The game, which is the work of the child, is handled in two ways as real play and digital play. From these games, digital games can be played with technological tools owing to the development of technology. These games also have positive and negative aspects. For this reason, it was aimed to reveal the positive and negative aspects of digital games from the point of view of adolescents in the study. Therefore, the study was carried out with 106 voluntarily adolescents who play digital games and between ages 12-14. In the study, where the data were collected quantitatively, a questionnaire consisted of open-ended-multiple-choice questions were used. According to the adolescents, the positive aspects of digital games were; eliminating boredom, reflex development, learning language, strategic thinking, experiencing competitiveness, earning money, relaxation, possibility to being an e-sport player. The negative aspects of digital games were; physical problems, problems related to lessons, attention, family.
Green Crescent PhD research scholarship for graduate theses
2017/5
We would like to thank Green Crescent for their support
Çocuğun işi olan oyun, gerçek oyun ve dijital oyun olmak üzere iki şekilde ele alınmaktadır. Teknolojinin gelişmesiyle birlikte teknolojik araçlarla dijital oyunlar oynanabilmektedir. Bu oyunların olumlu ve olumsuz yönleri de vardır. Bu nedenle çalışmada ergenlerin bakış açısından dijital oyunların olumlu ve olumsuz yönlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu nedenle araştırma, 12-14 yaşları arasında dijital oyun oynayan gönüllü 106 ergen ile gerçekleştirilmiştir. Verilerin nicel olarak toplandığı çalışmada, açık uçlu ve çoktan seçmeli sorulardan oluşan bir anket kullanılmıştır. Ergenlere göre dijital oyunların olumlu yönleri; can sıkıntısını giderme, refleks geliştirme, dil öğrenme, stratejik düşünme, rekabet edebilme, para kazanma, rahatlama, e-spor oyuncusu olma imkanıdır. Dijital oyunların olumsuz yönleri ise; fiziksel sorunlar, dersler, dikkat ve aile ile ilgili sorunlardır.
2017/5
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Psychology |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Project Number | 2017/5 |
Publication Date | December 31, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 |
!! From 30 November 2023, English language proofreading will be required for accepted articles to ensure language quality.