Fakültemizde klasik sistem olarak da adlandırılan, Flexner raporu ilkelerine uygun eğitim sistemi uygulanmaktadır. Ders programının amacı ilk üç yılda temel tıp müfredatını verdikten sonra öğrencilerin stajlar yardımıyla bilgilerini pratiğe dökmesidir. Tıp öğrencisinin hasta ile temasının eğitiminin dördüncü yılına kadar uzayabildiği bu sistemde öğrenciyi sosyal yönden değerlendiren ve iyileştiren bir ders de yoktu. Ancak geçen yıl uygulamaya koyduğumuz Tıbbi Pratiğe Giriş dersi ile tıp fakültesi öğrencilerini eğitimlerinin erken döneminde klinik tıbba yakınlaştırmak ve doktor-hasta ilişkileri konusunda bilgi ve beceri sağlamak amaçlanmıştır. Öğrencilerden olumlu tepkiler alan bu ders, planlama, uygulama ve ölçme-değerlendirme alanlarında yenilikçi standartlar ortaya koymuştur. Deneyimimiz; klasik eğitim sistemindeki bu açığa, vizyonu öğrencileri iyi klinik uygulamalara yönlendirmek olan bu dersin çözüm olabileceği yönündedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Orjinal Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2002 |
Gönderilme Tarihi | 5 Eylül 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2002 Cilt: 7 Sayı: 7 |