Gerekçe: Mesleksel Beceriler Laboratuarında maket üzerinde arteryel kan alma eğitimi gören öğrencilerin, bu eğitim yönteminden memnuniyet derecelerini ve hasta üzerindeki uygulamalarında bu eğitimin katkısına yönelik düşüncelerini öğrenmek amaçlandı. Yöntem: Beşinci sınıftan 94 öğrenciye, mesleksel beceriler laboratuarında maket üzerinde radyal arterden kan alma becerisi öğretildi. Eğitim sonrasında öğrenciler, geribildirim formları doldurarak eğitim yöntemi, eğitim ortamı, kullanılan malzemeler ve eğiticiyi 1 ile 5 arasında puanlar vererek değerlendirdiler. Aynı öğrencilerin altıncı sınıftayken ulaşılabilen 86 tanesine anket formları doldurtularak hasta üzerindeki deneyimlerinde maket eğitiminin olumlu katkısı olup olmadığı sorgulandı. Bulgular: Eğitimden hemen sonra doldurulan geri bildirim formlarındaki genel ortalama puan 5.0 üzerinden 4,83 olup, en yüksek ortalama puan eğiticiyle (4,94), en düşük ise kullanılan malzemelerle (4,66) ilgiliydi. Altıncı sınıfta doldurulan anket formlarına göre, öğrencilerin %68,8’i önceden maket üzerinde beceriyi öğrenmenin, klinikteki deneyimlerinde olumlu katkısı olduğunu düşünüyordu. Sonuç: Öğrenciler radyal arterden kan alma becerisinin maket üzerinde öğretilmesinden memnun görünmekte ve çoğunluğu bu eğitimin klinik deneyimlerinde olumlu katkı sağladığını düşünmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Orjinal Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2003 |
Gönderilme Tarihi | 5 Eylül 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2003 Cilt: 13 Sayı: 13 |