Courses for improving teaching skills of medical teachers have been implemented as a faculty development activity for years. The methods applied to evaluate such programs may further focus some special program parts than the others. Therefore, using more than one evaluation method together may provide much more valid and reliable data and results. In this article, the authors present their comments on how three different program evaluation methods (Logic model, CIPP and Kirkpatrick four level evaluation methods) can be applied together in evaluation of the courses on improving teaching skills of medical teachers.
Faculty development programs teaching skills program evaluation models
Eğiticilerin eğitim becerilerini geliştirmeye yönelik programlar uzun süredir tıp eğiticilerinin gelişimine yönelik olarak kullanılmaktadır. Bu programların değerlendirilmesinde yaygın olarak kullanılan bazı yöntemleri göz önüne aldığımızda her birinin programların farklı öğelerine daha fazla odaklanabildiği görülmektedir. Bu nedenle birden fazla değerlendirme modelinin bir arada kullanılması daha geçerli ve güvenilir veriler elde etme ve sonuçlara ulaşmamıza yardımcı olabilir. Bu makalede yazarlar üç program değerlendirme yönteminin (Logic model, Bağlam-Girdi-Süreç-Ürün modeli ve Kirkpatrick dört düzeyde program değerlendirme modeli) eğitim becerilerini geliştirme kursları örneği üzerinden nasıl bir arada uygulamaya geçirileceği üzerine yorumlarını aktarmaktadır.
Eğitici gelişim programları eğitim becerileri Program değerlendirme modelleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Orjinal Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2013 |
Gönderilme Tarihi | 5 Eylül 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 36 Sayı: 36 |