Deniz yoluyla konteyner taşımacılığında aktarma tasarımının tanımlanması büyük önem taşımaktadır. Liner operatörleri sadece operasyonel maliyetleri azaltmak değil, aynı zamanda müşteri memnuniyetini de en üst düzeye çıkarmak istiyor. Bu nedenle, verimli aktarma yeteneğinin kazanılmasında aktarma merkezi limanı seçimi problemi ön plana çıkmaktadır. Çalışma, Süveyş Kanalı üzerinden Doğu Akdeniz havzasına giren kuzey yönlü bir konteyner gemisi için en iyi aktarma merkezi limanını belirlemek amacıyla alternatif bir yaklaşım uygulamayı amaçlamaktadır. Önerilen model, AHP yöntemiyle ağırlıklandırılmış kriterlerden oluşmakta ve alternatiflerin sıralanmasında her bir kritere ilişkin sayısal veriler kullanılmaktadır. Böylece karar verici olarak hat operatörü, liman uğraklarını ve tarifelerini belirleyerek, kolay uygulanabilir bir yöntem kullanarak aktarma limanını hızlı bir şekilde belirleyebilir. Bulgular, konteynerle taşınan mallar için aktarma merkezi limanının seçiminde bağlantının en önemli kriter olduğunu göstermektedir. Bu seçim için lokasyonun da önemli olduğu görüldü ancak aktarma işlevini geliştirmek için doğru yol, deniz bağlantısı konusunda faydalı stratejiler belirlemek olabilir. Öte yandan üstyapının iyileştirilmesi gibi sermaye yatırımlarının cazip bir aktarma merkezi için daha az önemli olduğu görülmüştür.
In container transportation by sea, it is crucial to define the transshipment design. Liner operators desire not only to reduce operational costs but also to maximize customer satisfaction. Therefore, a transshipment hub port selection problem becomes at the front to gaining productive transshipment ability. The study aims to apply an alternative approach to determine the best transshipment hub port for a northbound container ship entering the Eastern Mediterranean basin through the Suez Channel. The proposed model consists of criteria that are weighted with the AHP method and numerical data regarding each criterion is used to rank the alternatives. Thus, as a decision-maker, the line operator can determine the transshipment port quickly using an easily applicable method upon determining the port calls and the schedules. The findings imply that connectivity is the most important criterion for the choice of transshipment hub port for containerized goods. The location was also found important for this choice, but to improve transshipment function, the proper way may be to draw beneficial strategies on maritime connectivity. On the other hand, capital investments such as superstructure improvement were found to be less important for an attractive transshipment hub.
Thanks for your efforts in advance
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Deniz Ulaştırma Mühendisliği |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 18 Nisan 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2024 |
Gönderilme Tarihi | 9 Aralık 2023 |
Kabul Tarihi | 27 Mart 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 10 Sayı: 3 |