Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Bir İç Lojistik Sistem Probleminin, Araç Rotalama Çözüm Yöntemleri ile İyileştirilmesi

Yıl 2019, Cilt: 11 Sayı: 2, 528 - 541, 30.06.2019
https://doi.org/10.29137/umagd.495518

Öz

Üretim Lojistiği, Tedarik Lojistiği ve Dağıtım
Lojistiği’ne göre daha az çalışma yapılmış ve iyileştirmeye açık bir alandır.
Bu çalışmayla amaçlanan;
Yalın Üretim felsefesinin uygulandığı üretim ortamında taşıma maliyetlerini
azaltan, katma değerli süreyi arttıran, kolay yönetilebilir, standardize
edilmiş malzeme taşıma sistemi oluşturmaktır.  Bu amaçla, fabrika içerisindeki yarı mamül
dağıtma işlemi Araç Rotalama Problemi (ARP) olarak değerlendirilmiş ve bu
problemin çözüm yöntemlerinden olan Clarke ve Wright Tasarruf Algoritması ve
Kapasite Kısıtlı Araç Rotalama Problemi (KARP)  matematiksel modeli kullanılarak yarı mamül
dağıtım operatörünün minimum sürede çevrimini tamamlayacağı dağıtım rotaları
belirlenmiştir. Elde edilen sonuçlar mevcut durum ile karşılaştırılmış ve en
iyi sonucu Clarke ve Wright Tasarruf Algoritması’nın verdiği görülmüştür
.

Kaynakça

  • Demircioğlu,M. (2009). Araç rotalama probleminin sezgisel bir yaklaşım ile çözümlenmesi üzerine bir uygulama. Doktora Tezi. Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Karagöl, K., Tokat, S. & Aydemir, E. (2016). Kapasite kısıtlı araç rotalama problemlerinde başlangıç rotalarının kurulması için yeni bir algoritma. Mühendislik Bilimleri ve Tasarım Dergisi, 4(3): 215-226.
  • Kılıç, H.S. (2011). Yalın üretim ortamında iç lojistik sisteminin tasarımı. Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Kızıloğlu, K. (2017). Stokastik talepli çok depolu araç rotalama problemi için sezgisel bir özüm yaklaşımı. Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Rushton A., Croucher P. & Baker P. (2006). Handbook of Logistics and Distribution management 3rd Edition, Kogan Page, 1-665.
  • Şahin, Y. & Eroğlu, A. (2014). Kapasite kısıtlı araç rotalama problemi için metasezgisel yöntemler bilimsel yazın taraması. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 19(4): 337-355.
  • Şeker, Ş. (2007). Araç rotalama problemleri ve zaman pencereli stokastik araç rotalama problemine genetik algoritma yaklaşımı. Yüksek Lisans Tezi. Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul.
  • Yazgan, H. (2014). Talep ve kapasite kısıtlı optimizasyon problemi için yeni bir melez algoritma. Endüstri Mühendisliği Dergisi. 25(1): 16-28.

Improvement of an Plant Logistics System Problem with Vehicle Routing Solution Methods

Yıl 2019, Cilt: 11 Sayı: 2, 528 - 541, 30.06.2019
https://doi.org/10.29137/umagd.495518

Öz

Plant Logistics when compared to Inbound and Outbound
Logistics is a less studied subject open to improvement. It is aimed to
construct such a plant logistics structure in a lean manufacturing environment
that enables less handling costs, increasing value added time and having an
easily manageable and standardized material handling system. With this aim, semi-finished
goods distribution in the factory is considered as a Vehicle Routing Problem
(VRP). Distribution routes to be completed by the distribution operator in a
minimum time using the Clarke and Wright Algorithm and the Capacity Limited Vehicle
Routing Problem mathematical model, which are one of the VRP solution methods.
The results were compared with the current situation and the best result was
the Clarke and Wright algorithm.

Kaynakça

  • Demircioğlu,M. (2009). Araç rotalama probleminin sezgisel bir yaklaşım ile çözümlenmesi üzerine bir uygulama. Doktora Tezi. Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Karagöl, K., Tokat, S. & Aydemir, E. (2016). Kapasite kısıtlı araç rotalama problemlerinde başlangıç rotalarının kurulması için yeni bir algoritma. Mühendislik Bilimleri ve Tasarım Dergisi, 4(3): 215-226.
  • Kılıç, H.S. (2011). Yalın üretim ortamında iç lojistik sisteminin tasarımı. Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Kızıloğlu, K. (2017). Stokastik talepli çok depolu araç rotalama problemi için sezgisel bir özüm yaklaşımı. Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Rushton A., Croucher P. & Baker P. (2006). Handbook of Logistics and Distribution management 3rd Edition, Kogan Page, 1-665.
  • Şahin, Y. & Eroğlu, A. (2014). Kapasite kısıtlı araç rotalama problemi için metasezgisel yöntemler bilimsel yazın taraması. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 19(4): 337-355.
  • Şeker, Ş. (2007). Araç rotalama problemleri ve zaman pencereli stokastik araç rotalama problemine genetik algoritma yaklaşımı. Yüksek Lisans Tezi. Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul.
  • Yazgan, H. (2014). Talep ve kapasite kısıtlı optimizasyon problemi için yeni bir melez algoritma. Endüstri Mühendisliği Dergisi. 25(1): 16-28.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Seçil Kulaç 0000-0003-3432-0099

Gültekin Çağıl

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2019
Gönderilme Tarihi 11 Kasım 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 11 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kulaç, S., & Çağıl, G. (2019). Bir İç Lojistik Sistem Probleminin, Araç Rotalama Çözüm Yöntemleri ile İyileştirilmesi. International Journal of Engineering Research and Development, 11(2), 528-541. https://doi.org/10.29137/umagd.495518
Tüm hakları saklıdır. Kırıkkale Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi.