Bu araştırmada, öncelikle bilgi
toplumunun özelliklerinin neler olduğu, yöneticilik ve hizmet içi eğitimin
nasıl etkilendiği ve bilgi toplumunda yöneticilere yönelik hizmet içi eğitim
ile ilgili olarak niçin ve nasıl bir strateji izlenebileceği konuları
değerlendirilmiş ve bu amaçla bir çalışma yürütülmüştür. Çalışmanın amacı,
Kocaeli ilinde bulunan kamu eğitim kurumlarında görev yapan yöneticilerin
hizmet içi eğitim stratejisine yönelik algılarını belirlemektir. Bu amaçla
yürütülen araştırma vasıtasıyla ile elde edilen verilerin, Millî Eğitim
Bakanlığının hizmet içi eğitim programlarının etkililiğinin artırılmasına, geleceğe
yönelik etkili bir vizyon belirlemek adına hazırlanacak olan stratejilere
katkıda bulunulması beklenmektedir. Araştırmanın kapsamını Kocaeli ilinde görev
yapan kamu eğitim kurumlarında görev yapan hizmet içi eğitimlere katılmış olan
yöneticiler oluşturmaktadır. Çalışmada, nitel bir yaklaşım benimsenmiştir. Çalışma grubunu 2018-2019 eğitim-öğretim yılında
Kocaeli ilinde bulunan 24 eğitim yöneticilerinin oluşturturduğu araştırmada, amaçlı örnekleme yöntemlerinden maksimum
çeşitlilik örneklemesi kullanılmıştır. Maksimum çeşitlilik örneklemesi
kapsamında Kocaeli İl’inde bulunan en az bir mahalli ve merkezi hizmet içi
eğitim almış 12 ilçeden her birinden 2 eğitim yöneticisi seçkisiz olarak belirlenmiştir. Ayrıca çalışma
grubundaki eğitim yöneticilerinin Anaokulu, İlkokul, Ortaokul ve Liselerden
eşit sayıda (6 yönetici) olması sağlanmıştır. Araştırmada elde edilen
veriler araştırmacı tarafından içerik analizi yöntemi ile raporlaştırılmıştır.
Araştırmada hizmet içi eğitimde planlamada başarıyı sağlamak için, ihtiyaç
analizi yapılması; yer ve zaman planlamasının önemi; kontenjan sayısı;
içerikteki çeşitlilik ve uygulanabilirlik planlama sürecini etkilediği
belirlenmiştir.
The aim of this study is to determine the perceptions of managers working
in public education institutions in Kocaeli province on in-service training
strategy. It is expected that the data obtained through the research conducted
for this purpose will increase the effectiveness of the in-service training
programs of the Ministry of National Education and contribute to the strategies
that will be prepared in order to determine an effective vision for the future.
The scope of the study is composed of managers who have participated in
in-service trainings in public education institutions in Kocaeli. In the study, a qualitative approach was adopted. In the study group
consisting of 24 school principals in the province of Kocaeli in 2018-2019
academic year, maximum diversity sampling was used. Within the scope of maximum diversity sampling, two
school directors who received at least one local and central in-service
training were randomly selected from each of the 12 districts in Kocaeli
province. Moreover, it was ensured that the education managers in the study
group were equal number (6 managers) from Kindergarten, Primary, Secondary and
High Schools. The researcher reported
the data obtained from the research with content analysis method. In order to
ensure success in planning in-service training needs analysis; importance of
place and time planning; number of places; diversity and content in the content
affected the planning process.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2019 |
Submission Date | April 3, 2019 |
Acceptance Date | June 18, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 2 Issue: 1 |
|
| |