BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2002, Cilt: 7 Sayı: 7, - , 01.08.2002

Öz

Klasik eğitime aktif giriş: Trakya Üniversitesi Tıp Fakültesi deneyimi

Yıl 2002, Cilt: 7 Sayı: 7, - , 01.08.2002

Öz

Fakültemizde klasik sistem olarak da adlandırılan, Flexner raporu ilkelerine uygun eğitim sistemi uygulanmaktadır. Ders programının amacı ilk üç yılda temel tıp müfredatını verdikten sonra öğrencilerin stajlar yardımıyla bilgilerini pratiğe dökmesidir. Tıp öğrencisinin hasta ile temasının eğitiminin dördüncü yılına kadar uzayabildiği bu sistemde öğrenciyi sosyal yönden değerlendiren ve iyileştiren bir ders de yoktu. Ancak geçen yıl uygulamaya koyduğumuz Tıbbi Pratiğe Giriş dersi ile tıp fakültesi öğrencilerini eğitimlerinin erken döneminde klinik tıbba yakınlaştırmak ve doktor-hasta ilişkileri konusunda bilgi ve beceri sağlamak amaçlanmıştır. Öğrencilerden olumlu tepkiler alan bu ders, planlama, uygulama ve ölçme-değerlendirme alanlarında yenilikçi standartlar ortaya koymuştur. Deneyimimiz; klasik eğitim sistemindeki bu açığa, vizyonu öğrencileri iyi klinik uygulamalara yönlendirmek olan bu dersin çözüm olabileceği yönündedir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Orjinal Araştırma
Yazarlar

E. Melih Şahin Bu kişi benim

Tuncay Çağlar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2002
Gönderilme Tarihi 5 Eylül 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2002 Cilt: 7 Sayı: 7

Kaynak Göster

Vancouver Şahin EM, Çağlar T. Klasik eğitime aktif giriş: Trakya Üniversitesi Tıp Fakültesi deneyimi. TED. 2002;7(7).