In this study, it was aimed to determine the levels of job satisfaction (JS), organizational commitment (OC), self-efficacy perception (SE) and work stress (WS), in 52 chemistry teachers working in Sivas. Data of the study were obtained by using the Minnesota Job Satisfaction Scale, Teacher Self Efficacy Scale, Organizational Commitment Scale and Work Stress Scale. In order to determine whether the scores obtained from the JS, SE, OC and WS scales differed according to teachers in terms of certain demographic characteristics, independent samples t-test and One-Way ANOVA analysis were administered. At the end of the study, it was found that the demographic characteristics were not effective on teachers’ JS, SE, OC and WS levels. The highest correlation between the dependent variables was between JS and WS (r= -.572) at medium level, negative and significant : and that there was a weak, positive and significant relationship between JS and SE (r= .336).
Demografik özellikler iş doyumu iş stresi kimya öğretmeni öğretmen öz yeterlik algısı örgütsel bağlılık
Bu araştırma, Sivas ili merkez ve ilçe devlet liselerinde görev yapan 52 kimya öğretmeninin iş doyumları (İD), öğretmenlik mesleğine yönelik öz yeterlik algıları (ÖÖY), örgütsel bağlılıkları (ÖB) ve iş streslerinin (İS) bazı demografik özellikler açısından incelenip aralarındaki ilişki düzeyinin tespiti için gerçekleştirilmiştir. Araştırmada kullanılan veriler, Minnesota İş Doyum Ölçeği, Öğretmen Öz Yeterlik Ölçeği, Örgütsel Bağlılık Ölçeği ve İş Stresi Ölçeği kullanılarak elde edilmiştir. Öğretmenlerin İD, ÖÖY, İS ve ÖB düzeylerinin hedeflenen bazı demografik özelliklere göre farklılaşıp farklılaşmadığı, bağımsız gruplar için t-testi ve tek yönlü ANOVA analizi yapılarak; ilgili bağımlı değişkenler arasındaki ilişki, Pearson momentler çarpımı korelasyonu kullanılarak belirlenmiştir. Yapılan istatistiksel analizler sonucunda; kimya öğretmenlerinin ilgili demografik özelliklerinin İD, ÖÖY, ÖB ve İS üzerinde %95 seviyesinde anlamlı bir etkisinin olmadığı; öğretmenlerin sadece İD ile İS arasında (r = - .572) orta düzeyde, negatif ve anlamlı; İD ile ÖÖY arasında (r= .336) zayıf düzeyde, pozitif ve anlamlı bir ilişki olduğu gözlemlenmiştir
Demografik özellikler iş doyumu iş stresi kimya öğretmeni öğretmen öz yeterlik algısı örgütsel bağlılık
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Mayıs 2015 |
Kabul Tarihi | 20 Nisan 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 4 Sayı: 2 |
Turkish Journal of Education is licensed under CC BY-NC 4.0