Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

COVID-19 Pandemi Sürecinde Halk Sağlığı Hemşireliği Lisans Eğitimi Örnekleri

Yıl 2021, Cilt: 2 Sayı: 2, 53 - 64, 27.12.2021

Öz

Yeni koronavirüs hastalığı (COVID-19) pandemisinin Dünyada ve Türkiye’de ortaya çıkışı, halk sağlığı hemşireliği (HSH) eğitim şeklinde hızla değişikliğe gidilmesini ve yenilikçiliği zorunlu kılmıştır. Makale kapsamında incelenen üniversiteler bazında HSH eğitimlerinin teorik bölümü çevrim içi gerçekleştirilmekteyken, uygulamalı olan bölümü; COVID-19’un belirsizliği, eğitimci izlemi ve kişisel koruyucu ekipman eksikliği gibi nedenlerden dolayı iptal edilmiş veya bir sonraki döneme ertelenmiştir. Bu durum, uygulamanın temel kazanımları olan bilgi, tutum ve davranış geliştirilmesinin mümkün olmamasını beraberinde getirmiştir. Eğitimciler, HSH uygulamalarına alternatifler oluşturmuş ve bunların değerlendirilmesini de yeniden tanımlamışlardır. Ayrıca başarı değerlendirme yöntemlerinde de değişikliğe gidilmesi zorunluluk haline gelmiştir. HSH eğitimcileri, COVID-19 pandemisi süresince HSH eğitiminin devamlılığını sağlayabilmek ve verimliliği ortaya koyabilmek amacıyla akreditasyon standartlarının sağlanması ve öğrencilerin katılımını teşvik edecek stratejiler oluşturma gibi birçok faktörü göz önünde bulundurmuştur. Bu makalede, COVID-19 pandemisinde HSH lisans derslerine yönelik Dünya’da ve Türkiye’de çeşitli üniversitelerin uygulamalarını açıklamak ve örneklerini sunmak amaçlanmıştır.

Destekleyen Kurum

Herhangi bir kurum, kuruluş ya da fon tarafından desteklenmemiştir.

Proje Numarası

-

Teşekkür

-

Kaynakça

  • World Health Organization [Internet]. Coronavirus disease 2019 (COVID-19) situation report-78. [cited 2021 Jan 1]. Available from: https://www.who.int/docs/default-source/coronaviruse/situation-reports/20200407-sitrep-78-covid-19.pdf?sfvrsn=bc43e1b_2
  • Hellewell JAS, Abbott S, Gimma A, Bosse NI, Jarvis CI, Russell TW, et al. Feasibility of controlling COVID-19 outbreaks by isolation of cases and contacts. Lancet Glob Health. 2020;8(4):488-496. doi: 10.1016/S2214-109X(20)30074-7.
  • Kogan M, Klein SE, Hannon CP, Nolte MT. Orthopaedic education during the COVID-19 pandemic. J Am Acad Orthop Surg. 2020;28(11):456-464. doi: 10.5435/JAAOS-D-20-00292
  • Machado RA, Bonan PRF, Perez DEDC, Martelli JÚnior H. COVID-19 pandemic and the impact on dental education: Discussing current and future perspectives. Braz Oral Res. 2020;34:e083. doi: 10.1590/1807-3107bor-2020.vol34.0083
  • Yükseköğretim Kurulu (YÖK) [Internet]. Koronavirüs (Covid-19) Bilgilendirme Notu:1, 2020. [Erişim tarihi: 25.12.2020]. Erişim adresi: https://covid19.yok.gov.tr/Documents/alinan-kararlar/02-coronavirus-bilgilendirme-notu-1.pdf.
  • Yükseköğretim Kurulu (YÖK) [Internet]. Basın açıklaması-Yükseköğretim Kurulu Başkanı Prof. Dr. M. A. Yekta SARAÇ. [Erişim tarihi: 01.12.2020]. Erişim adresi: https://covid19.yok.gov.tr/Documents/alinan-kararlar/03-uzaktan-egitime-iliskin-alinan-karar.pdf.
  • Boz Yüksekdağ B. Covid-19 pandemisi döneminde öğrenme ve uzaktan hemşirelik eğitiminde paradigma değişimi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd). 2021;7(1):61-73.
  • Çelikkalp Ü, Irmak AY, Metinoğlu M, Esin MN. Halk sağlığı hemşireliği lisans uygulamalarının mevcut durumu: Ulusal anket çalışması. Halk Sağlığı Hemşireliği Dergisi. 2020;2(2):89-102.
  • Giddens J, Brady D, Brown P, Wright M, Smith D, Harris J. A new curriculum for a new era of nursing education. Nurs Educ Perspect. 2008;29(4);200-204.
  • Nigenda G, Magana-Valladares L, Cooper K, Ruiz-Larios JA. Recent developments in public health nursing in America. Int J Environ Res Public Health. 2010;7(3):729-750. doi: 10.3390/ijerph7030729
  • Akselbo I, Olufsen V, Ingebrigtsen O, Aune I. Simulation as a learning method in public health nurse education. Public Health Nurs. 2019;36(2):226-232. doi: 10.1111/phn.12560
  • Joyce BL, Harmon MJ, Johnson RGH, Hicks V, Brown‐Schott N, Pilling LB. Using a quality improvement model to enhance community/public health nursing education. Public Health Nurs. 2019;36(6):847-855. doi: 10.1111/phn.12656
  • Callen B, Smith CM, Joyce B, Lutz J, Brown‐Schott N, Block D. Teaching/learning strategies for the essentials of baccalaureate nursing education for entry‐level community/public health nursing. Public Health Nurs. 2013;30(6):537-547. doi: 10.1111/phn.12033
  • Ødegården T, Struksnes S, Hofmann B. Patient simulation in health education. Oslo: Gyldendal akademisk. 2015.
  • Koushali AN, Hajiamini Z, Ebadi A. Comparison of nursing students’ and clinical nurses’ attitude toward the nursing profession. Iran J Nurs Midwifery Res. 2012;17(5):375-380.
  • Gresh A, LaFave S, Thamilselvan V, Batchelder A, Mermer J, Jacques K, et al. Service learning in public health nursing education: How COVID‐19 accelerated community‐academic partnership. Public Health Nurs. 2020;Sep(2):1-10. doi: 10.1111/phn.12796
  • Johns Hopkins School of Nursing [Internet] (2021). School of Nursing. Web site. [cited 2021 Apr 4]. Available from: https://nursing.jhu.edu/.
  • University of Ottawa [Internet]. School of Nursing, Web site. [cited 2021 Jan 11]. Available from: https://health.uottawa.ca/nursing/.
  • University of Birmingham [Internet]. School of Nursing, Web site. [cited 2020 Dec 12]. Available from: https://www.birmingham.ac.uk/schools/nursing/index.aspx.
  • Norwegian University of Science and Technology [Internet]. Guidelines for physical attenda. [cited 2020 Nov 10]. Available from: https://innsida.ntnu.no/wiki/-/wiki/English/Temporary+guidelines+governing+physical+presence+on+campus+due+to+coronavirus.
  • Quad Council Coalition Competency Review Task Force [Internet]. Community/Public Health Nursing Competencies, 2018. [cited 2020 Dec 7]. Available from: https://www.cphno.org/wp-content/uploads/2020/08/QCC-C-PHN-COMPETENCIES-Approved_2018.05.04_Final-002.pdf
  • Kulbok PA, Thatcher E, Park E, Meszaros PS. Evolving public haltı nursing roles: Focus on community participatory health promotion and prevention. Online J Issues Nurs. 2012;17(2):1. doi: 10.3912/OJIN.Vol17No02Man01
  • University of Birmingham [Internet]. Covid-19 student FAQs. [cited 2021 Apr 10]. Available from: https://intranet.birmingham.ac.uk/student/2020/covid-19-student-faqs.aspx#Returningtocampus
  • University of Birmingham [Internet]. Getting started with Microsoft Teams. [cited 2021 Apr 9]. Available from: https://www.birmingham.ac.uk/university/hefi/events/2020/08/5Aug-Getting-started-with-Microsoft-Teams.aspx
  • Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi [Internet]. Niğde Zübeyde Hanım Sağlık Yüksekokulu, web sitesi. (2021). [Erişim tarihi: 07.04.2021]. Erişim adresi: https://www.ohu.edu.tr/zubeydehanimsaglikyo/hemsirelik
  • Kafkas Üniversitesi [Internet]. Sağlık Bilimleri Fakültesi, web sitesi, 2021. [Erişim tarihi: 05.04.2021]. Erişim adresi: https://www.kafkas.edu.tr/sbf
  • Akdeniz Üniversitesi [Internet]. Bologna Bilgi Paketi, 2020. [Erişim tarihi: 27.10.2020]. Erişim adresi: https://obs.akdeniz.edu.tr/oibs/bologna/#.
  • İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa [Internet]. Eğitim Bilgi Sistemi, Hemşirelik Lisans Programı, 2020. [Erişim tarihi: 27.10.2020]. Erişim adresi: https://ebs.istanbulc.edu.tr/home/dersprogram/?id=1262&yil=2020.
  • Ordu Üniversitesi [Internet]. Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü, Bilgi paketi, ders kataloğu, 2020. [Erişim tarihi: 05.12.2020]. Erişim adresi: http://oidb.odu.edu.tr/ogrenci/ebp/organizasyon.aspx?kultur=trTR&Mod=1&ustbirim=19&birim=1&altbirim=-1&program=384&organizasyonId=416&mufredatTurId=932001.
  • Sağlık Bilimleri Üniversitesi [Internet]. Gülhane Hemşirelik Fakültesi Hemşirelik Bölümü, Bilgi paketi, 2020. [Erişim tarihi: 11.12.2020]. Erişim adresi: https://obs.sbu.edu.tr/oibs/bologna/index.aspx?lang=tr&curOp=showPac&curUnit=16&curSunit=1321#.
  • Akdeniz Üniversitesi [Internet]. Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı. 2020-2021 Eğitim-Öğretim Yılı, Güz Yarıyılı, Uzaktan Eğitim-Öğretim Uygulama Esasları, 2020. [Erişim tarihi: 13.11.2020]. Erişim adresi: http://oidb.akdeniz.edu.tr/akdeniz-universitesi-2020-2021-egitim-ogretim-yili-guz-yariyili-uzaktan-egitim-ogretim-uygulama-esaslari/.
  • Akdeniz Üniversitesi [Internet]. Hemşirelik Fakültesi, Halk Sağlığı Hemşireliği Anabilim Dalı Formları, 2020. [Erişim tarihi: 07.02.2021]. Erişim adresi: http://hemsirelik.akdeniz.edu.tr/halk-sagligi-hemsireligi-anabilim-dali-formlari/.
  • İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa [Internet]. 2020-2021 güz yarıyılı eğitim ve öğretim faaliyetleri hakkında öğrencilerimize duyuru, 2020. [Erişim tarihi: 17.11.2020]. Erişim adresi: https://cdn.istanbul.edu.tr/FileHandler2.ashx?f=2020-2021-guz-yariyili-egitim-ve-ogretim-faaliyetleri-hk..pdf.
  • Dokuz Eylül Üniversitesi [Internet]. Hemşirelik Fakültesi, web sitesi, duyurular. [Erişim tarihi: 21.11.2020]. Erişim adresi: https://hemsirelik.deu.edu.tr/.
  • Ankara Üniversitesi [Internet]. Hemşirelik Fakültesi, web sitesi, duyurular, 2020. [Erişim tarihi: 19.12.2020]. Erişim adresi: http://www.nursing.ankara.edu.tr/.
  • Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi [Internet]. Sağlık Bilimleri Fakültesi, web sitesi. (2020). Duyurular. [Erişim tarihi: 04.04.2021]. Erişim adresi: https://sbf.ibu.edu.tr/
  • Düzce Üniversitesi [Internet]. Sağlık Bilimleri Fakültesi, web sitesi. (2020). Duyurular. [Erişim tarihi: 04.04.2021]. Erişim adresi: http://sabf.duzce.edu.tr/
  • Ankara Üniversitesi [Internet]. Bologna Bilgi Paketi, 2021. [Erişim tarihi: 07.04.2021]. Erişim adresi: http://bbs.ankara.edu.tr/Ders_Bilgileri.aspx?dno=926583&bno=4311&bot=1930
  • Karadağ E, Yücel C. Yeni tip Koronavirüs pandemisi döneminde üniversitelerde uzaktan eğitim: Lisans öğrencileri kapsamında bir değerlendirme çalışması. Yükseköğretim Dergisi. 2020;10(2):181-92. https://doi.org/10.2399/yod.20.730688
  • Keskin Kızıltepe S, Kurtgöz A. Hemşirelik öğrencilerinin covid-19 pandemisi sürecinde aldıkları uzaktan eğitime yönelik tutum ve görüşlerinin belirlenmesi. Journal of International Social Research. 2020;13(74):558-566.
  • Dokuz Eylül Üniversitesi [Internet] (2020). Bilgi paketi, ders kataloğu, 2020. [Erişim tarihi: 03.04.2021]. Erişim adresi: https://debis.deu.edu.tr/ders-katalog/2020-2021/tr/bolum_1229_tr.html. Hemşirelik Eğitimi Derneği (HEMED) [Internet]. Hemşirelik ulusal çekirdek eğitim programı (HUÇEP). (2014). [Erişim tarihi: 07.04.2021]. Erişim adresi: http://hemed.org.tr/dosyalar/pdf/hucep-2014.pdf

Public Health Nursing Undergraduate Education Examples During the COVID-19 Pandemic Period

Yıl 2021, Cilt: 2 Sayı: 2, 53 - 64, 27.12.2021

Öz

The new coronavirus disease (COVID-19) the world and in Turkey emergence of the pandemic, public health nursing (PHN) has made changes to proceed quickly in the form of compulsory education and innovation. While the theoretical part of PHN education is carried out online on the basis of the universities examined within the scope of this article, the applied part; it has been cancelled or postponed to the next term due to reasons such as the uncertainty of COVID-19, educator monitoring and lack of personal preventive equipment. This situation brought along the inability to develop knowledge and behavior, which are the basic gains of the application. Educators created alternatives to PHN practices and redefined their evalution. In addition, it has become a necessity to change the success evalution methods. PHN educators have taken into account many factors such as ensuring the accreditation standards and creating strategies to encourage student participation in order to ensure the continuity of PHN education and demonstrate efficiency during the COVID-19 pandemic. This article is aimed to COVID-19 pandemic in the world and in Turkey for PHN undergraduate courses and explain the implementation of the various universities and provide examples.

Proje Numarası

-

Kaynakça

  • World Health Organization [Internet]. Coronavirus disease 2019 (COVID-19) situation report-78. [cited 2021 Jan 1]. Available from: https://www.who.int/docs/default-source/coronaviruse/situation-reports/20200407-sitrep-78-covid-19.pdf?sfvrsn=bc43e1b_2
  • Hellewell JAS, Abbott S, Gimma A, Bosse NI, Jarvis CI, Russell TW, et al. Feasibility of controlling COVID-19 outbreaks by isolation of cases and contacts. Lancet Glob Health. 2020;8(4):488-496. doi: 10.1016/S2214-109X(20)30074-7.
  • Kogan M, Klein SE, Hannon CP, Nolte MT. Orthopaedic education during the COVID-19 pandemic. J Am Acad Orthop Surg. 2020;28(11):456-464. doi: 10.5435/JAAOS-D-20-00292
  • Machado RA, Bonan PRF, Perez DEDC, Martelli JÚnior H. COVID-19 pandemic and the impact on dental education: Discussing current and future perspectives. Braz Oral Res. 2020;34:e083. doi: 10.1590/1807-3107bor-2020.vol34.0083
  • Yükseköğretim Kurulu (YÖK) [Internet]. Koronavirüs (Covid-19) Bilgilendirme Notu:1, 2020. [Erişim tarihi: 25.12.2020]. Erişim adresi: https://covid19.yok.gov.tr/Documents/alinan-kararlar/02-coronavirus-bilgilendirme-notu-1.pdf.
  • Yükseköğretim Kurulu (YÖK) [Internet]. Basın açıklaması-Yükseköğretim Kurulu Başkanı Prof. Dr. M. A. Yekta SARAÇ. [Erişim tarihi: 01.12.2020]. Erişim adresi: https://covid19.yok.gov.tr/Documents/alinan-kararlar/03-uzaktan-egitime-iliskin-alinan-karar.pdf.
  • Boz Yüksekdağ B. Covid-19 pandemisi döneminde öğrenme ve uzaktan hemşirelik eğitiminde paradigma değişimi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd). 2021;7(1):61-73.
  • Çelikkalp Ü, Irmak AY, Metinoğlu M, Esin MN. Halk sağlığı hemşireliği lisans uygulamalarının mevcut durumu: Ulusal anket çalışması. Halk Sağlığı Hemşireliği Dergisi. 2020;2(2):89-102.
  • Giddens J, Brady D, Brown P, Wright M, Smith D, Harris J. A new curriculum for a new era of nursing education. Nurs Educ Perspect. 2008;29(4);200-204.
  • Nigenda G, Magana-Valladares L, Cooper K, Ruiz-Larios JA. Recent developments in public health nursing in America. Int J Environ Res Public Health. 2010;7(3):729-750. doi: 10.3390/ijerph7030729
  • Akselbo I, Olufsen V, Ingebrigtsen O, Aune I. Simulation as a learning method in public health nurse education. Public Health Nurs. 2019;36(2):226-232. doi: 10.1111/phn.12560
  • Joyce BL, Harmon MJ, Johnson RGH, Hicks V, Brown‐Schott N, Pilling LB. Using a quality improvement model to enhance community/public health nursing education. Public Health Nurs. 2019;36(6):847-855. doi: 10.1111/phn.12656
  • Callen B, Smith CM, Joyce B, Lutz J, Brown‐Schott N, Block D. Teaching/learning strategies for the essentials of baccalaureate nursing education for entry‐level community/public health nursing. Public Health Nurs. 2013;30(6):537-547. doi: 10.1111/phn.12033
  • Ødegården T, Struksnes S, Hofmann B. Patient simulation in health education. Oslo: Gyldendal akademisk. 2015.
  • Koushali AN, Hajiamini Z, Ebadi A. Comparison of nursing students’ and clinical nurses’ attitude toward the nursing profession. Iran J Nurs Midwifery Res. 2012;17(5):375-380.
  • Gresh A, LaFave S, Thamilselvan V, Batchelder A, Mermer J, Jacques K, et al. Service learning in public health nursing education: How COVID‐19 accelerated community‐academic partnership. Public Health Nurs. 2020;Sep(2):1-10. doi: 10.1111/phn.12796
  • Johns Hopkins School of Nursing [Internet] (2021). School of Nursing. Web site. [cited 2021 Apr 4]. Available from: https://nursing.jhu.edu/.
  • University of Ottawa [Internet]. School of Nursing, Web site. [cited 2021 Jan 11]. Available from: https://health.uottawa.ca/nursing/.
  • University of Birmingham [Internet]. School of Nursing, Web site. [cited 2020 Dec 12]. Available from: https://www.birmingham.ac.uk/schools/nursing/index.aspx.
  • Norwegian University of Science and Technology [Internet]. Guidelines for physical attenda. [cited 2020 Nov 10]. Available from: https://innsida.ntnu.no/wiki/-/wiki/English/Temporary+guidelines+governing+physical+presence+on+campus+due+to+coronavirus.
  • Quad Council Coalition Competency Review Task Force [Internet]. Community/Public Health Nursing Competencies, 2018. [cited 2020 Dec 7]. Available from: https://www.cphno.org/wp-content/uploads/2020/08/QCC-C-PHN-COMPETENCIES-Approved_2018.05.04_Final-002.pdf
  • Kulbok PA, Thatcher E, Park E, Meszaros PS. Evolving public haltı nursing roles: Focus on community participatory health promotion and prevention. Online J Issues Nurs. 2012;17(2):1. doi: 10.3912/OJIN.Vol17No02Man01
  • University of Birmingham [Internet]. Covid-19 student FAQs. [cited 2021 Apr 10]. Available from: https://intranet.birmingham.ac.uk/student/2020/covid-19-student-faqs.aspx#Returningtocampus
  • University of Birmingham [Internet]. Getting started with Microsoft Teams. [cited 2021 Apr 9]. Available from: https://www.birmingham.ac.uk/university/hefi/events/2020/08/5Aug-Getting-started-with-Microsoft-Teams.aspx
  • Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi [Internet]. Niğde Zübeyde Hanım Sağlık Yüksekokulu, web sitesi. (2021). [Erişim tarihi: 07.04.2021]. Erişim adresi: https://www.ohu.edu.tr/zubeydehanimsaglikyo/hemsirelik
  • Kafkas Üniversitesi [Internet]. Sağlık Bilimleri Fakültesi, web sitesi, 2021. [Erişim tarihi: 05.04.2021]. Erişim adresi: https://www.kafkas.edu.tr/sbf
  • Akdeniz Üniversitesi [Internet]. Bologna Bilgi Paketi, 2020. [Erişim tarihi: 27.10.2020]. Erişim adresi: https://obs.akdeniz.edu.tr/oibs/bologna/#.
  • İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa [Internet]. Eğitim Bilgi Sistemi, Hemşirelik Lisans Programı, 2020. [Erişim tarihi: 27.10.2020]. Erişim adresi: https://ebs.istanbulc.edu.tr/home/dersprogram/?id=1262&yil=2020.
  • Ordu Üniversitesi [Internet]. Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü, Bilgi paketi, ders kataloğu, 2020. [Erişim tarihi: 05.12.2020]. Erişim adresi: http://oidb.odu.edu.tr/ogrenci/ebp/organizasyon.aspx?kultur=trTR&Mod=1&ustbirim=19&birim=1&altbirim=-1&program=384&organizasyonId=416&mufredatTurId=932001.
  • Sağlık Bilimleri Üniversitesi [Internet]. Gülhane Hemşirelik Fakültesi Hemşirelik Bölümü, Bilgi paketi, 2020. [Erişim tarihi: 11.12.2020]. Erişim adresi: https://obs.sbu.edu.tr/oibs/bologna/index.aspx?lang=tr&curOp=showPac&curUnit=16&curSunit=1321#.
  • Akdeniz Üniversitesi [Internet]. Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı. 2020-2021 Eğitim-Öğretim Yılı, Güz Yarıyılı, Uzaktan Eğitim-Öğretim Uygulama Esasları, 2020. [Erişim tarihi: 13.11.2020]. Erişim adresi: http://oidb.akdeniz.edu.tr/akdeniz-universitesi-2020-2021-egitim-ogretim-yili-guz-yariyili-uzaktan-egitim-ogretim-uygulama-esaslari/.
  • Akdeniz Üniversitesi [Internet]. Hemşirelik Fakültesi, Halk Sağlığı Hemşireliği Anabilim Dalı Formları, 2020. [Erişim tarihi: 07.02.2021]. Erişim adresi: http://hemsirelik.akdeniz.edu.tr/halk-sagligi-hemsireligi-anabilim-dali-formlari/.
  • İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa [Internet]. 2020-2021 güz yarıyılı eğitim ve öğretim faaliyetleri hakkında öğrencilerimize duyuru, 2020. [Erişim tarihi: 17.11.2020]. Erişim adresi: https://cdn.istanbul.edu.tr/FileHandler2.ashx?f=2020-2021-guz-yariyili-egitim-ve-ogretim-faaliyetleri-hk..pdf.
  • Dokuz Eylül Üniversitesi [Internet]. Hemşirelik Fakültesi, web sitesi, duyurular. [Erişim tarihi: 21.11.2020]. Erişim adresi: https://hemsirelik.deu.edu.tr/.
  • Ankara Üniversitesi [Internet]. Hemşirelik Fakültesi, web sitesi, duyurular, 2020. [Erişim tarihi: 19.12.2020]. Erişim adresi: http://www.nursing.ankara.edu.tr/.
  • Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi [Internet]. Sağlık Bilimleri Fakültesi, web sitesi. (2020). Duyurular. [Erişim tarihi: 04.04.2021]. Erişim adresi: https://sbf.ibu.edu.tr/
  • Düzce Üniversitesi [Internet]. Sağlık Bilimleri Fakültesi, web sitesi. (2020). Duyurular. [Erişim tarihi: 04.04.2021]. Erişim adresi: http://sabf.duzce.edu.tr/
  • Ankara Üniversitesi [Internet]. Bologna Bilgi Paketi, 2021. [Erişim tarihi: 07.04.2021]. Erişim adresi: http://bbs.ankara.edu.tr/Ders_Bilgileri.aspx?dno=926583&bno=4311&bot=1930
  • Karadağ E, Yücel C. Yeni tip Koronavirüs pandemisi döneminde üniversitelerde uzaktan eğitim: Lisans öğrencileri kapsamında bir değerlendirme çalışması. Yükseköğretim Dergisi. 2020;10(2):181-92. https://doi.org/10.2399/yod.20.730688
  • Keskin Kızıltepe S, Kurtgöz A. Hemşirelik öğrencilerinin covid-19 pandemisi sürecinde aldıkları uzaktan eğitime yönelik tutum ve görüşlerinin belirlenmesi. Journal of International Social Research. 2020;13(74):558-566.
  • Dokuz Eylül Üniversitesi [Internet] (2020). Bilgi paketi, ders kataloğu, 2020. [Erişim tarihi: 03.04.2021]. Erişim adresi: https://debis.deu.edu.tr/ders-katalog/2020-2021/tr/bolum_1229_tr.html. Hemşirelik Eğitimi Derneği (HEMED) [Internet]. Hemşirelik ulusal çekirdek eğitim programı (HUÇEP). (2014). [Erişim tarihi: 07.04.2021]. Erişim adresi: http://hemed.org.tr/dosyalar/pdf/hucep-2014.pdf
Toplam 41 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Hemşirelik
Bölüm Derlemeler
Yazarlar

İbrahim Topuz 0000-0003-0540-2095

Sebahat Gözüm 0000-0001-8672-8016

Proje Numarası -
Yayımlanma Tarihi 27 Aralık 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

Vancouver Topuz İ, Gözüm S. COVID-19 Pandemi Sürecinde Halk Sağlığı Hemşireliği Lisans Eğitimi Örnekleri. THDD. 2021;2(2):53-64.