Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Öğretmen adaylarının doğa ile ilişkileri

Yıl 2017, Cilt: 6 Sayı: 2, 79 - 87, 30.04.2017
https://doi.org/10.19128/turje.291015

Öz

Kaynakça

  • Erol, H. G. & Gezer, K. (2006). “Prospective of elementary school teachers’ attitudes toward environment and environmental problems, International Journal of Environmental and Science Education, 1 (1), 65 – 77.
  • Ertan, B. (1991). Türkiye’de Çevre Hakkının Gelişimi. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Ankara.
  • Gül, F. (2013). İnsan-doğa ilişkisi bağlamında çevre sorunları ve felsefe. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14, 17-21.
  • Kayalı, H. (2010). Sosyal bilgiler, Türkçe ve sınıf öğretmenliği öğretmen adaylarının çevre sorunlarına yönelik tutumları, Marmara Coğrafya Dergisi, 21, 258-268.
  • Kahyaoğlu, M., Daban, Ş. & Yangın S. (2008). İlköğretim öğretmen adaylarının çevreye yönelik tutumları. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, 42-52.
  • Meydan, A., & Doğu, S. (2008). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin çevre sorunları hakkındaki görüşlerinin bazı değişkenlere göre değerlendirilmesi, Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 26, 267-277.
  • Nisbet, E. K., Zelenski, J. M., & Murphy, S. A. (2008). The nature relatedness scale: linking individuals' connection with nature to environmental concern and behavior. Environment and Behavior, 41(5), 715-740.
  • Onur, B. (1995). Gelişim psikolojisi. İmge Kitabevi, Ankara, 152.
  • Sam N., Sam R., & Öngen B. K. (2010). Üniversite öğrencilerinin çevresel tutumlarının yeni çevresel paradigma ve benlik saygısı ölçeği incelenmesi. Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler E Dergisi, 21, 1-16.
  • Aksoy, B., & Karatekin, K. (2011). Farklı programlardaki lisans öğrencilerinin çevreye yönelik duyuşsal eğilimleri. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 15(3), 23-36.
  • Aksu, Y. (2009). Fen ve Teknoloji ile sınıf öğretmenlerinin çevre sorunlarına yönelik tutumlarının belirlenmesi (Burdur İli Örneği). Süleyman Demirel Üniversitesi, Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Isparta.
  • Altınöz, N. (2010). Fen Bilgisi öğretmen adaylarının çevre okuryazarlık düzeyleri. Sakarya Üniversitesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya.
  • Atasoy, E. (2006). Çevre İçin Eğitim: Çocuk-Doğa Etkileşimi. Ezgi Kitabevi.
  • Aydın, F. (2010). Coğrafya öğretmen adaylarının çevre sorunları ve çevre eğitimi hakkındaki görüşleri (Gazi Üniversitesi Örneği). International Online Journal of Educational Sciences, 2(3), 818-839.
  • Çabuk, B. (2001). Okul öncesi dönem çocuklarının çevre ile ilgili farkındalık düzeyleri. Ankara Üniversitesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Çabuk, B., & Karacaoğlu, C. (2003). Üniversite öğrencilerinin çevre duyarlılıklarının incelenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 36(1-2), 189-198.
  • Çakır, B., Karaarslan, G., Şahin, E., & Ertepınar, H. (2015). Adaptation of nature relatedness scale to Turkish. Elementary Education Online, 14(4), 1370-1383
  • Çukur, D., & Özgüner, H. (2008). Kentsel alanda çocuklara doğa bilinci kazandırmada oyun mekanı tasarımının rolü. Süleyman Demirel Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi, (2), 177-187.
  • Ek, N., H., Kılıç, N., Öğdüm, P., Düzgün, G. ve Şeker, S. (2009). Adnan Menderes Üniversitesinin farklı akademik alanlarında öğrenim gören ilk ve son sınıf öğrencilerinin çevre sorunlarına yönelik tutumları ve duyarlılıkları. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17(1), 125-136.
  • Sam, N., Gürsakal, S., & Sam, R. (2010). Üniversite öğrencilerinin çevresel risk algısı ve çevrese tutumlarının belirlenmesi. Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler E Dergisi, 20, 1-16.

Nature relatedness of pre-service teachers

Yıl 2017, Cilt: 6 Sayı: 2, 79 - 87, 30.04.2017
https://doi.org/10.19128/turje.291015

Öz

In
this research, it was aimed to determine the nature relatedness of pre-service primary
school and science teachers
 regarding various variables.  "Nature Relatedness Scale (NRS)", developed
by Nisbet, Zelenski and Murphy (2009) and adapted to Turkish  and analyzed, terms of validity by Çakır, Kararslan
, Şahin and Ertenpınar (2015), was used as data collection instrument. The research
was carried out with 363 pre-service teachers

in Kahramanmaraş
Sütçü İmam University in the academic year of 2015-2016. The relational screening
model was used in the research, in which and, 
statistical significance of the obtained data was determined through independent
t test, one-way variance analysis Kruskal-Wallis analysis and Tukey meaningfulness
tests. Research findings have indicated a; difference among the participants’ nature
relatedness in relation to gender, education, and grade level. However, no significant
was difference found between having taken the environment lesson, membership to
natural organizations, participation in natural activities nature relatedness of
pre-service teachers.

Kaynakça

  • Erol, H. G. & Gezer, K. (2006). “Prospective of elementary school teachers’ attitudes toward environment and environmental problems, International Journal of Environmental and Science Education, 1 (1), 65 – 77.
  • Ertan, B. (1991). Türkiye’de Çevre Hakkının Gelişimi. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Ankara.
  • Gül, F. (2013). İnsan-doğa ilişkisi bağlamında çevre sorunları ve felsefe. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14, 17-21.
  • Kayalı, H. (2010). Sosyal bilgiler, Türkçe ve sınıf öğretmenliği öğretmen adaylarının çevre sorunlarına yönelik tutumları, Marmara Coğrafya Dergisi, 21, 258-268.
  • Kahyaoğlu, M., Daban, Ş. & Yangın S. (2008). İlköğretim öğretmen adaylarının çevreye yönelik tutumları. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, 42-52.
  • Meydan, A., & Doğu, S. (2008). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin çevre sorunları hakkındaki görüşlerinin bazı değişkenlere göre değerlendirilmesi, Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 26, 267-277.
  • Nisbet, E. K., Zelenski, J. M., & Murphy, S. A. (2008). The nature relatedness scale: linking individuals' connection with nature to environmental concern and behavior. Environment and Behavior, 41(5), 715-740.
  • Onur, B. (1995). Gelişim psikolojisi. İmge Kitabevi, Ankara, 152.
  • Sam N., Sam R., & Öngen B. K. (2010). Üniversite öğrencilerinin çevresel tutumlarının yeni çevresel paradigma ve benlik saygısı ölçeği incelenmesi. Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler E Dergisi, 21, 1-16.
  • Aksoy, B., & Karatekin, K. (2011). Farklı programlardaki lisans öğrencilerinin çevreye yönelik duyuşsal eğilimleri. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 15(3), 23-36.
  • Aksu, Y. (2009). Fen ve Teknoloji ile sınıf öğretmenlerinin çevre sorunlarına yönelik tutumlarının belirlenmesi (Burdur İli Örneği). Süleyman Demirel Üniversitesi, Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Isparta.
  • Altınöz, N. (2010). Fen Bilgisi öğretmen adaylarının çevre okuryazarlık düzeyleri. Sakarya Üniversitesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya.
  • Atasoy, E. (2006). Çevre İçin Eğitim: Çocuk-Doğa Etkileşimi. Ezgi Kitabevi.
  • Aydın, F. (2010). Coğrafya öğretmen adaylarının çevre sorunları ve çevre eğitimi hakkındaki görüşleri (Gazi Üniversitesi Örneği). International Online Journal of Educational Sciences, 2(3), 818-839.
  • Çabuk, B. (2001). Okul öncesi dönem çocuklarının çevre ile ilgili farkındalık düzeyleri. Ankara Üniversitesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Çabuk, B., & Karacaoğlu, C. (2003). Üniversite öğrencilerinin çevre duyarlılıklarının incelenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 36(1-2), 189-198.
  • Çakır, B., Karaarslan, G., Şahin, E., & Ertepınar, H. (2015). Adaptation of nature relatedness scale to Turkish. Elementary Education Online, 14(4), 1370-1383
  • Çukur, D., & Özgüner, H. (2008). Kentsel alanda çocuklara doğa bilinci kazandırmada oyun mekanı tasarımının rolü. Süleyman Demirel Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi, (2), 177-187.
  • Ek, N., H., Kılıç, N., Öğdüm, P., Düzgün, G. ve Şeker, S. (2009). Adnan Menderes Üniversitesinin farklı akademik alanlarında öğrenim gören ilk ve son sınıf öğrencilerinin çevre sorunlarına yönelik tutumları ve duyarlılıkları. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17(1), 125-136.
  • Sam, N., Gürsakal, S., & Sam, R. (2010). Üniversite öğrencilerinin çevresel risk algısı ve çevrese tutumlarının belirlenmesi. Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler E Dergisi, 20, 1-16.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ferhat Karakaya

Sakine Serap Avgın

Elif Gömlek Bu kişi benim

Merve Balık Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2017
Kabul Tarihi 2 Temmuz 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Karakaya, F., Avgın, S. S., Gömlek, E., Balık, M. (2017). Nature relatedness of pre-service teachers. Turkish Journal of Education, 6(2), 79-87. https://doi.org/10.19128/turje.291015

Turkish Journal of Education is licensed under CC BY-NC 4.0