Nowadays,
companies have begun to use social media channels as different from the
traditional media tools to reach their products. The method and operation of
the marketing world has been restructured in creating a brand perception of
social media channels in which communication is bidirectional, the importance
of the consumer is increasing, the consumers and brands are in intertwined and
fast communication. In this study, the role of social media, which is the most
attractive platform where the products of the pharmaceutical companies which
use the traditional marketing tools, can meet their customers, is examined.
Research within the scope of domestic and foreign pharmaceutical companies operating
in Turkey, sales revenue Return on Sales (ROS) most of which 6 companies in
social media marketing experts have been analyzed in-depth interviews data
obtained as a result. Findings showed that the limited advertising space that
pharmaceutical companies target social media is the most important channels to
reach the audience.
Brand Marketing Customer Relationship Social Media Pharmaceutical Industry Advertisement
Günümüzde
firmalar ürünlerinin müştiye ulaşmasında geleneksel medya araçlarından farklı
olarak sosyal medya mecralarını kullanmaya başlamışlardır. İletişimin çift
yönlü olduğu, tüketicinin öneminin arttığı, tüketici ve markaların iç içe ve
hızlı bir iletişim içinde bulunduğu sosyal medya mecraları marka algısı
yaratmada pazarlama dünyasının yöntem ve işleyişini yeniden yapılanmıştır. Bu araştırmada,
geleneksel pazarlama araçlarını kullanma kısıtı bulunan ilaç firmalarının
ürünlerinin marka algısında, müşterileriyle buluşabildiği en cazip platform
olan sosyal medyanın rolü incelenmiştir. Araştırma kapsamında
Türkiye’de faaliyet gösteren yerli ve yabancı ilaç firmalarından, satış geliri
-Return on Sales (ROS)- en fazla olan 6 firmanın sosyal medya pazarlama
uzmanları ile derinlemesine mülakatlar sonucunda elde edilen veriler analiz
edilmiştir. Araştırma sonucunda kısıtlı reklam alanı olan ilaç firmalarının
hedef kitleye ulaşmak için en önemli kanallarının sosyal medya olduğu sonucuna
ulaşılmıştır.
Marka Pazarlama Müşteri İlişkileri Sosyal Medya İlaç Sektörü
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Haziran 2019 |
Gönderilme Tarihi | 7 Aralık 2018 |
Kabul Tarihi | 8 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 1 |
ARAŞTIRMA VE YAYIN ETİĞİNE İLİŞKİN DERGİ POLİTİKAMIZ
Etik Kurul izni gerektiren çalışmalar (anket ya da ölçek uygulamayı gerektiren, görüşme ve gözlem içeren; doküman, resim, anket vb. diğerleri tarafından geliştirilen ve kullanım izni gerektiren çalışmalar) için etik kurullardan ya da komisyonlardan gerekli izinlerin araştırma yapılmadan önce alınmış olması, bunların makale içeriğinde belirtilmesi ya da ek olarak sunulması gerekmektedir. Bu izinlerin olmaması durumunda yayın ön inceleme safhasında yazara iade edilir.
Diğer yandan, Araştırma Makalelerinde verisi 2020 yılından önce toplanmış makaleler için ETİK KURUL İZNİ istenmemektedir. Ancak yine bu makalelerde de yöntem kısmında verilerin toplanma tarihlerine ilişkin bilgilere yer verilmesi gerekmektedir.
Hakem değerlendirmelerinde olan araştırmalara ilişkin ham verilerin hakemler tarafından talep edildiğinde sunulması şarttır. Verilerin makalenin yayımı sonrasında da gerektiğinde sağlanması zorunludur.
MAKALE BENZERLİK RAPORU VE BENZERLİK ORANI HAKKINDA DERGİ POLİTİKAMIZ
Aday makaleler akademik intihal engelleme programından (Örneğin: Turnitin, Ithenticate, intihal.net vb.) alınmış orijinallik raporu ile birlikte gönderilmelidir. Bu oran %20'ye kadar kabul edilmektedir. %20'nin üzerinde benzerlik oranı olan çalışmalar ön kontrol aşamasında iade edilecektir.
ISSN: 2149 - 5823