Klasik çizelgeleme problemlerinde işlem zamanları sabit kabul edilmektedir. Halbuki işlem zamanı çeşitli durumlarda bozulma ve öğrenme olgusuyla artar veya azalabilir. Bu makalede bozulma ve öğrenme etkili tek makineli çizelgeleme problemi ele alınmıştır. Ele alınan problemlerin amaç fonksiyonları: maksimum tamamlanma zamanı, toplam tamamlanma zamanı, tamamlanma zamanlarının k’ıncı kuvvetlerinin toplamı, toplam ağırlıklı tamamlanma zamanı, maksimum gecikme ve geciken iş sayısı şeklindedir. Problemleri çözmek için doğrusal-olmayan programlama modelleri geliştirilmiştir.
Tek makineli çizelgeleme öğrenme etkisi bozulma etkisi doğrusal-olmayan programlama
Traditional scheduling models assume that the processing times of jobs are constant. However, there are many situations where the processing time of the job may be subject to change due to deteriorating andr learning phenomena. This paper studies the single-machine scheduling problem with deteriorating and learning effects. We consider the following objective functions: the makespan, the total completion time, the sum of the kth power of completion times, sum of weighted completion times, the maximum lateness and number of tardy jobs minimization. Non-linear programming models are developed for solving these problems.
Single machine scheduling learning effect deteriorating effect non-linear programming
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ocak 2014 |
Gönderilme Tarihi | 23 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 6 Sayı: 1 |