Bu çalışmanın amacı, birey merkezli terapiye dayalı olarak geliştirilen akademik erteleme davranışıyla baş etme psiko-eğitim programının, üniversite öğrencilerinin akademik erteleme davranışlarına etkisini ve bu etkinin kalıcılığını araştırmaktır. Bu programda akademik erteleme davranışı gösteren 24 öğrenci ile çalışılmıştır. Gün ve saati uygun olan 12 öğrenci deney grubu olarak eğitim programına alınmıştır. Psiko-eğitim programının etkililiğini sınamak için 12 öğrenci de kontrol grubuna atanmıştır. Katılımcılar belirlendikten sonra her biri ortalama 120 dakika süren 8 oturumluk psiko-eğitim programı hazırlanmıştır. Ölçme aracı aynı veri grubuna üç defa uygulandığından karışık desenler için iki faktörlü anova analizi kullanılmıştır. Sonuç olarak üniversite öğrencilerinde akademik erteleme davranışının bir problem olduğu görülmüştür. Eğitimi alan grubun erteleme puanlarının düştüğü gözlenirken eğitime katılmayan grubun puanlarda herhangi bir değişim olmamıştır. Deney grubu için izleme çalışmasının sonuçlarına bakıldığında öntest puanlarından anlamlı derecede farklılaştığı ve ön test puanları arasında anlamlı bir fark oluşmadığı belirlenmiştir.
Akbay, S. E. ve Gizir, C. A. (2010). Cinsiyete göre üniversite öğrencilerinde akademik erteleme
davranışı: Akademik güdülenme, akademik özyeterlik ve akademik yükleme stillerinin
rolü. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1).
Akın, A. ve Şahin, R (2014). Psikolojik Danışma Kuramları. İstanbul: Lisans Yayıncılık
Aksaray, S. (2003). Ergenlerde benlik saygısı geliştirmede beceri eğitimi ve aktivite merkezli programların etkisi.
Yayınlanmamış Doktora Tezi. Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
Altıntaş, E. ve Gültekin, M. (2005). Psikolojik danışma kuramları. İstanbul: Aktüel Yayınları.
Ankara: Anı Yayıncılık.
Arıcak, O. T. (1999). Grupla psikolojik danışma yoluyla benlik ve mesleki benlik saygısının geliştirilmesi.
Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
Aydoğan, D. (2008). Akademik erteleme davranışlarının benlik saygısı, durumluluk kaygı ve öz yeterlik ile
açıklanabilirliği. Yüksek lisans tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
Aydoğan, D. ve Özbay, Y. (2012). Akademik erteleme davranışının benlik saygısı, durumluluk
kaygı, öz-yeterlilik açısından açıklanabilirliğinin incelenmesi. Pegem Eğitim ve Öğretim
Dergisi, 2(3), 1-9.
Balkıs, M. ve Duru, E. (2009). Akademik erteleme davranışının öğretmen adayları arasındaki
yaygınlığı, demografik özellikler ve bireysel tercihlerle ilişkisi. Eğitimde Kuram ve Uygulama,
5(1), 18-32.
Balkıs, M. ve Duru, E. (2010). Akademik erteleme eğilimi, akademik başarı ilişkisinde genel ve
performans benlik saygısının rolü. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(27),
159-170.
Berber Çelik, Ç. ve Odacı, H. (2018). Psycho-educational group intervention based on Reality
Therapyto cope with academic procrastination. Journal of Rational Emotive and Cognitive
Behavior Therapy, 36, 220-233.
Binder, K. (2000). The effects of an academic procrastination treatment on student procrastination and subjective
well-being. Master Thesis, Carleton University, Canada.
Blunt, A.; ve Pychyl T.A (2000). Task aversiveness and procrastination: a multi-dimensional
approach to task aversiveness across stages of personal projects. Personality and Individual
Differences, 28(1), 153-167.
Boeree, C. G. (2001). Personality Theories, Carl Rogers.
http://www.ship.edu/cgboeree/rogers.html. Erişim tarihi: 13.08.2017
Burka, J. B. ve Yuen, L. M. (2008). Procrastination: Why You Do It, What to Do About It Now?.Da
Capo Press, U.S.A.
Büyüköztürk, Ş. (2009). Veri Analizi El Kitabı, 10. Baskı, Ankara: Pegem A Yayıncılık.
Büyüköztürk, Ş. (2013). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El kitabı İstatistik: Araştırma Deseni
SPSS Uygulamaları ve Yorum. Ankara: Pegem Akademi.
Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., ve Demirel, F. (2008). Bilimsel
araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi, 177-184
Clark, J. L. ve Hill, O. W. (1994). Academic procrastination among African-American college
students. Psychological Reports, 75, 931-936.
Cohen, J. (1988). Statistical power analysis for the behavioral sciences. Hillsdale, NJ: Law-rence
Erlbaum Associates. Inc, Publishers
Colledge, R. (2002). Mastering counseling theory. New York: Palgrave Macmillan.
Corey, G. (2005). Psikolojik danisma, psikoterapi kuram ve uygulamalari. Ankara: MentisYayincilik.
Çakıcı, D. Ç. (2003). Lise ve üniversite öğrencilerinde genel erteleme ve akademik erteleme davranışının
incelenmesi. Yüksek lisans tezi. Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
Dewitte,S.veSchouwenburg,H.C.(2002).Procrastination,temptations,andincentives:thestruggleb
etween the present and the future in procrastinators and the punctual. European Journal of
Personality, 16, 469-489.
Düşmez, İ. (2013). Akılcı duygusal davranışçı yaklaşıma dayalı akademik erteleme davranışını önleme
programının üniversite öğrencilerinin akademik erteleme davranışı üzerine etkisi. Yüksek lisans tezi.
Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Samsun.
Erkan, S. (2002). Örnek grup rehberliği etkinlikleri. Pegem A Yayıncılık.
Erkan, S., ve Kaya, A. (2017). Deneysel olarak sınanmış grupla psikolojik danışma ve rehberlik
programları. II. Pegem Atıf İndeksi, 1-521
Ferrari, J., Driscoll, M., & Diaz-Morales, J. F. (2007). Examing the self of chronic procrastinators:
Actual, ought and undesired attributes. Personality and Individual Differences, 5(2), 115–123.
Fitch, T. J., Canada, R., & Marshall, J. L. (2001). The exposure of counseling practicum students
to humanistic counseling theories: A survey of CACREP programs. Journal of Humanistic
Counseling, 40(2), 232- 242.
Fritzsche, B. A., Young, B. R. ve Hickson, K. C. (2003). Individual differences in academic
procrastination tendency and writing success. Personality and Individual Differences, 35(7),
1549-1557.
Glauser, A. S. ve Bozarth, J. D. (2001). Person‐centered counseling: The culture within. Journal of
Counseling & Development, 79 (2),142-147.
Glick, D. M.ve Orsillo, S. M.(2015). An investigation of the efficacy of acceptance-based
behavioral therapy for academic procrastination. Journal of Experimental Psychology: General,
144(2),400
Greenberg, L. ve Watson, J. (1998). Experiential therapy of depression: Differential effects of
client-centered relationship conditions and process experiential interventions.
Psychotherapy Research, 8(2), 210- 224.
Gustavson, D. E. ve Miyake, A. (2017). Academic procrastination and goal accomplishment: A
combined experimental and individual differences investigation. Learning and Individual
Differences, 54,160- 172
Häfner, A., Oberst, V. ve Stock, A. (2014). Avoiding procrastination through time management:
An experimental intervention study. Educational Studies, 40(3), 352-360.
Kağan, M. (2010). Akılcı duygusal davranışsal yaklaşıma dayalı akademik erteleme davranışını önleme
programının etkililiğinin değerlendirilmesi. Doktora Tezi. Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri
Enstitüsü, Ankara.
Kandemir, M. (2012). Öğrencilerinin akademik erteleme davranışlarının, kaygı, başarısızlık
korkusu, benlik saygısı ve başarı amaçları ile açıklanması. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi,
2(4), 81-88.
Klassen, R. M., Krawchuk, L. L. ve Rajani, S. (2008). Academic procrastination of
undergraduates: Lowself- efficacy to self-regulate predicts higher levels of
procrastination. Contemporary Educational Psychology, 33(4),915-931.
Kline, R. B. (2011). Convergence of structural equation modeling and multilevel modeling. na.
Knaus, W .J. (1998). Doitnow! Break procrastination habit (secondedition). New York: Jonn Wiley ve
Sons, Inc.
Korkmaz, O. (2017). Özel yetenekli olan ve olmayan öğrencilerde öz-yeterlik, denetim odağı ve akademik
ertelemenin akademik başarı üzerindeki yordayıcılığının incelenmesi. Yüksek lisans tezi.
Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Üniversitesi. Tokat.
Lan, L. ve Li, X. Q. (2015). An empirical study of group, counseling on improving, college
students academic procrastination. International Symposium on Psychology and
Behavior in China's Social Transformation under the Background of Information (ISPBC
'15). Jiaxing Univ, Coll Teachers & Educ, Jiaxing, PEOPLES RCHINA.
Lee, D., Kelly, K., & Edwards, J. (2006). A closer look at the relationships among trait
procrastination, neuroticism, and conscientiousness, Personality and Individual Differences, 40,
27–37.
Lee, E. (2005). The relationship of motivation and flow experience to academic procrastination
in university students. The Journal of Genetic Psychology 166(1), 5-14.
Maisiak, R., Austin, J., West, S. Ve Heck, L. (1996). The effect of person‐centered counseling on the psychological status of persons with systemic lupus erythematosus or rheumatoid arthritis. A randomized, controlled trial. Arthritis & Rheumatology, 9(1), 60-66
Morales, J. F., Cohen, J., & Ferrari, J. (2008) An integrated view of personality styles related to
avoidant procrastination. Personality and Individual Differences, 45, 554–558.
Onwuegbuzie, A.J., (2000). Academic procrastinators and perfectionistic tendencies among
graduate students. Journal of Socia lBehavior and Personality, 15(5), 103-110.
Ossebaard, M. E., Oost, H. A., Van den Heuvel, S. ve Ossebaard, C. A. (2014). The Effect of a
Positive Psychological Intervention on Academic Procrastination,
http://www.i2l.nl/pdf/4ArticleMHS.pdf.
Pallant, J. (2010). SPSS survival manual: A step by step guide to data analysis using SPSS
Maidenhead.
Pallant, J. (2016). SPSS kullanma kılavuzu/SPSS ile adım adım veri analizi (Çev. Ed. S. Balcı ve
B. Ahi).
Payson, (1987). Effects of a group treatment on procrastination. Springer. George Washington
University.
Rogers, C. R. (1980). A way of being. Boston: Houghton Mifflin.
Rozental, A., Forsell, E., Svensson, A., Andersson, G. ve Carlbring, P. (2015). Internet-based
cognitive- behavior therapy for procrastination: A randomized controlled trial. Journal of
Consulting and Clinical Psychology, 83(4), 808
Shanahan, M. J. ve Pychyl, T. A. (2007). An ego identity perspective on volitional action: Identity
status, agency, and procrastination. Personality and Individual Differences. 43(4), 901-911.
Solomon, L. J. ve Rothblum, E. D. (1984). Academic procrastination: Frequency and cognitive
behavioral correlates. Journal of Counseling Psychology, 31, 503-509.
Steel, P. (2007). The nature of procrastination: A meta-analytic and theoretical review of quint
essential self-regulatory failure. Psychological Bulletin, 133(1), 65–94.
Toker, B. (2014). Bilişsel davranışçı kurama dayalı olarak geliştirilen akademik erteleme davranışıyla baş
etme beceri eğitimi psikoeğitim grup yaşantısının üniversite öğrencilerinin akademik erteleme
davranışlarına etkisi. Yüksek lisans tezi. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Eğitim Bilimleri
Enstitüsü, Muğla.
Uzun Özer, B., Demir, A. ve Ferrari, J. R. (2013). Reducing of academic procrastination through
a grouptreatment program: A Pilot Study. Journal of Rational Emotive-Cognitive Behavioural,
31(3), 127-135.
Wadkins, T. A. (1999). The relation between self-reported procrastination and behavioral procrastination.
Doctoral dissertation. University of Nebraska, Nebraska.
Wang, S., Zhou, Y., Yu, S., Ran, L. W., Liu, X. P. Ve Chen, Y. F. (2017). Acceptance and
commitment therapy and cognitive–behavioral therapy as treatments for academic
procrastination: A randomized controlled group session. Research on Social Work Practice,
27(1),48-58
Yıldırım, S. (2015). Üniversite öğrencilerinin akademik başarı, akademik erteleme, kopya çekme ve
devamsızlık durumlarının yordayıcısı olarak sosyal bağlılık. Yüksek Lisans Tezi. Gaziosmanpaşa
Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Tokat.
Year 2019,
Volume: 9 Issue: 53, 261 - 295, 25.06.2019
Akbay, S. E. ve Gizir, C. A. (2010). Cinsiyete göre üniversite öğrencilerinde akademik erteleme
davranışı: Akademik güdülenme, akademik özyeterlik ve akademik yükleme stillerinin
rolü. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1).
Akın, A. ve Şahin, R (2014). Psikolojik Danışma Kuramları. İstanbul: Lisans Yayıncılık
Aksaray, S. (2003). Ergenlerde benlik saygısı geliştirmede beceri eğitimi ve aktivite merkezli programların etkisi.
Yayınlanmamış Doktora Tezi. Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
Altıntaş, E. ve Gültekin, M. (2005). Psikolojik danışma kuramları. İstanbul: Aktüel Yayınları.
Ankara: Anı Yayıncılık.
Arıcak, O. T. (1999). Grupla psikolojik danışma yoluyla benlik ve mesleki benlik saygısının geliştirilmesi.
Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
Aydoğan, D. (2008). Akademik erteleme davranışlarının benlik saygısı, durumluluk kaygı ve öz yeterlik ile
açıklanabilirliği. Yüksek lisans tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
Aydoğan, D. ve Özbay, Y. (2012). Akademik erteleme davranışının benlik saygısı, durumluluk
kaygı, öz-yeterlilik açısından açıklanabilirliğinin incelenmesi. Pegem Eğitim ve Öğretim
Dergisi, 2(3), 1-9.
Balkıs, M. ve Duru, E. (2009). Akademik erteleme davranışının öğretmen adayları arasındaki
yaygınlığı, demografik özellikler ve bireysel tercihlerle ilişkisi. Eğitimde Kuram ve Uygulama,
5(1), 18-32.
Balkıs, M. ve Duru, E. (2010). Akademik erteleme eğilimi, akademik başarı ilişkisinde genel ve
performans benlik saygısının rolü. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(27),
159-170.
Berber Çelik, Ç. ve Odacı, H. (2018). Psycho-educational group intervention based on Reality
Therapyto cope with academic procrastination. Journal of Rational Emotive and Cognitive
Behavior Therapy, 36, 220-233.
Binder, K. (2000). The effects of an academic procrastination treatment on student procrastination and subjective
well-being. Master Thesis, Carleton University, Canada.
Blunt, A.; ve Pychyl T.A (2000). Task aversiveness and procrastination: a multi-dimensional
approach to task aversiveness across stages of personal projects. Personality and Individual
Differences, 28(1), 153-167.
Boeree, C. G. (2001). Personality Theories, Carl Rogers.
http://www.ship.edu/cgboeree/rogers.html. Erişim tarihi: 13.08.2017
Burka, J. B. ve Yuen, L. M. (2008). Procrastination: Why You Do It, What to Do About It Now?.Da
Capo Press, U.S.A.
Büyüköztürk, Ş. (2009). Veri Analizi El Kitabı, 10. Baskı, Ankara: Pegem A Yayıncılık.
Büyüköztürk, Ş. (2013). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El kitabı İstatistik: Araştırma Deseni
SPSS Uygulamaları ve Yorum. Ankara: Pegem Akademi.
Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., ve Demirel, F. (2008). Bilimsel
araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi, 177-184
Clark, J. L. ve Hill, O. W. (1994). Academic procrastination among African-American college
students. Psychological Reports, 75, 931-936.
Cohen, J. (1988). Statistical power analysis for the behavioral sciences. Hillsdale, NJ: Law-rence
Erlbaum Associates. Inc, Publishers
Colledge, R. (2002). Mastering counseling theory. New York: Palgrave Macmillan.
Corey, G. (2005). Psikolojik danisma, psikoterapi kuram ve uygulamalari. Ankara: MentisYayincilik.
Çakıcı, D. Ç. (2003). Lise ve üniversite öğrencilerinde genel erteleme ve akademik erteleme davranışının
incelenmesi. Yüksek lisans tezi. Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
Dewitte,S.veSchouwenburg,H.C.(2002).Procrastination,temptations,andincentives:thestruggleb
etween the present and the future in procrastinators and the punctual. European Journal of
Personality, 16, 469-489.
Düşmez, İ. (2013). Akılcı duygusal davranışçı yaklaşıma dayalı akademik erteleme davranışını önleme
programının üniversite öğrencilerinin akademik erteleme davranışı üzerine etkisi. Yüksek lisans tezi.
Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Samsun.
Erkan, S. (2002). Örnek grup rehberliği etkinlikleri. Pegem A Yayıncılık.
Erkan, S., ve Kaya, A. (2017). Deneysel olarak sınanmış grupla psikolojik danışma ve rehberlik
programları. II. Pegem Atıf İndeksi, 1-521
Ferrari, J., Driscoll, M., & Diaz-Morales, J. F. (2007). Examing the self of chronic procrastinators:
Actual, ought and undesired attributes. Personality and Individual Differences, 5(2), 115–123.
Fitch, T. J., Canada, R., & Marshall, J. L. (2001). The exposure of counseling practicum students
to humanistic counseling theories: A survey of CACREP programs. Journal of Humanistic
Counseling, 40(2), 232- 242.
Fritzsche, B. A., Young, B. R. ve Hickson, K. C. (2003). Individual differences in academic
procrastination tendency and writing success. Personality and Individual Differences, 35(7),
1549-1557.
Glauser, A. S. ve Bozarth, J. D. (2001). Person‐centered counseling: The culture within. Journal of
Counseling & Development, 79 (2),142-147.
Glick, D. M.ve Orsillo, S. M.(2015). An investigation of the efficacy of acceptance-based
behavioral therapy for academic procrastination. Journal of Experimental Psychology: General,
144(2),400
Greenberg, L. ve Watson, J. (1998). Experiential therapy of depression: Differential effects of
client-centered relationship conditions and process experiential interventions.
Psychotherapy Research, 8(2), 210- 224.
Gustavson, D. E. ve Miyake, A. (2017). Academic procrastination and goal accomplishment: A
combined experimental and individual differences investigation. Learning and Individual
Differences, 54,160- 172
Häfner, A., Oberst, V. ve Stock, A. (2014). Avoiding procrastination through time management:
An experimental intervention study. Educational Studies, 40(3), 352-360.
Kağan, M. (2010). Akılcı duygusal davranışsal yaklaşıma dayalı akademik erteleme davranışını önleme
programının etkililiğinin değerlendirilmesi. Doktora Tezi. Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri
Enstitüsü, Ankara.
Kandemir, M. (2012). Öğrencilerinin akademik erteleme davranışlarının, kaygı, başarısızlık
korkusu, benlik saygısı ve başarı amaçları ile açıklanması. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi,
2(4), 81-88.
Klassen, R. M., Krawchuk, L. L. ve Rajani, S. (2008). Academic procrastination of
undergraduates: Lowself- efficacy to self-regulate predicts higher levels of
procrastination. Contemporary Educational Psychology, 33(4),915-931.
Kline, R. B. (2011). Convergence of structural equation modeling and multilevel modeling. na.
Knaus, W .J. (1998). Doitnow! Break procrastination habit (secondedition). New York: Jonn Wiley ve
Sons, Inc.
Korkmaz, O. (2017). Özel yetenekli olan ve olmayan öğrencilerde öz-yeterlik, denetim odağı ve akademik
ertelemenin akademik başarı üzerindeki yordayıcılığının incelenmesi. Yüksek lisans tezi.
Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Üniversitesi. Tokat.
Lan, L. ve Li, X. Q. (2015). An empirical study of group, counseling on improving, college
students academic procrastination. International Symposium on Psychology and
Behavior in China's Social Transformation under the Background of Information (ISPBC
'15). Jiaxing Univ, Coll Teachers & Educ, Jiaxing, PEOPLES RCHINA.
Lee, D., Kelly, K., & Edwards, J. (2006). A closer look at the relationships among trait
procrastination, neuroticism, and conscientiousness, Personality and Individual Differences, 40,
27–37.
Lee, E. (2005). The relationship of motivation and flow experience to academic procrastination
in university students. The Journal of Genetic Psychology 166(1), 5-14.
Maisiak, R., Austin, J., West, S. Ve Heck, L. (1996). The effect of person‐centered counseling on the psychological status of persons with systemic lupus erythematosus or rheumatoid arthritis. A randomized, controlled trial. Arthritis & Rheumatology, 9(1), 60-66
Morales, J. F., Cohen, J., & Ferrari, J. (2008) An integrated view of personality styles related to
avoidant procrastination. Personality and Individual Differences, 45, 554–558.
Onwuegbuzie, A.J., (2000). Academic procrastinators and perfectionistic tendencies among
graduate students. Journal of Socia lBehavior and Personality, 15(5), 103-110.
Ossebaard, M. E., Oost, H. A., Van den Heuvel, S. ve Ossebaard, C. A. (2014). The Effect of a
Positive Psychological Intervention on Academic Procrastination,
http://www.i2l.nl/pdf/4ArticleMHS.pdf.
Pallant, J. (2010). SPSS survival manual: A step by step guide to data analysis using SPSS
Maidenhead.
Pallant, J. (2016). SPSS kullanma kılavuzu/SPSS ile adım adım veri analizi (Çev. Ed. S. Balcı ve
B. Ahi).
Payson, (1987). Effects of a group treatment on procrastination. Springer. George Washington
University.
Rogers, C. R. (1980). A way of being. Boston: Houghton Mifflin.
Rozental, A., Forsell, E., Svensson, A., Andersson, G. ve Carlbring, P. (2015). Internet-based
cognitive- behavior therapy for procrastination: A randomized controlled trial. Journal of
Consulting and Clinical Psychology, 83(4), 808
Shanahan, M. J. ve Pychyl, T. A. (2007). An ego identity perspective on volitional action: Identity
status, agency, and procrastination. Personality and Individual Differences. 43(4), 901-911.
Solomon, L. J. ve Rothblum, E. D. (1984). Academic procrastination: Frequency and cognitive
behavioral correlates. Journal of Counseling Psychology, 31, 503-509.
Steel, P. (2007). The nature of procrastination: A meta-analytic and theoretical review of quint
essential self-regulatory failure. Psychological Bulletin, 133(1), 65–94.
Toker, B. (2014). Bilişsel davranışçı kurama dayalı olarak geliştirilen akademik erteleme davranışıyla baş
etme beceri eğitimi psikoeğitim grup yaşantısının üniversite öğrencilerinin akademik erteleme
davranışlarına etkisi. Yüksek lisans tezi. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Eğitim Bilimleri
Enstitüsü, Muğla.
Uzun Özer, B., Demir, A. ve Ferrari, J. R. (2013). Reducing of academic procrastination through
a grouptreatment program: A Pilot Study. Journal of Rational Emotive-Cognitive Behavioural,
31(3), 127-135.
Wadkins, T. A. (1999). The relation between self-reported procrastination and behavioral procrastination.
Doctoral dissertation. University of Nebraska, Nebraska.
Wang, S., Zhou, Y., Yu, S., Ran, L. W., Liu, X. P. Ve Chen, Y. F. (2017). Acceptance and
commitment therapy and cognitive–behavioral therapy as treatments for academic
procrastination: A randomized controlled group session. Research on Social Work Practice,
27(1),48-58
Yıldırım, S. (2015). Üniversite öğrencilerinin akademik başarı, akademik erteleme, kopya çekme ve
devamsızlık durumlarının yordayıcısı olarak sosyal bağlılık. Yüksek Lisans Tezi. Gaziosmanpaşa
Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Tokat.
Kaya, Ö. S., & Odacı, H. (2019). Birey Merkezli Terapiye Dayalı Bir Psiko-Eğitim Programı Akademik Erteleme Davranışı Üzerinde Ne Kadar Etkili? Bir Değerlendirme Çalışması. Turkish Psychological Counseling and Guidance Journal, 9(53), 261-295.