Bu çalışma, dil gelişimi, öz-düzeltmeler, hatalar ve ikidillilik arasındaki ilişkiyi araştırmaktadır. Çalışma, Fransa‟da yaşayan Türk göçmen ailelerine mensup Türkçe-Fransızca bilen ikidilli çocuk ve gençlerin Fransızcada yaptıkları hatalar ile bunları düzeltme biçimlerinin gelişimini ortaya koymayı ve aşamalı bir şekilde ulaştıkları Fransızcaya hâkim olma düzeylerini göstermeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın verileri, Frog, where are you? (Mayer, 1969) adlı resimli kitaptan öğrencilere verilen bir ödev sonucu elde edilen anlatılardan oluşmaktadır. 2Bu araştırma, kısmen FYSSEN FOUNDATION (Paris) ve Fransızca Genel Delegasyonu (Délégation Générale de la Française) (Fransa Kültür Bakanlığı) tarafından desteklenmiştir. Tilburg Üniversitesi Babylon Merkezi’ne (Hollanda) bir yıl post-doktora olarak araştırma imkânı sağladığı ve araştırmanın verilerini toplarken de hibe yolu ile destek verdiği için teşekkürlerimi sunmak isterim. sözdizimsel hatalar, üretimin standardı ve kelimeleri farklı şekillerde söylemesi sonucu kelimelerin kazandığı diğer anlamları ile uyuşup uyuşmadığını tespit etmek anlamına gelir
Other ID | JA26ZV52VK |
---|---|
Journal Section | Turkish Language Education |
Authors | |
Publication Date | June 4, 2016 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 2 Issue: 2 - Volume: 2 Issue: 2 |
TURKOPHONE | 2014 | ISSN: 2148-6808
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.