Bu çalışmada Türkiye’de 2005-2023 yılları arasında eğitim örgütlerinde örgütsel vatandaşlık davranışı konusunda yazılmış lisansüstü tezlerin analiz edilmesi ve örgütsel vatandaşlık davranışı konusunda yapılmış olan çalışmalarla ilgili benzerlik ve farklılıkların ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Bu çalışmada betimsel doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın doküman havuzunu YÖK Ulusal Tez Merkezi veri tabanında yer alan ve 2005-2023 yılları arasında eğitim örgütlerinde örgütsel vatandaşlık konusunda yazılmış 152 lisansüstü tez oluşturmaktadır. Verileri toplamak için Örgütsel Vatandaşlık Davranışına İlişkin Yazılmış Tezleri İnceleme Formu hazırlanmıştır. Çalışma sonucunda toplanan veriler Excel programına aktarılmış, özet tablolar kullanılmış, sonrasında görsel olarak grafikler oluşturularak analizler tamamlanmış ve elde edilen verilerin yüzde ve frekans değerleri verilerek değerlendirmeler tamamlanmıştır. 2005-2023 yılları arasında yazılmış tezler genel olarak incelendiğinde araştırma yöntemi olarak çoğunlukla nicel yöntemin kullanıldığı, veri toplama yöntemi olarak anketin kullanıldığı, tesadüfi örnekleme yöntemin tercih edildiği ve betimsel analiz yöntemi ve tarama deseninin sıklıkla kullanıldığı görülmektedir.
örgütsel vatandaşlık davranışı Betimsel analiz eğitim örgütleri
Sosyal ve Beşeri Bilimler Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Kurulunun 08.02.2024 tarih ve 2024 26 sayılı kararı ekte yer almaktadır.
In this study, it is aimed to analyze the postgraduate theses written on organizational citizenship behavior in educational organizations between 2005-2023 in Turkey and to reveal the similarities and differences related to the studies on organizational citizenship behavior. In this study, descriptive document analysis method was used. The document pool of the study consists of 152 postgraduate theses written on organizational citizenship in educational organizations between 2005-2023 in the YÖK National Thesis Center database. In order to collect the data, a Theses Review Form on Organizational Citizenship Behavior was prepared. The data collected as a result of the study were transferred to the Excel program, summary tables were used, then graphs were created visually and the analysis was completed and the evaluations were completed by giving the percentage and frequency values of the data obtained. When the theses written between 2005-2023 are examined in general, it is seen that quantitative method is mostly used as the research method, questionnaire is used as the data collection method, random sampling method is preferred, descriptive analysis method and survey design are frequently used.
organizational citizenship behavior descriptive analysis educational organizations
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Yönetimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Nisan 2025 |
Gönderilme Tarihi | 22 Mart 2025 |
Kabul Tarihi | 25 Nisan 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 11 Sayı: 1 |
Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisinde yayımlanan makaleler, Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY 4.0) ile lisanslanmıştır.