Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2020, Cilt: 22 Sayı: 2, 161 - 170, 06.09.2020

Öz

Kaynakça

  • 1. Aksoy U. Farklı klasmanlarda görev yapan futbol hakemlerinin iletişim becerileri ve özgüven düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi (Aydın ili örneği). Yüksek Lisans Tezi, Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Aydın, 2019.
  • 2. Albayrak O. Futbol hakemlerinin meslek ve aile yaşantılarında karşılaşmış oldukları problemler. Yüksek Lisans Tezi, Niğde Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Niğde, 2011.
  • 3. Bailey R. Physical education and sport in schools: A review of benefits and outcomes. Journal of School Health, 2006; 76 (8), 397-401.
  • 4. Baştuğ G, Duman S, Akçakoyun F, Karadeniz F. Futbol hakemlerinde; stres, özgüven, karar verme. Journal of Human Sciences, 2016; 13 (3), 5399-5406.
  • 5. Berg BL, Lune H. Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Aydın H, trans. ed. Konya: Eğitim, 2015.
  • 6. Beşler HK. Futbol kulübü yöneticilerinin antrenörlerinin ve futbolcuların futbol hakemlerinin saha içi yönetimine ilişkin görüşleri. Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara, 2016.
  • 7. Bolay SH. Aşkın değerler buhranı. In: Değerler ve eğitimi. (Ed. R. Kaymakcan, S. Kenan, H. Hökelekli, Z. S. Arslan, M. Zengin). Uluslararası Değerler ve Eğitimi Sempozyumu, 26-28 Kasım 2004, İstanbul, Değerler Eğitimi Merkezi, 2013: 55-69.
  • 8. Carlsson B. Blowing the whistle? A quantitative and qualitative analysis of formal and discretionary powers of referees in Swedish football. The Entertainment and Sports Law Journal, 2006. Retrieved from http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.557.1460&rep=rep1&type=pdf
  • 9. Creswell JW. Nitel araştırma yöntemleri. Bütün M, Demir SB, trans. eds. Ankara: Siyasal, 2018.
  • 10. Cruz J, Boixadós M, Valiente L. Capdevilla L. Prevalent values in young Spanish soccer players. International Review for the Sociology of Sport, 1995; 30 (3-4), 353-371.
  • 11. Çınar A. Değerler felsefesi ve psikolojisi. Bursa: Emin, 2013.
  • 12. Çiftçi S, Olaç FT, Aksakal NB, Yaman Ö. Değerler eğitiminde izciliğin yerine ilişkin izci lideri öğretmenlerin görüşleri. Değerler Eğitimi Dergisi (Ek Özel Sayısı), 2015; 13 (29), 415-437.
  • 13. Çimen S. Ankara bölgesi klasman futbol hakemlerinin kişilik özelliklerinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara, 2001.
  • 14. Demir MB. Futbol hakemlerinde karar verme stilleri ile kişilik özellikleri yaratıcılık ve problem çözme becerisi arasındaki ilişkinin incelenmesi. Doktora Tezi, Erciyes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Kayseri, 2018.
  • 15. Deveci A. Futbol hakemlerinin sosyal yaşantılarının karar verme becerilerine etkisi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Hatay, 2018.
  • 16. Devine C, Telfer H. Beden eğitimi ve spor neden değerlidir? In: Altyapı sporlarında ve beden eğitiminde değerler, Gürpınar B, trans, Whitehead J, Telfer H, Lambert J, eds. Ankara: Nobel Akademik, 2016: 13-33.
  • 17. Ekmekçi R. Basketbol hakemlerinin stres kaynakları ile stresle başa çıkma yöntemlerinin tespiti ve önleyici yönetsel uygulamaların geliştirilmesi. Doktora Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara, 2008.
  • 18. Gorbenko EV, Gradusov VO. Projecting of process of cultivating of olympic values and valuable orientation of students youth by the eastern combat sports means. Pedagogics, Psychology, Medical-Biological Problems of Physical Training and Sports, 2013; 10, 12-15.
  • 19. Goumas C. Home advantage and referee bias in European football. European Journal of Sport Science, 2014; 14 (sup 1), 243-249.
  • 20. Guillen F, Feltz DL. A conceptual model of referee efficacy. Frontiers in Psychology, 2011; Retrieved from https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fpsyg.2011.00025/full
  • 21. Gülle M, Çetin MÇ, Şeker R, Sarı İ. Assessment of the correlation between self-esteem in decision-making and decision-making styles of football referees in terms of their refereeing experience and violence perceptions. International Journal of Science Culture and Sport, 2017; 5 (3), 112-123.
  • 22. Halstead JM, Taylor JM. Learning and teaching about values: a review of recent research. Cambridge Journal of Education, 2000; 30 (2), 169-202.
  • 23. Isidori E, Müller A, Kaya S. The referee as educator: hermeneutical and pedagogical perspectives. Physical Culture and Sport. Studies and Research, 2012; 56 (1), 5-11.
  • 24. Jones MI, Lavallee D. Exploring the life skills needs of British adolescent athletes. Psychology of Sport and Exercise, 2009; 10 (1), 159-167.
  • 25. Karakullukcu OF, Yildiz O. Value perceptions of national boxers that study at physical education and sports department of universities. International Journal of Educational Methodology, 2020; 6 (1), 153-160. https://doi.org/10.12973/ijem.6.1.153
  • 26. Kasımoğlu M. Futbol hakemlerinde iletişim ve beden dili eğitiminin hakemlik becerilerine etkisi. Doktora Tezi, Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Konya, 2019.
  • 27. Koca S. Futbol hakemlerini strese iten faktörler, iş tatmini ve iş performansı ilişkisinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Muğla, 2017.
  • 28. Kılınç E. Nitel araştırmada geçerlilik ve güvenilirlik. In: Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri, Aslan Ş, ed. Konya: Eğitim, 2018: 409-453.
  • 29. Lumpkin A, Stoll SK, Beller JM. Sport ethics applications for fair play. New York: McGraw-Hill, 2003.
  • 30. Oktay AS. İslâm düşüncesinde ahlâki değerler ve bunların global ahlâka etkileri. In: Değerler ve eğitimi. (Ed. R. Kaymakcan, S. Kenan, H. Hökelekli, Z. S. Arslan, M. Zengin). Uluslararası Değerler ve Eğitimi Sempozyumu, 26-28 Kasım 2004, İstanbul, Değerler Eğitimi Merkezi, 2013: 131-143.
  • 31. Păunescu M, Gagea G, Păunescu C, Piţigoi G. The moral dimension of fair play in high-performance sport. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 2013; 92, 692-696.
  • 32. Patton MQ. Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri. Bütün M, Demir SB, trans. eds. Ankara: Pegem Akademi, 2018.
  • 33. Punch KF. Sosyal araştırmalara giriş. Bayrak D, Arslan HB, Akyüz Z, trans. Ankara: Siyasal, 2005.
  • 34. Rayner M, Webb T, Webb H. The occurrence of referee abuse in Rugby Union: Evidence and measures through an online survey. International Journal of Sport Management, Recreation and Tourism, 2016; 21 (d), 66-81.
  • 35. Simon RL. Sports, relativism, and moral education. In: Sports ethics: an anthology. J. Boxill (Ed.). USA: Blackwell, 2003.
  • 36. Şencan H. Sosyal ve davranışsal ölçümlerde güvenilirlik ve geçerlilik. Ankara: Seçkin, 2005.
  • 37. Tarhan N. Değerler psikolojisi ve insan. (Ed. S. Akbıyık, D. Gerger). İstanbul: Timaş, 2018.
  • 38. Tavşancıl E, Aslan E. İçerik analizi ve uygulama örnekleri. İstanbul: Epsilon, 2001.
  • 39. Unkelbach C, Memmert D. Crowd noise as a cue in referee decisions contributes to the home advantage. Journal of Sport and Exercise Psychology, 2010; 32 (4), 483-498.
  • 40. Whitehead J, Telfer H, Lambert J. Altyapı sporundaki değerleri keşfetme. In: Altyapı sporlarında ve beden eğitiminde değerler. Gürpınar B, trans, Whitehead J, Telfer H, Lambert J, eds. Ankara: Nobel Akademik, 2016: 1-12.
  • 41. Yıldırım A, Şimşek H. Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin, 2006.
  • 42. Yıldız M. Perceived value of national wrestlers. Turkish Journal of Sport and Exercise, 2019; 21 (1), 58-66.
  • 43. Yıldız M, Güven Ö. Sporcuların değer yönelimleri. (1. Baskı). Ankara: Gazi, 2019. ISBN: 978-975-8396-20-7
  • 44. Yıldız Ö, Karakullukçu ÖF. Profesyonel futbolcuların değer eğilimleri. In: Spor ve Rekreasyon Araştırmaları Kitabı-2. A. Öztürk, E. Karaçar, O. Yılmaz (Ed.), Konya, Çizgi, 2019: 162-176.

Values of Football Referees

Yıl 2020, Cilt: 22 Sayı: 2, 161 - 170, 06.09.2020

Öz

Almost every team that has been defeated in recent years has indicated football referees as the first guilty, and the public pressure on the referees managing the competitions is increasing. Despite these adverse conditions, it is considered important to determine what values the football referees have to manage the competitions. The aim of this research is to determine the value orientation of football referees. The research group consisted of 35 male football referees actively refereeing in the 2019-2020 Football Season in Turkey. Research data was obtained through semi-structured interview method. The data were evaluated by content analysis method. As a result of the research, various values were reached in social, personal, morals, belief, culture, extraversion, sensing, thinking, feeling, judging categories.
Keywords: Values, Football, Referee

Kaynakça

  • 1. Aksoy U. Farklı klasmanlarda görev yapan futbol hakemlerinin iletişim becerileri ve özgüven düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi (Aydın ili örneği). Yüksek Lisans Tezi, Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Aydın, 2019.
  • 2. Albayrak O. Futbol hakemlerinin meslek ve aile yaşantılarında karşılaşmış oldukları problemler. Yüksek Lisans Tezi, Niğde Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Niğde, 2011.
  • 3. Bailey R. Physical education and sport in schools: A review of benefits and outcomes. Journal of School Health, 2006; 76 (8), 397-401.
  • 4. Baştuğ G, Duman S, Akçakoyun F, Karadeniz F. Futbol hakemlerinde; stres, özgüven, karar verme. Journal of Human Sciences, 2016; 13 (3), 5399-5406.
  • 5. Berg BL, Lune H. Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Aydın H, trans. ed. Konya: Eğitim, 2015.
  • 6. Beşler HK. Futbol kulübü yöneticilerinin antrenörlerinin ve futbolcuların futbol hakemlerinin saha içi yönetimine ilişkin görüşleri. Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara, 2016.
  • 7. Bolay SH. Aşkın değerler buhranı. In: Değerler ve eğitimi. (Ed. R. Kaymakcan, S. Kenan, H. Hökelekli, Z. S. Arslan, M. Zengin). Uluslararası Değerler ve Eğitimi Sempozyumu, 26-28 Kasım 2004, İstanbul, Değerler Eğitimi Merkezi, 2013: 55-69.
  • 8. Carlsson B. Blowing the whistle? A quantitative and qualitative analysis of formal and discretionary powers of referees in Swedish football. The Entertainment and Sports Law Journal, 2006. Retrieved from http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.557.1460&rep=rep1&type=pdf
  • 9. Creswell JW. Nitel araştırma yöntemleri. Bütün M, Demir SB, trans. eds. Ankara: Siyasal, 2018.
  • 10. Cruz J, Boixadós M, Valiente L. Capdevilla L. Prevalent values in young Spanish soccer players. International Review for the Sociology of Sport, 1995; 30 (3-4), 353-371.
  • 11. Çınar A. Değerler felsefesi ve psikolojisi. Bursa: Emin, 2013.
  • 12. Çiftçi S, Olaç FT, Aksakal NB, Yaman Ö. Değerler eğitiminde izciliğin yerine ilişkin izci lideri öğretmenlerin görüşleri. Değerler Eğitimi Dergisi (Ek Özel Sayısı), 2015; 13 (29), 415-437.
  • 13. Çimen S. Ankara bölgesi klasman futbol hakemlerinin kişilik özelliklerinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara, 2001.
  • 14. Demir MB. Futbol hakemlerinde karar verme stilleri ile kişilik özellikleri yaratıcılık ve problem çözme becerisi arasındaki ilişkinin incelenmesi. Doktora Tezi, Erciyes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Kayseri, 2018.
  • 15. Deveci A. Futbol hakemlerinin sosyal yaşantılarının karar verme becerilerine etkisi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Hatay, 2018.
  • 16. Devine C, Telfer H. Beden eğitimi ve spor neden değerlidir? In: Altyapı sporlarında ve beden eğitiminde değerler, Gürpınar B, trans, Whitehead J, Telfer H, Lambert J, eds. Ankara: Nobel Akademik, 2016: 13-33.
  • 17. Ekmekçi R. Basketbol hakemlerinin stres kaynakları ile stresle başa çıkma yöntemlerinin tespiti ve önleyici yönetsel uygulamaların geliştirilmesi. Doktora Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara, 2008.
  • 18. Gorbenko EV, Gradusov VO. Projecting of process of cultivating of olympic values and valuable orientation of students youth by the eastern combat sports means. Pedagogics, Psychology, Medical-Biological Problems of Physical Training and Sports, 2013; 10, 12-15.
  • 19. Goumas C. Home advantage and referee bias in European football. European Journal of Sport Science, 2014; 14 (sup 1), 243-249.
  • 20. Guillen F, Feltz DL. A conceptual model of referee efficacy. Frontiers in Psychology, 2011; Retrieved from https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fpsyg.2011.00025/full
  • 21. Gülle M, Çetin MÇ, Şeker R, Sarı İ. Assessment of the correlation between self-esteem in decision-making and decision-making styles of football referees in terms of their refereeing experience and violence perceptions. International Journal of Science Culture and Sport, 2017; 5 (3), 112-123.
  • 22. Halstead JM, Taylor JM. Learning and teaching about values: a review of recent research. Cambridge Journal of Education, 2000; 30 (2), 169-202.
  • 23. Isidori E, Müller A, Kaya S. The referee as educator: hermeneutical and pedagogical perspectives. Physical Culture and Sport. Studies and Research, 2012; 56 (1), 5-11.
  • 24. Jones MI, Lavallee D. Exploring the life skills needs of British adolescent athletes. Psychology of Sport and Exercise, 2009; 10 (1), 159-167.
  • 25. Karakullukcu OF, Yildiz O. Value perceptions of national boxers that study at physical education and sports department of universities. International Journal of Educational Methodology, 2020; 6 (1), 153-160. https://doi.org/10.12973/ijem.6.1.153
  • 26. Kasımoğlu M. Futbol hakemlerinde iletişim ve beden dili eğitiminin hakemlik becerilerine etkisi. Doktora Tezi, Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Konya, 2019.
  • 27. Koca S. Futbol hakemlerini strese iten faktörler, iş tatmini ve iş performansı ilişkisinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Muğla, 2017.
  • 28. Kılınç E. Nitel araştırmada geçerlilik ve güvenilirlik. In: Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri, Aslan Ş, ed. Konya: Eğitim, 2018: 409-453.
  • 29. Lumpkin A, Stoll SK, Beller JM. Sport ethics applications for fair play. New York: McGraw-Hill, 2003.
  • 30. Oktay AS. İslâm düşüncesinde ahlâki değerler ve bunların global ahlâka etkileri. In: Değerler ve eğitimi. (Ed. R. Kaymakcan, S. Kenan, H. Hökelekli, Z. S. Arslan, M. Zengin). Uluslararası Değerler ve Eğitimi Sempozyumu, 26-28 Kasım 2004, İstanbul, Değerler Eğitimi Merkezi, 2013: 131-143.
  • 31. Păunescu M, Gagea G, Păunescu C, Piţigoi G. The moral dimension of fair play in high-performance sport. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 2013; 92, 692-696.
  • 32. Patton MQ. Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri. Bütün M, Demir SB, trans. eds. Ankara: Pegem Akademi, 2018.
  • 33. Punch KF. Sosyal araştırmalara giriş. Bayrak D, Arslan HB, Akyüz Z, trans. Ankara: Siyasal, 2005.
  • 34. Rayner M, Webb T, Webb H. The occurrence of referee abuse in Rugby Union: Evidence and measures through an online survey. International Journal of Sport Management, Recreation and Tourism, 2016; 21 (d), 66-81.
  • 35. Simon RL. Sports, relativism, and moral education. In: Sports ethics: an anthology. J. Boxill (Ed.). USA: Blackwell, 2003.
  • 36. Şencan H. Sosyal ve davranışsal ölçümlerde güvenilirlik ve geçerlilik. Ankara: Seçkin, 2005.
  • 37. Tarhan N. Değerler psikolojisi ve insan. (Ed. S. Akbıyık, D. Gerger). İstanbul: Timaş, 2018.
  • 38. Tavşancıl E, Aslan E. İçerik analizi ve uygulama örnekleri. İstanbul: Epsilon, 2001.
  • 39. Unkelbach C, Memmert D. Crowd noise as a cue in referee decisions contributes to the home advantage. Journal of Sport and Exercise Psychology, 2010; 32 (4), 483-498.
  • 40. Whitehead J, Telfer H, Lambert J. Altyapı sporundaki değerleri keşfetme. In: Altyapı sporlarında ve beden eğitiminde değerler. Gürpınar B, trans, Whitehead J, Telfer H, Lambert J, eds. Ankara: Nobel Akademik, 2016: 1-12.
  • 41. Yıldırım A, Şimşek H. Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin, 2006.
  • 42. Yıldız M. Perceived value of national wrestlers. Turkish Journal of Sport and Exercise, 2019; 21 (1), 58-66.
  • 43. Yıldız M, Güven Ö. Sporcuların değer yönelimleri. (1. Baskı). Ankara: Gazi, 2019. ISBN: 978-975-8396-20-7
  • 44. Yıldız Ö, Karakullukçu ÖF. Profesyonel futbolcuların değer eğilimleri. In: Spor ve Rekreasyon Araştırmaları Kitabı-2. A. Öztürk, E. Karaçar, O. Yılmaz (Ed.), Konya, Çizgi, 2019: 162-176.
Toplam 44 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Spor Hekimliği
Bölüm Makeleler
Yazarlar

Özer Yıldız 0000-0002-2470-5457

Mehtap Yıldız 0000-0001-8553-7154

Yayımlanma Tarihi 6 Eylül 2020
Kabul Tarihi 27 Ağustos 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 22 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yıldız, Ö., & Yıldız, M. (2020). Values of Football Referees. Turkish Journal of Sport and Exercise, 22(2), 161-170.
AMA Yıldız Ö, Yıldız M. Values of Football Referees. Turk J Sport Exe. Eylül 2020;22(2):161-170.
Chicago Yıldız, Özer, ve Mehtap Yıldız. “Values of Football Referees”. Turkish Journal of Sport and Exercise 22, sy. 2 (Eylül 2020): 161-70.
EndNote Yıldız Ö, Yıldız M (01 Eylül 2020) Values of Football Referees. Turkish Journal of Sport and Exercise 22 2 161–170.
IEEE Ö. Yıldız ve M. Yıldız, “Values of Football Referees”, Turk J Sport Exe, c. 22, sy. 2, ss. 161–170, 2020.
ISNAD Yıldız, Özer - Yıldız, Mehtap. “Values of Football Referees”. Turkish Journal of Sport and Exercise 22/2 (Eylül 2020), 161-170.
JAMA Yıldız Ö, Yıldız M. Values of Football Referees. Turk J Sport Exe. 2020;22:161–170.
MLA Yıldız, Özer ve Mehtap Yıldız. “Values of Football Referees”. Turkish Journal of Sport and Exercise, c. 22, sy. 2, 2020, ss. 161-70.
Vancouver Yıldız Ö, Yıldız M. Values of Football Referees. Turk J Sport Exe. 2020;22(2):161-70.
Türk Spor ve Egzersiz Dergisi (TJSE) Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.