Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Kaynaştırma Sınıf Öğretmenlerinin Uygulamalarında Farklılaştırılmış Öğretime İlişkin İzlerin İncelenmesi

Yıl 2021, Cilt: 3 Sayı: 2, 138 - 148, 31.12.2021

Öz

Farklılıkların farkında olmak ve farklılıkları zenginliğe dönüştürmek mottoları son 10 yılda sıkça dile getirilmektedir. Sınıflardaki farklılıkları zenginliğe dönüştürmek için önerilen yöntemlerden birisi de farklılaştırılmış öğretimdir. Bu araştırmanın amacı sınıflarında özel gereksinimli öğrenci bulunan sınıf öğretmenlerinin görüşleri doğrultusunda, gerçekleştirdikleri eğitim öğretim süreçlerinde farklılaştırılmış öğretim yöntemine ilişkin izlerin incelenmesidir. Bu bağlamda araştırma nitel paradigma çerçevesinde betimsel olarak gerçekleştirilmiş ve 12 öğretmenle yarı yapılandırılmış görüşme yürütülmüştür. Gerçekleştirilen analizler sonunda 4 ana tema ve 13 alt temaya ulaşılmıştır. Araştırmanın sonunda katılımcı öğretmenlerin; bireysel farklılıkların farkında olduğu, sınıflarında bireysel farklılıkların olmasının iyi olduğunu düşündükleri ve bu farklılıkların eğitim öğretim süreçlerine olumlu yönde yansıdığını düşündükleri bulunmuştur. Fakat planlama, uygulama ve değerlendirme faaliyetlerinde bu farklılıkları göz önünde bulundurmadıkları, farklılaştırılmış öğretimin temel farklılaştırma unsurları olan içerik, süreç ve ürünün farklılaştırılması boyutunu yeterince gerçekleştirmedikleri saptanmıştır. Böylece uygulama düzeyinde farklılaştırılmış öğretime ilişkin yeterince ize rastlanamamıştır

Kaynakça

  • Adlam, E. (2007). Differentiated instruction in the elementarys chool: Investigating the knowledge elementary teachers possess when implementing differentiated instruction in their classrooms. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Ontario: Windsor University.
  • Ainscow, M. (2005). From them to us: Setting up the study. M. Ainsow and T. Booth (Eds.), From Them to Us: An International Study of Inclusion in Education içinde (s. 1-21). London: Creative Printand Design.
  • Ainscow, M. & César, M. (2006). Inclusive education ten years after Salamanca: Setting the agenda. European Journal of Psychology of Education, 21 (3), 231-238.
  • Akar, H. (2016). Eğitimde nitel araştırma desenleri. A. Saban ve A. Ersoy (Eds.), Durum çalışması içinde (s. 111-151). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Alquraini, T. & Gut, D. (2012). Critical components of successful inclusion of students with severe disabilities: Literature review. International Journal of Special Education, 27(1), 42-59.
  • Avcı, S. & Yüksel, A. (2014). Farklılaştırılmış öğretim: Teori ve uygulama. Ankara: Nobel
  • Avissar, G. (2012). Inclusive education in Israel from a curriculum perspective: An Mostropierie exploratory study. European Journal of Special Needs Education, 27 (1), 35-49.
  • Başkale, H. (2016). Nitel araştırmalarda geçerlik, güvenirlik ve örneklem büyüklüğünün belirlenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 9 (1), 23-28.
  • Beler, Y. & Avcı, S. (2011). Öğretimin farklılaştırılmasında etkili bir strateji: Katlı öğretim. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,12 (3), 109-126
  • Bender, W. N. (2012). Differentiating instruction for students with learning disabilities: New best practices for general and special educators. 3. Baskı. California: Corwing.
  • Bender, W. N. & Waller, L. (2011). The teaching revolution: Rti, technology and differentiation transform teaching for the 21st century. California: Corwing.
  • Blaz, D. (2006). Differentiated instruction a guide for foreign language teachers. New York: Eye On Education.
  • Bogdan, R. C. & Biklen, S. K. (2007). Qualitative research for education. 5. Basım. Boston: PearsonEducation Press.
  • Chapman, C. & King, R. (2012). Differentiated assesment strategies: One tool doesn’t fit all. 2. Basım. California: Corwing.
  • Cheng, A. C. (2006). Effect of differentiated curriculum and instruction on Taiwanese EFL students’ motivation, anxiety and interest. 稻江學報第一卷第一期, 127-154.
  • Creswell, J.W. (2014). Araştırma deseni: Nitel, nicel ve karma yöntem yaklaşımları. (Çev: E. Bukova Güzel, İ. Erdoğan, Y. Dede, G. Hacıömeroğlu, H. Ercan, F. I. Bilican, M. Bütün, M. Bursal, S. Mandacı Şahin, S. B. Demir). Ankara: Eğiten Kitap.
  • D’Alessio, S. (2011). Inculusive education in Italy: A critical analyses of policy of integrazione scholastic. London: Sense Publisher.
  • De Neve, D., Devos, G. & Tuytens, M. (2015). The importance of job resources and self efficacy for beginning teachers' Professional learning in differentiated instruction. Teaching and TeacherEducation, 47, 30-41.
  • Doğan, M. (2014). Bireysel farklılıklara psikolojik yaklaşımlar II. A. Ardıç (Ed), Bireysel farklılıklar içinde (s. 171-194). Ankara: Vize Yayıncılık.
  • Drapeu, P. (2004). Differentiated instruction: Making it work. New York: Scholastic.
  • Fylan, F. (2005). Semi-structured interviewing. J. Miles and Paul Gilbert (Ed.), A handbook of research methods for clinical and health psychology içinde (s. 65-79). New York: Oxford UniversityPress.
  • Glesne, C. (2013). Nitel araştırmaya giriş. (Çev: E. Günel, P. Yalçınoğlu, Ş. S. Anagül, P. Yalçınoğlu, M. Gönden, E. Günel, A. Ersoy, D. Sönmez). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Gürgür, H. (2019). Kapsayıcı eğitim ve felsefi temelleri. H. Gürgür ve S. Rakap (Eds.), Kapsayıcı eğitim özel eğitimde bütünleştirme içinde (s. 2-16). Ankara: Pegem.
  • Hecox, D. (2002). Differentiated instruction in the regular classroom: How to reach and teach al llearners, grades 3-12. Minneopolis: Free Spirit Publishing
  • Heimerl, F., Lohmann, S., Lange, S. & Ertl, T. (2014). Word cloud explorer: Text analytics based on word clouds. 47th Hawaii International Conference on System Sciences, (1833-1842).
  • Heward, W. L. (2013). Exceptional children: An introduction to special education. New Jersey: Pearson.
  • Holloway, I. & Wheeler, S. (2013). Qualitativeresearch in nursingandhealthcare. 3. Baskı. West Sussex: Wiley-Blackwell Imbeu M. B. & Tomlinson, C. A. (2014). Breaking the mold of classroom management: What educators should. A. Honigsfeld and A. Cohan (Eds.), Menaging a differentiated classroom içinde (s.11-19). Plymouth: Rowman& Little field Education.
  • Kargın, T. (2004). Kaynaştırma: tanımı, gelişimi ve ilkeleri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi,5 (2), 1-13.
  • Karten, T. J. (2011). Inclusion strategies and interventions. Bloomington: Solution Tree Press.
  • King-Shaver, B. & Hunter, A. (2003). Differentiated instruction in English classroom: Content, process, product, and assessment. New Hampshire: Heinemann.
  • Knight, S. M. (2016). The self-reported relationship between a teacher's perception of learner characterıistics for students with disabilities and teacher’s use of differentiated instruction in Georia public schools grades 6-12. Yayımşanmamış doktora tezi . Virginia: Liberty University.
  • Koç, E. S. & Şahin, A. E. (2014). Çoklu zekâ kuramı ile desteklenmiş olan basamaklı öğretim programının öğrenci erişisine ve kalıcılığa etkisi. Eğitim ve Bilim,39 (174), 286-296.
  • Lawrence-Brown, D. (2004). Differentiated instruction: Inclusive strategies for standards based learning that benefit the whole class. AmericanSecondary Education, 32 (3), 34-62.
  • Machů, E. (2015). Analyzing differentiated instructions in inclusive education of gifted preschoolers. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 171, 1147-1155.
  • Madan, A. & Sharma, N. (2013). Inclusive education for children with disabilities: Preparing schools to meet the challenge. Electronic Journal for Inclusive Education, 3(1), 4.
  • Mastropieri, M.A. & Scruggs, T.E. (2004). The inclusive classroom: Strategies for effective instruction. New Jersey: Pearson Merrill PrenticeHall.
  • McNaught, C. & Lam, P. (2010). Using world as a supplementary research tool, The Qualitative Report,15 (3), 630–643.
  • McTighe, J. & Brown, J. L. (2005). Differentiated instruction and educational standards: Is detente possible?. Theory Into Practice, 44 (3), 234-244.
  • Merriam, S. B. (2013). Qualitative research a guide to design and implementation. (Çev. Ed. S. Turan). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Nordloud, M. (2003). Differentiated instruction: Meeting the education needs of all students in your classroom. Maryland: ScarecrowPress.
  • Özkanoğlu, Ö. (2015). Early childhood teachers’ views about and practices with differentiated instruction in the primary years programme. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Ankara: ODTÜ.
  • Robert, L. J. & Inman T. F. (2007). Differentiated istruction: Best practices for the classroom. Texas: Prufrock Press.
  • Salend, S.J. (1998). Effective mainstreaming: Creating inclusive classroom. (3th ed.). New Jersey: PrenticeHall, Inc.
  • Santamaria, L. & Thousand, J. (2004). Collaboration, co-teaching, and differentiated instruction: A process-oriented approach to whole schooling. International Journal of Whole Schooling,1(1), 13-27.
  • Santamaria, L. J. (2009). Culturally responsive differentiated instruction: Narrowing gaps between best pedagogical practices benefit in gall learners. Teachers College Record, 111(1), 214-247.
  • Sharma, P. (2010). Enhancing student reflection using Weblogs: Lessons learned from two implementation studies. Reflective Practice, 11 (2), 127-141.
  • Sue, D. W., Arrendondo, P. & McDavis, R. J. (1992). Multicultural counseling competencies and standards: A call to professionals. Journal of Counseling & Development 70(4),477-486.
  • Taylor, B. K. (2015). Content, process, and product: Modeling differentiated instruction. Kappa Delta Pi Record, 51(1), 13-17.
  • Thomas, G. (1997). Inclusive school for an inclusive society. British Journal of Special Education. 24 (3), 103-107.
  • Tomlinson, C. A. & McTighe J. (2006). Integrating differentiated instruction & understanding by design: Connecting, content and kids. Virginia: ASCD.
  • Tomlinson, C. A. & Moon, T. R. (2013). Assessment and student success in a differentiated classroom. Virginia: ASCD.
  • Tomlinson, C.A. (1999). The differentiated classroom: Responding to the needs of all learners. Massachusetts: Association for Supervision and Curriculum Develeopment.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. 9. Baskı. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Ziegler, L. (2010). Differentiating reading instruction for special education students in an inclusive middle school: Comparing teacher knowledge and application. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Virginia: Virginia Commonwealth University.
Toplam 54 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hüseyin Koç

Hasan Gürgür 0000-0002-4016-4048

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Koç, H., & Gürgür, H. (2021). Kaynaştırma Sınıf Öğretmenlerinin Uygulamalarında Farklılaştırılmış Öğretime İlişkin İzlerin İncelenmesi. Uluslararası Karamanoğlu Mehmetbey Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3(2), 138-148.