Bu yazı, Sağlık Bakanlığı Hıfzısıhha Mektebi Müdürlüğü tarafından 2010 yılı Haziran ayında gerçekleştirilen ve kurumun araştırma serisinin 4 nolu yayını olarak kitap halinde basılan ve kamuoyu ile paylaşılan “Birinci Basamak Sağlık Hizmetlerinde Hasta Memnuniyeti “ araştırması raporu hakkında eleştirel bir değerlendirmeyi amaçlamaktadır.
Bu çalışma genel olarak Türkiye’deki birinci basamak sağlık hizmeti uygulamalarının niteliği hakkında bazı bilgileri ve aile hekimliği uygulamasının sosyalleştirilmiş sağlık hizmeti uygulaması ile karşılaştırma olanağını ortaya koyma potansiyelini taşımaktadır. Bu ve buna benzer çalışmalar Türkiye’deki birinci basamak sağlık hizmetlerinin performansının değerlendirilmesinde, ulusal düzeydeki bilimsel birikime katkı sağlamaları açısından yararlı çalışmalardır. Bu araştırmada, birinci basamak sağlık hizmetlerinin esas özellikleri yerine “hizmete ulaşabilenlerin” memnuniyeti değerlendirilmiştir
Birincil Dil | Tr |
---|---|
Bölüm | Sistematik Derleme-Meta Analiz |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Eylül 2011 |
Gönderilme Tarihi | 12 Aralık 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 9 Sayı: 2 |
TURKISH JOURNAL OF PUBLIC HEALTH - TURK J PUBLIC HEALTH. online-ISSN: 1304-1096
Copyright holder Turkish Journal of Public Health. This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.