BibTex RIS Cite

Tüketicilerin Gıda Ürünlerini Satınalma Davranışı Üzerine Pazarlama İletişimi Araçlarının Etkisi

Year 2014, Volume: 1 Issue: Özel Sayı-1, 1349 - 1356, 01.03.2014

Abstract

In a market environment that is a variety of products and a lot of brands to a particular product, determining the factors that affecting while consumers purchase goods and services are becoming an important issue in terms to firms. In intense competitive environment, firms uses a variety of tools to promote and remind their products to its customers. These tools so-called marketing communication tools (advertising, sales promotion, public relations, sponsorship, direct sales, etc.), consumers are exposed to almost every day or even every environment. The aim of this study is to investigate the effect on purchase food behaviors of customers of these vehicles that firms was used for various purposes and is exposed to on an ongoing basis in their lives in consumers’. For this reason 400 consumers living in urban areas in the province of Adana are randomly selected and face to face interview are applied to collect data. As a result marketing communication tools have an affect on their purchase behavior

References

  • Ak, T., (2009). Marka Yönetimi ve Tüketici Karar Sürecine Etkileri, Yüksek Lisans Tezi, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Karaman.
  • Bayrak, E., 2011. Bütünleşik Pazarlama İletişimi Olarak Unsuru Sorumluluk
  • Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü

Tüketicilerin Gıda Ürünlerini Satınalma Davranışı Üzerine Pazarlama İletişimi Araçlarının Etkisi

Year 2014, Volume: 1 Issue: Özel Sayı-1, 1349 - 1356, 01.03.2014

Abstract

Piyasalarda ürün çeşitliliğinin ve belirli bir üründe çok çeşitli markaların olduğu bir ortamda tüketicilerin mal ve hizmetleri satın alırken etkilendiği unsurları belirlemek firmalar açısından önemli bir unsur olmaktadır. Yoğun rekabet ortamında firmalar müşterilerine ürünlerini tanıtmak ve hatırlatmak amacıyla çeşitli araçlar kullanmaktadır. Pazarlama iletişimi araçları (reklam, satış promosyonu, halkla ilişkiler, sponsorluk, doğrudan satış, vb.) olarak adlandırılan bu araçlara tüketici hemen hemen her gün hatta her ortamda maruz kalmaktadır. Bu çalışmanın amacı firmaların çeşitli amaçlarla kullandığı ve tüketicilerinde yaşamları içinde sürekli olarak maruz kaldığı bu araçların tüketicilerin gıda ürünlerini satın alma davranışları üzerine etkisini araştırmaktır. Bu amaçla Adana ilinde kentsel kesimde yaşayan 400 tüketiciden anket yoluyla veriler elde edilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre tüketicilerin gıda ürünleri satın alma davranışları işletmelerin kullanmış oldukları pazarlama iletişimi araçları tarafından etkilenmektedir

References

  • Ak, T., (2009). Marka Yönetimi ve Tüketici Karar Sürecine Etkileri, Yüksek Lisans Tezi, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Karaman.
  • Bayrak, E., 2011. Bütünleşik Pazarlama İletişimi Olarak Unsuru Sorumluluk
  • Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
There are 3 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Articles
Authors

Nermin Bahşi This is me

Dilek Bostan Budak This is me

Publication Date March 1, 2014
Submission Date January 26, 2015
Published in Issue Year 2014 Volume: 1 Issue: Özel Sayı-1

Cite

APA Bahşi, N., & Budak, D. B. (2014). Tüketicilerin Gıda Ürünlerini Satınalma Davranışı Üzerine Pazarlama İletişimi Araçlarının Etkisi. Turkish Journal of Agricultural and Natural Sciences, 1(Özel Sayı-1), 1349-1356.