Bu çalışma, öğretmenlerin sahip olunan toplumsal cinsiyet rolleri tutumları ile psikolojik
iyi oluş düzeylerinin evlilikteki uyumlarını yordama gücünü belirlemek amacıyla yapılmıştır.
Aynı zamanda cinsiyet, eğitim düzeyi, evlilik süresi, hizmet yılı, eş eğitim düzeyi ve sosyoekonomik
gelir düzeyi değişkenleri ele alınarak açıklayıcı bilgiler sunulmaya çalışılmıştır.
Araştırmanın katılımcıları İstanbul ilinde görev yapan 125 (%61) erkek ve 80 (%39) kadın
olmak üzere toplam 205 evli öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı
olarak Evlilik Uyum Ölçeği, Psikolojik İyi Oluş Ölçeği, Toplumsal Cinsiyet Rolleri Tutum
Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Fark analizi sonuçlarından elde edilen bulgular
doğrultusunda evlilik uyumu ile cinsiyet, eğitim düzeyi ve ailenin gelir düzeyi arasında
anlamlı farklılıklar olduğu tespit edilmiştir. Çalışmanın bulguları, psikolojik iyi oluş ölçeğinin
öz-kabul davranışı alt boyutunun ve toplumsal cinsiyet rolleri tutum ölçeğinin kadın cinsiyet
rolü tutumu alt boyutunun evlilik uyumunu anlamlı yordadığını ortaya koymaktadır.
Standardize edilmiş Beta katsayılarına göre ise psikolojik iyi oluş ve toplumsal cinsiyet rolleri
alt boyut puanlarının birlikte evlilik uyumu puanlarının anlamlı bir yordayıcısı olmadığı
tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | September 1, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 8 Issue: 50 |
!! From 30 November 2023, English language proofreading will be required for accepted articles to ensure language quality.