Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Bilişsel İşlevlerin Değerlendirilmesi Ölçeği Türkçe Uyarlaması ve Geçerlik-Güvenirlik Çalışması

Yıl 2017, Cilt: 7 Sayı: 2, 475 - 503, 12.06.2017
https://doi.org/10.24315/trkefd.305449

Öz

Bilişsel işlevler öğrenme
becerilerinin ön gereklilikleri olarak değerlendirilmektedir. Öğrenmenin
değerlendirilmesinde ise bireyin kendi başına yapabildikleri ile o konuda
kendisinden daha uzman bir kişinin desteğiyle yapabildikleri arasındaki fark ve
öğrenmede aracının müdahalesi temellerine dayanan dinamik değerlendirme yaklaşımı
son elli yılda gündeme gelen etkili bir yöntemdir. Bu iki önemli kavramı bir
araya getiren bilişsel işlevlerin dinamik değerlendirilmesi, erken çocukluk
döneminde yapılan araştırmalar arasında yerini almıştır. Dinamik değerlendirme
süreçleri ile öğretim programlarının akademik ve bilişsel gereklilikleri
arasındaki boşluklar doldurularak oluşturulan Bilişsel İşlevlerin Uygulanması
Ölçeği’nin 48-66 aylık çocuklar için Türkçe uyarlaması ve geçerlik güvenirlik
çalışmasının yapılması araştırmanın amacını oluşturmaktadır. Tarama
modellerinden ilişkisel tarama modeli kullanılarak tasarlanan araştırmanın
çalışma grubunu toplam 158 çocuk oluşturmaktadır. Ölçek, çalışma grubunu
oluşturan çocuklarla araştırmacı tarafından bireysel olarak uygulanmıştır.
Araştırmada elde edilen veriler uygun istatistiksel yöntemler kullanılarak
analiz edilmiştir. Araştırmanın bulguları ilgili alan yazın ışığında tartışılmış
ve Bilişsel İşlevlerin Uygulanması Ölçeği’nin geçerli ve güvenilir olduğu
sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Akşin-Yavuz, E. ve Zembat, R. (201.)
  • Bilişsel İşlevlerin Değerlendirilmesi Ölçeği Türkçe Uyarlaması ve Geçerlik-Güvenirlik Çalışması
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ezgi Akşin Yavuz

Rengin Zembat

Yayımlanma Tarihi 12 Haziran 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Akşin Yavuz, E., & Zembat, R. (2017). Bilişsel İşlevlerin Değerlendirilmesi Ölçeği Türkçe Uyarlaması ve Geçerlik-Güvenirlik Çalışması. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2), 475-503. https://doi.org/10.24315/trkefd.305449
AMA Akşin Yavuz E, Zembat R. Bilişsel İşlevlerin Değerlendirilmesi Ölçeği Türkçe Uyarlaması ve Geçerlik-Güvenirlik Çalışması. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Temmuz 2017;7(2):475-503. doi:10.24315/trkefd.305449
Chicago Akşin Yavuz, Ezgi, ve Rengin Zembat. “Bilişsel İşlevlerin Değerlendirilmesi Ölçeği Türkçe Uyarlaması Ve Geçerlik-Güvenirlik Çalışması”. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 7, sy. 2 (Temmuz 2017): 475-503. https://doi.org/10.24315/trkefd.305449.
EndNote Akşin Yavuz E, Zembat R (01 Temmuz 2017) Bilişsel İşlevlerin Değerlendirilmesi Ölçeği Türkçe Uyarlaması ve Geçerlik-Güvenirlik Çalışması. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 7 2 475–503.
IEEE E. Akşin Yavuz ve R. Zembat, “Bilişsel İşlevlerin Değerlendirilmesi Ölçeği Türkçe Uyarlaması ve Geçerlik-Güvenirlik Çalışması”, Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 7, sy. 2, ss. 475–503, 2017, doi: 10.24315/trkefd.305449.
ISNAD Akşin Yavuz, Ezgi - Zembat, Rengin. “Bilişsel İşlevlerin Değerlendirilmesi Ölçeği Türkçe Uyarlaması Ve Geçerlik-Güvenirlik Çalışması”. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 7/2 (Temmuz 2017), 475-503. https://doi.org/10.24315/trkefd.305449.
JAMA Akşin Yavuz E, Zembat R. Bilişsel İşlevlerin Değerlendirilmesi Ölçeği Türkçe Uyarlaması ve Geçerlik-Güvenirlik Çalışması. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2017;7:475–503.
MLA Akşin Yavuz, Ezgi ve Rengin Zembat. “Bilişsel İşlevlerin Değerlendirilmesi Ölçeği Türkçe Uyarlaması Ve Geçerlik-Güvenirlik Çalışması”. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 7, sy. 2, 2017, ss. 475-03, doi:10.24315/trkefd.305449.
Vancouver Akşin Yavuz E, Zembat R. Bilişsel İşlevlerin Değerlendirilmesi Ölçeği Türkçe Uyarlaması ve Geçerlik-Güvenirlik Çalışması. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2017;7(2):475-503.


Creative Commons License
Bu çalışma Creative Commons Attribution 4.0 ile lisanslanmıştır.