Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2022, Cilt: 4 Sayı: 2, 212 - 221, 31.12.2022
https://doi.org/10.51535/tell.1169820

Öz

Kaynakça

  • Australian Government Department of Education, Science and Training. (2006). Implementing the national framework for values education in australian schools, final report. (online version). http://www.curriculum.edu.au/verve/_resources/VEGPS1_FINAL_REPORT_ 081106.pdf adresinden edinilmiştir.
  • Brand, D. L. (1999). Educating for character in the united states army: A study to determine the components for an effective curriculum for values educatıon in basic training units, Unpublished Ph. D. Thesis, South Carolina: South Carolina University.
  • Buluç, B. ve Uzun, E. B. (2020). Sınıf öğretmeni adaylarının değer hiyerarşileri. TÜBAV Bilim Dergisi, 13(2), 29-46.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2010). Bilimsel araştırma yöntemleri, (7. Baskı). Ankara: Pegem.
  • Chowdhury, M. (2016). Emphasizing morals, values, ethics, and character education in science education and science teaching, The Malaysian Online Journal of Educational Science, 4(2),1-16. https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1095995.pdf adresinden edinilmiştir.
  • Cummings, W. K. (2009). Globalization, social capital, and values: The case of the pacific basin, J. Zajda and H. Daun (Eds.), Global Values Education: Teaching Democracy and Peace, Dordrecht Heidelberg London New York: Springer.
  • Çalışkan, H. ve Yıldırım, Y. (2020). Ortaokul öğrencileri için etkin vatandaşlık değerleri ölçeğinin geliştirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(228), 335-364.
  • Çelikkaya, T. ve Kürümlüoğlu, M. (2017). Veliler, öğrenciler ve sosyal bilgiler öğretmenlerinin 2005 programdaki değerlere ilişkin değer hiyerarşileri, gerekçeleri ve önerileri, Uluslararası Sosyal ve Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(8), 243-264.
  • Duran, E. ve Bitir, T. (2021). İlkokul öğretmenleri, öğrencileri ve velilerinin değer algıları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36(2), 252-269.
  • Durmuşoğlu Saltalı, N. (2021). Risk factors of the covid-19 pandemic in the development of preschool children and protective factors. Journal of Teacher Education and Lifelong Learning, 3(1), 1-8.
  • Fisher, R. (2005). Philosophy for children: How philosophical enquiry can foster values education in schools, R. Gardner, J. Cairns and D. Lawton (Eds.), Education for values, Morals, Ethics and Citizenship in Contemporary Teaching, London and Sterling, Kogan Page Limited.
  • Gökalp, N. (2021). Değer felsefesi, N. Gökalp (Ed.), Değer çalışmaları içinde, Ankara: Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Değer Çalışmaları Uygulama ve Araştırma Merkezi. (ss.7-30).
  • Görmez, E. ve Merey, Z. (2022). Ortaokul öğrencilerinin akademik dürüstlük değeri hakkındaki görüşleri. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(33) , 160-177.
  • Gülay Ogelman, H. ve Sarıkaya, H. (2015). Okul öncesi eğitimi öğretmenlerinin değerler eğitimi konusundaki görüşleri: Denizli ili örneği, Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (29), 81-100.
  • Güven, S. (2013). İlköğretim ders programlarının öğrenciye kazandırılması hedeflenen değerler açısından incelenmesi, Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14, 355-374.
  • Halstead, J. M. and Taylor, M. J. (2000). Learning and teaching about values: A review of recent research, Cambridge Journal of Education, 30(2), 169-202.
  • Harris, E. L. (1991). Identifying integrated values education approaches in secondary schools. Unpublished Ph. D. Thesis, Texas A&M University, Texas, USA.
  • Karasar, N. (2010). Bilimsel araştırma yöntemi.(21. Baskı). Ankara: Nobel.
  • Karatekin, K., Gençtürk, E. ve Kılıçoğlu, G. (2013). Öğrenci, sosyal bilgiler öğretmen adayı ve öğretmenlerinin değer hiyerarşisi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14, 411-459.
  • Kaymakcan, R. ve Meydan, H. (2020). Ahlak, değerler ve eğitimi (3. Basım), İstanbul: DEM.
  • Kılcan, T. (2020). Ortaokul öğretmenlerinin öğretim programlarında yer alan kök değerlerin önem sırasına ve eğitimine ilişkin görüşleri, Türkiye Bilimsel Araştırmalar Dergisi, 5(2), 134-145.
  • Koç Akran, S. ve Yıldız, V. (2020). Sosyal etkinlikler modülüyle öğrencilere kazandırılan değerler: Öğrenci görüşleri, Uluslararası Beşeri Bilimler ve Eğitim Dergisi, 6(14) , 569-593.
  • Kuşdil M. E. ve Kağıtçıbaşı, Ç. (2000). Türk öğretmenlerinin değer yönelimleri ve Schwartz değer kuramı, Türk Psikoloji Dergisi, 15(45), 59-76.
  • Milli Eğitim Bakanlığı, [MEB), (2018). Sosyal bilgiler dersi öğretim programı (İlkokul ve Ortaokul 4, 5, 6 ve 7. Sınıflar). Ankara: MEB Yayınları.
  • Montagu, A. (2000). Çocuklarınıza ahlâki değerleri nasıl kazandırabilirsiniz?, R. Öncül (Çev.), İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Özensel, E. (2021). Toplumsal değerlerin taşıyıcı kurumu olarak aile ve aile değerleri, N. Gökalp (Ed.), Değer çalışmaları içinde, Ankara: Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Değer Çalışmaları Uygulama ve Araştırma Merkezi. (ss.61-82).
  • Özmen, C. , Er, H. ve Gürgil, F. (2013). İlköğretim branş öğretmenlerinin değerler eğitimine ilişkin görüşleri üzerine bir araştırma, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(17), 297-311.
  • Theodorsan, G.A. & Theodarsan, A. (1979). A modern dictionary of sociology. New York: Barnes & Noble.
  • Thomas, E. (2005). Researching values in cross-cultural contexts, R. Gardner, J. Cairns and D. Lawton (Eds.), Education for values, Morals, Ethics and Citizenship in Contemporary Teaching, London and Sterling, Kogan Page Limited.
  • Toomey, R. (2009). The double helix and ıts ımplications for the professional lifelong learning of teachers, T. Lovat and R. Toomey (Eds.), Values education and quality teaching, Science+Business Media B.V.: Springer.
  • Usta, E. (2019). Eğitimin felsefi temelleri, M. Şahin ve T. Aytaç (Eds.), Eğitime giriş içinde, Ankara: Pegem. (182-203).
  • Yarar Kaptan, S. ve Karar, E. (2020). Birleştirilmiş ve müstakil sınıflarda öğrenim gören ilkokul öğrencilerinin kök değerlere yönelik algılarının karşılaştırılması, Uluslararası Eğitimde Yenilikçi Yaklaşımlar Dergisi, 4(3), 53-81.
  • Yaşaroğlu, C. ve Biçer, R. (2020). İlkokul öğrencilerinin kök değerlere ilişkin metaforik algılarının incelenmesi. Journal of Social and Humanities Sciences Research, 7(52), 996-1005.
  • Yazar, T. ve Lala, Ö. (2020). Değerlerin kaynakları ve temelleri, H. Ekşi ve A. Katılmış (Ed.), Karakter ve değerler eğitimi içinde, Ankara: Pegem. (ss.28-55).
  • Yiğittir, S. (2010). İlköğretim öğrenci velilerinin okullarda kazandırılmasını arzuladığı değerler, Değerler Eğitimi Dergisi, 8(19), 207-223.
  • Yiğittir, S. ve Öcal, A. (2010). İlköğretim 6. sınıf öğrencilerinin değer yönelimleri, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (24), 407-416.

Student Opinions on the Order of Importance of the Root Values and in Which Course They Can be Taught Better

Yıl 2022, Cilt: 4 Sayı: 2, 212 - 221, 31.12.2022
https://doi.org/10.51535/tell.1169820

Öz

This study which aims to reveal the opinions of secondary school students about the order of importance of root values and in which course can be better taught, was carried out with 322 secondary school students who were selected in accordance with the easily accessible sampling method during their education in the spring semester of the 2021-2022 academic year in Mamak and Çankaya districts of Ankara. The data of the study were collected with the "Idea Determination Form about in which course the root values will be taught better" and "The Form for determining the order of importance of the root values" created by the researchers. The SPSS program was used in the analysis of the data obtained from the participants by going to the schools previously determined by the researchers. In the analysis of the data, the findings part of the research was created by using the frequency values in line with the participant answers. When looking at the results of the study, it was determined that the root values that the students in the participant group considered the most important among the root values were justice, patriotism and honesty respectively while the root values that they considered the least important were self-control, patience and responsibility. On the other hand, it was determined that the courses that the participants considered the most important in gaining the root values were respectively religious culture and moral knowledge, Turkish and social studies, and the least important courses were music, foreign language and visual arts. Based on these results, it can be suggested that planning and implementation of regulations should be made by underlining that all the lessons in secondary schools are important and necessary in terms of root values, considering that all the root values in the programs have the same importance for individuals and they are complementary to each other.

Kaynakça

  • Australian Government Department of Education, Science and Training. (2006). Implementing the national framework for values education in australian schools, final report. (online version). http://www.curriculum.edu.au/verve/_resources/VEGPS1_FINAL_REPORT_ 081106.pdf adresinden edinilmiştir.
  • Brand, D. L. (1999). Educating for character in the united states army: A study to determine the components for an effective curriculum for values educatıon in basic training units, Unpublished Ph. D. Thesis, South Carolina: South Carolina University.
  • Buluç, B. ve Uzun, E. B. (2020). Sınıf öğretmeni adaylarının değer hiyerarşileri. TÜBAV Bilim Dergisi, 13(2), 29-46.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2010). Bilimsel araştırma yöntemleri, (7. Baskı). Ankara: Pegem.
  • Chowdhury, M. (2016). Emphasizing morals, values, ethics, and character education in science education and science teaching, The Malaysian Online Journal of Educational Science, 4(2),1-16. https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1095995.pdf adresinden edinilmiştir.
  • Cummings, W. K. (2009). Globalization, social capital, and values: The case of the pacific basin, J. Zajda and H. Daun (Eds.), Global Values Education: Teaching Democracy and Peace, Dordrecht Heidelberg London New York: Springer.
  • Çalışkan, H. ve Yıldırım, Y. (2020). Ortaokul öğrencileri için etkin vatandaşlık değerleri ölçeğinin geliştirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(228), 335-364.
  • Çelikkaya, T. ve Kürümlüoğlu, M. (2017). Veliler, öğrenciler ve sosyal bilgiler öğretmenlerinin 2005 programdaki değerlere ilişkin değer hiyerarşileri, gerekçeleri ve önerileri, Uluslararası Sosyal ve Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(8), 243-264.
  • Duran, E. ve Bitir, T. (2021). İlkokul öğretmenleri, öğrencileri ve velilerinin değer algıları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36(2), 252-269.
  • Durmuşoğlu Saltalı, N. (2021). Risk factors of the covid-19 pandemic in the development of preschool children and protective factors. Journal of Teacher Education and Lifelong Learning, 3(1), 1-8.
  • Fisher, R. (2005). Philosophy for children: How philosophical enquiry can foster values education in schools, R. Gardner, J. Cairns and D. Lawton (Eds.), Education for values, Morals, Ethics and Citizenship in Contemporary Teaching, London and Sterling, Kogan Page Limited.
  • Gökalp, N. (2021). Değer felsefesi, N. Gökalp (Ed.), Değer çalışmaları içinde, Ankara: Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Değer Çalışmaları Uygulama ve Araştırma Merkezi. (ss.7-30).
  • Görmez, E. ve Merey, Z. (2022). Ortaokul öğrencilerinin akademik dürüstlük değeri hakkındaki görüşleri. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(33) , 160-177.
  • Gülay Ogelman, H. ve Sarıkaya, H. (2015). Okul öncesi eğitimi öğretmenlerinin değerler eğitimi konusundaki görüşleri: Denizli ili örneği, Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (29), 81-100.
  • Güven, S. (2013). İlköğretim ders programlarının öğrenciye kazandırılması hedeflenen değerler açısından incelenmesi, Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14, 355-374.
  • Halstead, J. M. and Taylor, M. J. (2000). Learning and teaching about values: A review of recent research, Cambridge Journal of Education, 30(2), 169-202.
  • Harris, E. L. (1991). Identifying integrated values education approaches in secondary schools. Unpublished Ph. D. Thesis, Texas A&M University, Texas, USA.
  • Karasar, N. (2010). Bilimsel araştırma yöntemi.(21. Baskı). Ankara: Nobel.
  • Karatekin, K., Gençtürk, E. ve Kılıçoğlu, G. (2013). Öğrenci, sosyal bilgiler öğretmen adayı ve öğretmenlerinin değer hiyerarşisi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14, 411-459.
  • Kaymakcan, R. ve Meydan, H. (2020). Ahlak, değerler ve eğitimi (3. Basım), İstanbul: DEM.
  • Kılcan, T. (2020). Ortaokul öğretmenlerinin öğretim programlarında yer alan kök değerlerin önem sırasına ve eğitimine ilişkin görüşleri, Türkiye Bilimsel Araştırmalar Dergisi, 5(2), 134-145.
  • Koç Akran, S. ve Yıldız, V. (2020). Sosyal etkinlikler modülüyle öğrencilere kazandırılan değerler: Öğrenci görüşleri, Uluslararası Beşeri Bilimler ve Eğitim Dergisi, 6(14) , 569-593.
  • Kuşdil M. E. ve Kağıtçıbaşı, Ç. (2000). Türk öğretmenlerinin değer yönelimleri ve Schwartz değer kuramı, Türk Psikoloji Dergisi, 15(45), 59-76.
  • Milli Eğitim Bakanlığı, [MEB), (2018). Sosyal bilgiler dersi öğretim programı (İlkokul ve Ortaokul 4, 5, 6 ve 7. Sınıflar). Ankara: MEB Yayınları.
  • Montagu, A. (2000). Çocuklarınıza ahlâki değerleri nasıl kazandırabilirsiniz?, R. Öncül (Çev.), İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Özensel, E. (2021). Toplumsal değerlerin taşıyıcı kurumu olarak aile ve aile değerleri, N. Gökalp (Ed.), Değer çalışmaları içinde, Ankara: Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Değer Çalışmaları Uygulama ve Araştırma Merkezi. (ss.61-82).
  • Özmen, C. , Er, H. ve Gürgil, F. (2013). İlköğretim branş öğretmenlerinin değerler eğitimine ilişkin görüşleri üzerine bir araştırma, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(17), 297-311.
  • Theodorsan, G.A. & Theodarsan, A. (1979). A modern dictionary of sociology. New York: Barnes & Noble.
  • Thomas, E. (2005). Researching values in cross-cultural contexts, R. Gardner, J. Cairns and D. Lawton (Eds.), Education for values, Morals, Ethics and Citizenship in Contemporary Teaching, London and Sterling, Kogan Page Limited.
  • Toomey, R. (2009). The double helix and ıts ımplications for the professional lifelong learning of teachers, T. Lovat and R. Toomey (Eds.), Values education and quality teaching, Science+Business Media B.V.: Springer.
  • Usta, E. (2019). Eğitimin felsefi temelleri, M. Şahin ve T. Aytaç (Eds.), Eğitime giriş içinde, Ankara: Pegem. (182-203).
  • Yarar Kaptan, S. ve Karar, E. (2020). Birleştirilmiş ve müstakil sınıflarda öğrenim gören ilkokul öğrencilerinin kök değerlere yönelik algılarının karşılaştırılması, Uluslararası Eğitimde Yenilikçi Yaklaşımlar Dergisi, 4(3), 53-81.
  • Yaşaroğlu, C. ve Biçer, R. (2020). İlkokul öğrencilerinin kök değerlere ilişkin metaforik algılarının incelenmesi. Journal of Social and Humanities Sciences Research, 7(52), 996-1005.
  • Yazar, T. ve Lala, Ö. (2020). Değerlerin kaynakları ve temelleri, H. Ekşi ve A. Katılmış (Ed.), Karakter ve değerler eğitimi içinde, Ankara: Pegem. (ss.28-55).
  • Yiğittir, S. (2010). İlköğretim öğrenci velilerinin okullarda kazandırılmasını arzuladığı değerler, Değerler Eğitimi Dergisi, 8(19), 207-223.
  • Yiğittir, S. ve Öcal, A. (2010). İlköğretim 6. sınıf öğrencilerinin değer yönelimleri, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (24), 407-416.
Toplam 36 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ümit Yel 0000-0001-8864-6233

Bahadır Kılcan 0000-0003-0646-1804

Sadettin Erbaş 0000-0002-5150-9216

Zeynep Yaylacı Kılıç 0000-0002-4380-3079

Tuğba Kılcan 0000-0002-7154-6399

Tevfik Palaz 0000-0002-1631-531X

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2022
Kabul Tarihi 7 Ekim 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yel, Ü., Kılcan, B., Erbaş, S., Yaylacı Kılıç, Z., vd. (2022). Student Opinions on the Order of Importance of the Root Values and in Which Course They Can be Taught Better. Journal of Teacher Education and Lifelong Learning, 4(2), 212-221. https://doi.org/10.51535/tell.1169820

2617220107