BibTex RIS Kaynak Göster

TEKSTİL VE KONFEKSİYON İŞLETMELERİNDE VERİMLİLİK ÖLÇÜMÜ

Yıl 2007, Cilt: 17 Sayı: 4, 279 - 283, 01.12.2007

Öz

Türkiye’nin ekonomisinde ve ihracat rakamlarında önemli bir paya sahip olan tekstil ve hazır giyim sektöründe faaliyet gösteren firmalar uluslar arası pazarlardaki rekabet güçlerini koruyabilmek için daha kaliteli ürünü daha kısa zamanda ve daha düşük maliyetle üretmek zorundadırlar. Bunun yolu da en düşük kaynak harcaması ile en yüksek sonuca ulaşmaktan başka bir ifadeyle verimlilikten geçmektedir. Bu nedenle günümüzde verimlilik rekabetin en önemli unsurlarından birisi haline gelmiştir. Verimlilik kavramının öneminin giderek artması verimlilik ölçümüne de gereken önemin verilmesini sağlamıştır. İşletmeler yönünden verimliliğin doğru olarak ölçülebilmesi kaynakların etkin olarak kullanılıp kullanılmadığını göstermesi yönünden önemlidir. Bu makalede tekstil ve hazır giyim işletmelerinde uygulanmakta olan verimlilik ölçüm yöntemleri tartışılmıştır

Kaynakça

  • 1. Akal Z., 1996, İşletmelerde Performans Ölçüm ve Denetimi, MPM Yayınları No: 473, Ankara, s. 24-27, 150-159
  • 2. Güner M., 2000, Tekstil ve Konfeksiyonda İş Etüdü, E.Ü. Tekstil ve Konfeksiyon Araştırma-Uygulama Merkezi Yayını No:11, İzmir, s. 13-17
  • 3. Demir M., 2004, Rakamlarla Türk Tekstil Sektörü, Hedef In (Hedef Dergisi Eki), Sayı:7 (15 Kasım-15 Aralık 2004)
  • 4. Fırat E., 2002, Verimlilik Rekabeti, Capital Dergisi, Yıl:10, Sayı: 2002/12
  • 5 Öncel Ş., 2003, Verimlilik Mucizesi, Capital Dergisi, Yıl:11, Sayı:2003/12
  • 6. Güner M., 2004, Ege Üniversitesi Tekstil Mühendisliği Bölümü, Konfeksiyon Organizasyon ve Planlama II Ders Notları
  • 7. Güner M., 2003, Ege Üniversitesi Tekstil Mühendisliği Bölümü, Konfeksiyon Organizasyon ve Planlama I Ders Notları

MEASUREMENT OF PRODUCTIVITY IN TEXTILE AND APPAREL PLANTS

Yıl 2007, Cilt: 17 Sayı: 4, 279 - 283, 01.12.2007

Öz

The enterprises participating in textile and apparel sector, which has an important part in Turkish economy and exports, have to produce more qualified products in shorter time and in lower cost so that they could protect their competitive power in international markets. In order to achieve this goal, they have to produce the most by using minimum; in other words they have to be productive. That’s why; productivity becomes one of the most important factors of competition. The gradual increase in the significance of productivity provides that essential importance is given to the measurement of productivity. The correct measurement of productivity is important for a plant in order to determine whether the sources are effectively used or not. In this article the methods of productivity measurement used in textile and apparel plants are discussed

Kaynakça

  • 1. Akal Z., 1996, İşletmelerde Performans Ölçüm ve Denetimi, MPM Yayınları No: 473, Ankara, s. 24-27, 150-159
  • 2. Güner M., 2000, Tekstil ve Konfeksiyonda İş Etüdü, E.Ü. Tekstil ve Konfeksiyon Araştırma-Uygulama Merkezi Yayını No:11, İzmir, s. 13-17
  • 3. Demir M., 2004, Rakamlarla Türk Tekstil Sektörü, Hedef In (Hedef Dergisi Eki), Sayı:7 (15 Kasım-15 Aralık 2004)
  • 4. Fırat E., 2002, Verimlilik Rekabeti, Capital Dergisi, Yıl:10, Sayı: 2002/12
  • 5 Öncel Ş., 2003, Verimlilik Mucizesi, Capital Dergisi, Yıl:11, Sayı:2003/12
  • 6. Güner M., 2004, Ege Üniversitesi Tekstil Mühendisliği Bölümü, Konfeksiyon Organizasyon ve Planlama II Ders Notları
  • 7. Güner M., 2003, Ege Üniversitesi Tekstil Mühendisliği Bölümü, Konfeksiyon Organizasyon ve Planlama I Ders Notları
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA87PH63BP
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Seher Kanat Bu kişi benim

Mücella Güner Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2007
Gönderilme Tarihi 1 Aralık 2007
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 17 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Kanat, S., & Güner, M. (2007). MEASUREMENT OF PRODUCTIVITY IN TEXTILE AND APPAREL PLANTS. Textile and Apparel, 17(4), 279-283.

No part of this journal may be reproduced, stored, transmitted or disseminated in any forms or by any means without prior written permission of the Editorial Board. The views and opinions expressed here in the articles are those of the authors and are not the views of Tekstil ve Konfeksiyon and Textile and Apparel Research-Application Center.