BibTex RIS Kaynak Göster

Journal Clubs in Undergraduate Medical Education in Akdeniz University Faculty of Medicine

Yıl 2013, Cilt: 37 Sayı: 37, 15 - 21, 01.02.2013

Öz

Journal Club is a series of meeting where a group of students discuss and analyze a medical article from the recent literature with the guidance of an faculty member. The aim of this study is to present basic characteristics of journal club in terms of application in Akdeniz University Faculty of Medicine.

Kaynakça

  • Kleinpel RM. Rediscovering the value of the journal club. Amer J Critical Care 2002;11:42
  • Forsen JW, Hartman JM, Neely JG. Tutorials in clinical research, part VIII: creating a journal club. The Laryngoscope 2003;113(3):475-483.
  • Ka-Wai, Tsai LW, Wu CC, Wei Using vote cards to encourage active participation and to improve critical appraisal skills in evidence- based medicine journal clubs. Journal of Evaluation in Clinical Practice 2011;17:827-831.
  • ACGME outcome Project. Ulaşım adresi: http://www.acgme.org/outcome/comp/compFull.asp (ulaşım tarihi: 27 Ocak 2013)
  • Ulusal Tıp Eğitimi Akreditasyon Kurulu, Türkiye Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Ulusal Standartları, 2009. s.12.
  • Hartzell JD, Veerappan GR, Posley K, Shumway NM, Durning SJ. Resident run journal club: a model based on the adult learning theory. Medical Teacher 2009;31:e156-e161.
  • Siderov J. How well are internal medicine residency journal clubs organized and what makes them successful? Arch Int Med 1995;155:1193-1197.
  • Ebert JO, Montori VM, Shultz HJ. The journal club in postgraduate medical education: A systematic
  • review. Med Teach 2001;23(5):455-461.

AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİNDE MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EGİTİMİNDE YABANCI DİLDE MAKALE SAATİ

Yıl 2013, Cilt: 37 Sayı: 37, 15 - 21, 01.02.2013

Öz

Makale saati süreli tıp yayınlarındaki makaleleri tartışmak için öğretim üyesi rehberliğinde bir araya gelen bir grubun eğitim toplantısıdır. Bu çalışmanın amacı Akdeniz Üniversitesi Tıp Fakültesinde uygulanan makale saatinin temel özelliklerinin tanıtılmasıdır.

Kaynakça

  • Kleinpel RM. Rediscovering the value of the journal club. Amer J Critical Care 2002;11:42
  • Forsen JW, Hartman JM, Neely JG. Tutorials in clinical research, part VIII: creating a journal club. The Laryngoscope 2003;113(3):475-483.
  • Ka-Wai, Tsai LW, Wu CC, Wei Using vote cards to encourage active participation and to improve critical appraisal skills in evidence- based medicine journal clubs. Journal of Evaluation in Clinical Practice 2011;17:827-831.
  • ACGME outcome Project. Ulaşım adresi: http://www.acgme.org/outcome/comp/compFull.asp (ulaşım tarihi: 27 Ocak 2013)
  • Ulusal Tıp Eğitimi Akreditasyon Kurulu, Türkiye Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Ulusal Standartları, 2009. s.12.
  • Hartzell JD, Veerappan GR, Posley K, Shumway NM, Durning SJ. Resident run journal club: a model based on the adult learning theory. Medical Teacher 2009;31:e156-e161.
  • Siderov J. How well are internal medicine residency journal clubs organized and what makes them successful? Arch Int Med 1995;155:1193-1197.
  • Ebert JO, Montori VM, Shultz HJ. The journal club in postgraduate medical education: A systematic
  • review. Med Teach 2001;23(5):455-461.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Orjinal Araştırma
Yazarlar

Yesim Senol Bu kişi benim

Çiler Çelik-özencı Bu kişi benim

Ugur Bılge Bu kişi benim

Cahit Nacıtarhan Bu kişi benim

Mutay Aydın Bu kişi benim

Sevtap Velipasaoglu Güney Bu kişi benim

Utku Şenol Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2013
Gönderilme Tarihi 5 Eylül 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 37 Sayı: 37

Kaynak Göster

Vancouver Senol Y, Çelik-özencı Ç, Bılge U, Nacıtarhan C, Aydın M, Güney SV, Şenol U. AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİNDE MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EGİTİMİNDE YABANCI DİLDE MAKALE SAATİ. Tıp Eğitimi Dünyası. 2013;37(37):15-21.