Fırat Üniversitesi Tıp Fakültesi 2001-2002 Öğretim Yılında Dönem I öğrencilerine ve 2002- 2003 Öğretim yılında tüm öğrencilere uygulanan entegre aktif eğitim sistemine geçmiştir. Bu sisteme geçilirken, öğrencilerin anatomi eğitimi ile ilgili görüş ve önerilerini almanın yararlı olacağı düşünüldü. Bu amaçla 21 çoktan seçmeli ve 7 açık uçlu sorudan oluşan bir anket formu hazırlanarak, 2001-2002 Öğretim Yılının bitiminde Dönem II (n=108) ve Dönem III (n=71) öğrencilerine (%67.9 erkek, %32.1 kız) gözlem altında uygulandı. Veriler SPSS 7.5 programında Ki kare ve Student t testleri ile değerlendirildi. Öğrenciler derslerde görselliğin ön planda tutularak bilgisayar teknolojilerinin kullanıldığı sunumların gerçekleştirilmesi, öğrencilere konu ile ilgili ders notlarının sağlanması, pratik ders saatleri ile kadavra ve plastik model sayılarının artırılması ve kadavra diseksiyonuna katılım yönünde isteklerini bildirmişlerdir. Eğitim sistemi değişikliğine giden ya da eğitimlerini gözden geçiren Tıp Fakültelerinin müfredat hazırlıklarında öğrencilerin de değerlendirme ve görüşlerinin dikkate alınmasının yararlı olacağı kanısındayız.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Orjinal Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2003 |
Gönderilme Tarihi | 5 Eylül 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2003 Cilt: 10 Sayı: 10 |