Bu çalışmada Türkiye’de mesleki ve teknik ortaöğretimin gelişimi tarihsel süreç içerisinde incelenmiş ve mesleki teknik eğitimi geliştirmeye yönelik yapılan çalışmalar ele alınmıştır. Derleme yöntemi kullanılarak yapılan çalışmada alanyazın taranarak mesleki ve teknik ortaöğretimin gelişimi cumhuriyet öncesi dönemden günümüze kadar olan süreç içerisinde ele alınmıştır. Cumhuriyet öncesinde mesleki ve teknik eğitimin 18. yüzyıla kadar usta-çırak ilişkisi içinde gerçekleştiği, 18. yüzyıldan itibaren ise günümüz anlayışına uygun sayılabilecek mesleki ve teknik eğitim kurumlarının açılmaya başlandığı görülmektedir. Cumhuriyet dönemi ile birlikte ise mesleki ve teknik öğretimin gelişmesine önem verilmiş ve zaman zaman duraklamalar olsa da nicel ve nitel artışı sağlayacak çalışmalar yapılmıştır. Özellikle 1970’li yıllardan sonra farklı zaman aralıklarında mesleki ve teknik eğitimin geliştirilmesine yönelik yapılan OSANOR, METGE, MTEM, MEGEP ve İKMEP projeleri ile mesleki ve teknik eğitimin gelişmesi ve güçlendirilmesine yönelik çalışmalar ivme kazanmıştır. Ancak çeşitli nedenlerden dolayı mesleki ve teknik eğitim halen istenilen düzeyde değildir.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 9 Issue: 3 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
COPE: https://publicationethics.org/about/our-organisation
WAME: https://www.wame.org/conflict-of-interest-in-peer-reviewed-medical-journals
ICMJE: https://www.icmje.org/about-icmje/
BOIA: https://www.budapestopenaccessinitiative.org/