Continuing Medical Education During Pandemic Period: Giresun University, Faculty of Medicine Experience
Yıl 2021,
Cilt: 20 Sayı: 60-1, 54 - 58, 30.04.2021
Hülya Akan
,
Berkan Şahin
,
Murat Usta
,
Özkan Özay
,
Hakan Yüzüak
Ural Oğuz
Öz
We think that it is necessary and important to share with the Medical Education Community what we have done, what we have done and what we have not been able to do, our educational studies, consultancy work, assessment-evaluation methods, question analysis and feedback from our students during this period, when the uncertainties brought by the pandemic process and the anxiety it created accordingly were the most intense. . This review is a sharing of experience, and only our experiences with undergraduate medical education are summarized.
Kaynakça
- 1. Cristancho S,Field E., Lingard L. What is thestate of complexity science in medical education research?. MedEduc. 2019 53: 95-104. doi:10.1111/medu.136
- 2. Vassar M, Wheeler DI, Davison M, Franklin J. Program Evaluation in Medical Education: An Overview of the Utilization-focused Approach. Journal of educational evaluation for health professions. 2010;7: 1. DOI: 10.3352/jeehp.2010.7.1.
- 3. Karabilgin Ö , Şahin H . Eğitim etkinliğini değerlendirmede öğrenci geri bildiriminin kullanımı. Tıp Eğitimi Dünyası. 2006; 27-33.
- 4. Parlakkılıç A . Telepresence In Medical Education: Technology and Educational Effectiveness. Tıp Eğitimi Dünyası. 2019; 92-100
- 5. Onan A., Gürpınar E. Tıpta e-öğrenme. Tıp eğiticisi el kitabı. Ed. Sayek İ. , Güneş Tıp Kitabevi; Ankara, 2016:195-212. ISBN: 978-975-277-616-6
- 6. Ruiz JG, Mintzer MJ, Leipzig RM. The impact of E-learning in medical education. Acad Med. 2006;81(3):207-212. doi:10.1097/00001888-200603000-00002
- 7. Frosch E, Goldstein M. Relationship-Centered Advising in a Medical School Learning Community. Journal of Medical Education and Curricular Development. January 2019. doi:10.1177/2382120519827895
- 8. Ardan M, Rahman FF, Geroda GB. The influence of physical distance to student anxiety on COVID-19, Indonesia. Journal of Critical Reviews. 2020;7(17):1126-32.
- 9. Tang W, Hu T, Hu B, Jin C, Wang G, Xie C, et al. Prevalence and correlates of PTSD and depressive symptoms one month after the outbreak of the COVID-19 epidemic in a sample of home-quarantined Chinese university students. Journal of affective disorders. 2020.
- 10. Heydari MR, Taghva F, Amini M, et al. Using Kirkpatrick’s model to measure the effect of a new teaching and learning methods workshop for health care staff. BMC Res Notes. 2019;12, 388 . doi.org/10.1186/s13104-019-4421-y
- 11. Cansever Z , Acemoğlu H , Avşar Ü , Hoşoğlu S . Tıp Fakültesindeki Çoktan Seçmeli Sınav Sorularının Değerlendirilmesi. Tıp Eğitimi Dünyası. 2016; 44-55.
Pandemi Döneminde Tıp Eğitimini Sürdürmek: Giresun Üniversitesi Tıp Fakültesi Deneyimi
Yıl 2021,
Cilt: 20 Sayı: 60-1, 54 - 58, 30.04.2021
Hülya Akan
,
Berkan Şahin
,
Murat Usta
,
Özkan Özay
,
Hakan Yüzüak
Ural Oğuz
Öz
Pandemi sürecinin getirdiği belirsizliklerin ve buna bağlı olarak yarattığı anksiyetenin en yoğun olduğu geride bıraktığımız bu süreçteki eğitici eğitimi çalışmalarımız, danışmanlık çalışmalarımız, ölçme-değerlendirme yöntemlerimiz, soru analizlerimiz ve öğrencilerimizden aldığımız geri dönüş çalışmalarımızı, yaptıklarımızı ve yapamadıklarımızı Tıp Eğitimi Camiasıyla paylaşmanın gerekli ve önemli olduğunu düşünmekteyiz. Bu derleme bir deneyim paylaşımı olup, sadece mezuniyet öncesi tıp eğitimi ile ilgili deneyimlerimiz özetlenmiştir.
Kaynakça
- 1. Cristancho S,Field E., Lingard L. What is thestate of complexity science in medical education research?. MedEduc. 2019 53: 95-104. doi:10.1111/medu.136
- 2. Vassar M, Wheeler DI, Davison M, Franklin J. Program Evaluation in Medical Education: An Overview of the Utilization-focused Approach. Journal of educational evaluation for health professions. 2010;7: 1. DOI: 10.3352/jeehp.2010.7.1.
- 3. Karabilgin Ö , Şahin H . Eğitim etkinliğini değerlendirmede öğrenci geri bildiriminin kullanımı. Tıp Eğitimi Dünyası. 2006; 27-33.
- 4. Parlakkılıç A . Telepresence In Medical Education: Technology and Educational Effectiveness. Tıp Eğitimi Dünyası. 2019; 92-100
- 5. Onan A., Gürpınar E. Tıpta e-öğrenme. Tıp eğiticisi el kitabı. Ed. Sayek İ. , Güneş Tıp Kitabevi; Ankara, 2016:195-212. ISBN: 978-975-277-616-6
- 6. Ruiz JG, Mintzer MJ, Leipzig RM. The impact of E-learning in medical education. Acad Med. 2006;81(3):207-212. doi:10.1097/00001888-200603000-00002
- 7. Frosch E, Goldstein M. Relationship-Centered Advising in a Medical School Learning Community. Journal of Medical Education and Curricular Development. January 2019. doi:10.1177/2382120519827895
- 8. Ardan M, Rahman FF, Geroda GB. The influence of physical distance to student anxiety on COVID-19, Indonesia. Journal of Critical Reviews. 2020;7(17):1126-32.
- 9. Tang W, Hu T, Hu B, Jin C, Wang G, Xie C, et al. Prevalence and correlates of PTSD and depressive symptoms one month after the outbreak of the COVID-19 epidemic in a sample of home-quarantined Chinese university students. Journal of affective disorders. 2020.
- 10. Heydari MR, Taghva F, Amini M, et al. Using Kirkpatrick’s model to measure the effect of a new teaching and learning methods workshop for health care staff. BMC Res Notes. 2019;12, 388 . doi.org/10.1186/s13104-019-4421-y
- 11. Cansever Z , Acemoğlu H , Avşar Ü , Hoşoğlu S . Tıp Fakültesindeki Çoktan Seçmeli Sınav Sorularının Değerlendirilmesi. Tıp Eğitimi Dünyası. 2016; 44-55.