’ mathematical beliefs and their views about constructivist learning environment. Results of the study revealed that students’ mathematical beliefs and their views about constructivist learning environment seems to be positive in general. There was no significant difference between students’ mathematical beliefs and constructivist learning environment regarding gender. There was no significant difference between students’ beliefs about the process of learning mathematics regarding math achievement. However, there was a significant difference between students’ beliefs about the students’ use of mathematics and beliefs about the nature of mathematics regarding math achievement. There was a significant difference between students’ personal relevance, student negotiation, and critical voice, regarding math achievement. There was no significant difference between students’uncertainty and shared control regarding math achievement. This study revealed that there was a weak significant relationship between students’ mathematical beliefs and their views about constructivist learning environment.
atics belief constructivist learning environment elementary student
Bu araştırma ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin matematik inançları ve yapılandırmacı öğrenme ortamlarına ilişkin görüşlerini incelemeyi amaçlamaktadır. Elde edilen sonuçlar, öğrencilerin matematik inançları ve yapılandırmacı öğrenme ortamlarına ilişkin görüşlerinin genel olarak olumlu olduğunu ortaya koymuştur. Cinsiyet değişkenine göre öğrencilerin matematik inançları ve yapılandırmacı öğrenme ortamlarına yönelik görüşleri (yaşamla ilişkilendirme, işbirliği yapabilme, öğrenmede sorumluluğu alabilme ve eleştirel düşünce) arasında anlamlı bir farklılık olmadığı belirlenmiştir. Ancak, cinsiyet değişkenine göre kız ve erkek öğrencilerin bilginin erişilebilirliğini kavramaya ilişkin görüşleri arasında anlamlı bir farklılık olduğu görülmektedir. Matematik başarı notu değişkenine göre öğrencilerin matematik öğrenme sürecine ilişkin inançları arasında anlamlı bir farklılık olmadığı belirlenmiştir. Bununla beraber, matematik başarı notu değişkenine göre öğrencilerin matematiği kullanma ve matematiğin doğasına ilişkin inançları arasında anlamlı bir farklılık olduğu belirlenmiştir. Matematik başarı notu değişkenine göre öğrencilerin yaşamla ilişkilendirme, işbirliği yapabilme, eleştirel düşünmeye ilişkin görüşleri arasında anlamlı bir farklılık olduğu görülmektedir. Matematik başarı notu değişkenine göre öğrencilerin bilginin değişebilirliği ve öğrenmede sorumluluğu almaya ilişkin görüşleri arasında anlamlı bir farklılığın olmadığı belirlenmiştir. Bu çalışma, öğrencilerin matematik inançları ile yapılandırmacı öğrenme ortamına ilişkin görüşleri arasında zayıf ancak anlamlı bir ilişki olduğunu ortaya koymuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 8 Sayı: 3 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
COPE: https://publicationethics.org/about/our-organisation
WAME: https://www.wame.org/conflict-of-interest-in-peer-reviewed-medical-journals
ICMJE: https://www.icmje.org/about-icmje/
BOIA: https://www.budapestopenaccessinitiative.org/