In the present study which aims to assess the criticisms, opinions and suggestions of 63 teachers of basic medical sciences who teach in the 1st, and 2nd years, questionnaires were evaluated. Since the percentage of participating teachers is 70 %, the reliability of the results obtained are very high. Approximately 80 % of them revealed that, theoretical lessons are required to be presented by interactive education principles. Lecture presentations enriched with advanced technology-based facilities such as power-point, slide machine, overhead projector and so on are preferred. Theoretical examinations are preferred to be performed as written tests by more than half of our teachers (56 %), as oral plus written exams by approximately 30 % , as classical written exams by approximately 20 %. Practical examinations are preferred to be performed as both written and oral exams (41 %), and in a smaller ratio (32 %) as only oral exams. The results of this questionnaire revealed that, positive sides of our education are required to be strengthened and also attractiveness of the lessons should be increased by using various appropriate processes. In addition, during the education, our teachers should do their best to create interaction with their students and also should encourage the students to try to ask questions. It is concluded that, opinions of the teachers of basic medical sciences, obtained from the present study, may be beneficial for improving the teaching presentation and also for improving the teacher/ student interaction.
Temel Tıp Bilimleri 1. ve 2. yıllarda ders veren öğretim üyelerinin, Kuramsal ve uygulamalı Temel Tıp Eğitimi ve sınavlar ile ilgili eleştiri, görüş ve önerilerini belirlemeyi hedefleyen bu çalışmada, 63 ( % 70) öğretim üyesinin 12 soru içeren ankete verdikleri yanıtlar incelenerek değerlendirilmiştir. Öğretim üyelerimizin tümünün geribildirime katılım oranı % 70 olduğundan sonuçların güvenilirliği yüksektir. Öğretim üyelerinin yaklaşık % 80’e yakın bir kısmı, kuramsal derslerin interaktif eğitim ilkeleri doğrultusunda işlenmesi gerektiğini belirtmişlerdir. Giderek artan oranda barkovizyon ve slayt makinesine dayalı renkli ve animasyonlarla zenginleştirilmiş sunumlar yeğlenmektedir. Öğretim üyelerinin yarısından biraz fazlası (% 56) kuramsal sınavların test usulüne göre yazılı, % 30’una yakın bir kısmı da sözlü ve yazılı olmasından, %20 kadarı yazılı klasik sınavdan yanadırlar. Uygulamalı sınavların ise en çok hem yazılı hem sözlü (% 41) ve daha az oranda da (% 32) sözlü olması gerektiğini belirtmişlerdir. Öğretim üyesi anketlerinden, eğitimimizin olumlu yanlarını güçlendirmek ve çeşitli uygun yöntemleri geliştirip bunları uygulayarak derslerin etkinliğini arttırmak gerektiği ortaya çıkmaktadır. Bunun için de klasik eğitim uygulanırken öğretim üyelerimizin öğrenci ile olabildiğince iletişim kurmayı ve soru sormaya özendirici olmayı göz ardı etmemeleri gerektiği anlaşılmaktadır. Bu çalışma ile elde edilen değerlendirme ve görüşlerin, öğretim üyelerimizin dersleri işleyişi, öğretim üyesi/ öğrenci iletişiminin geliştirilmesinde yararlı olacağı kanısına varılmıştır.
Mezuniyet öncesi eğitim Temel Tıp Bilimleri Tıp Eğitimi Eğiticiler Öğretim üyeleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Orjinal Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2004 |
Gönderilme Tarihi | 5 Eylül 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2004 Cilt: 15 Sayı: 15 |