Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Comparison of Obesity Awareness Status, Nutrition Knowledge Score and Physical Activity Level in terms of Some Variables

Yıl 2022, Cilt: 8 Sayı: 4, 214 - 223, 15.12.2022
https://doi.org/10.18826/useeabd.1182008

Öz

Aim: The aim of the study is to compare the obesity awareness status, nutritional knowledge scores and physical activity levels of the students studying at the Faculty of Sport Sciences in terms of some variables.

Methods: A total of 430 students studying at the Faculty of Sport Sciences participated in the study. The Obesity Awareness Scale was used to determine the obesity awareness status of the students, the Nutrition Knowledge Level Scale for Adults was used to determine the nutritional knowledge scores, and the Physical Activity Scale-2 was used to determine the physical activity levels. Independent t test was used to compare the paired groups, and the One-Way ANOVA test was used to compare the groups.

Results: No difference was found in the comparison of students' obesity awareness score, nutrition knowledge score and physical activity mean scores according to gender, age, class and department variables.

Conclusion: As a result, it was determined that the students' obesity awareness was at a high level, their basic nutritional knowledge scores were at an average level, and their physical activity levels were at an adequate activity level.

Kaynakça

  • Akın, S., Akyüz, E. Y., Bülbül, E., Tekce, K., Türk, S., Kaplanoğlu, F. N., & Demir, Y. (2022). Bir devlet üniversitesi’nde okumakta olan sağlık bilimleri öğrencilerinde obezite görülme sıklığı ve obezite farkındalık düzeyi ile yeme alışkanlıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Sağlık ve Toplum, 32(1) 92-102.
  • Alasmari, H.D., Al-Shehri, A.D., Aljuaid, T.A, Alzaidi, B.A., & Alswat, K.A. (2017). Relationship between body mass index and obesity awareness in school students. Journal of Clinical Medicine Research, 9, 520-524.
  • Albayrak, Y., Z., & Ünal, E. (2021). Bolu il merkezinde gençlik ve spor bakanlığına bağlı yurtlarda kalan üniversite öğrencilerinin beslenme bilgi düzeyinin ve obezite/fazla kiloluluk sıklığının değerlendirilmesi. ESTÜDAM Halk Sağlığı Dergisi, 296-309.
  • Allen, A. (2011). Effects of educationalıntervention on children'sknowledge of obesity risk factors. Phd Thesis, Carroll College.
  • Andrews, A., Wojcik, J.R., Boyd, J.M., & Bowers, C.J. (2016). Sports nutrition knowledge among mid-major division I university student-athletes. Journal of Nutrition and Metabolism. 3172460, 1-5.
  • Arslan, M., Taşkaya, C., & Kavalcı, B. (2020). Üniversite öğrencilerinde fiziksel aktivite, obezite ve uyku kalitesi arasındaki ilişki. Sağlık Profesyonelleri Araştırma Dergisi, 2(1), 16-22.
  • Atasoy, S., & Güngör, A. E. (2022). Üniversite öğrencilerinin beslenme bilgi düzeyi ve obezite durumunun değerlendirilmesi. Turkish Journal of Family Medicine and Primary Care, 16(2), 340-344.
  • Aydın, T., Erçelik, Z.E., Gönen, B., Yılmaz, D., & Günşen, U. (2020). Üniversite öğrencilerinin obezite ön yargılarının belirlenmesi. Balıkesir Sağlık Bilimleri Dergisi, 9(2), 67-74.
  • Batmaz, H. (2018). Yetişkinler için beslenme bilgi düzeyi ölçeği geliştirilmesi ve geçerlik-güvenirlik çalışması. (Yayınlanmamış Yüksek Tezi). Marmara Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Bulguroğlu, H. İ., Bulguroğlu, M., & Özaslan, A. (2021). Covid-19 pandemi sürecinde üniversite öğrencilerinin fiziksel aktivite, yaşam kalitesi ve depresyon seviyelerinin incelenmesi. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 12(2), 306-311.
  • Büyüköztürk, Ş., Akgün, Ö. E., Demirel, F., Karadeniz, Ş., & Çakmak, E. K. (2015). Bilimsel araştırma yöntemleri. (32. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Dost, A. & Esin, M.N. (2021). Üniversite öğrencilerinde sağlıklı beslenme ve fiziksel aktivite davranışları geliştirme programlarının etkisi: Sistematik Derleme. GÖBEKLİTEPE International Journal of Health Sciences, 4 (6), 189-200.
  • Elmas, L., Yüceant, M., Ünlü, H. & Bahadır, Z. (2021). Üniversite öğrencilerinin fiziksel aktivite düzeyleri ile psikolojik iyi oluş durumları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Sportive, 4(1), 1-17.
  • Erdoğan, R. (2021). Pandemi döneminde beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin beslenme alışkanlıkları ve fiziksel aktivite düzeylerinin belirlenmesi. OPUS International Journal of Society Researches, Pandemi Special Issue, 3276-3295. DOI: 10.26466/opus.862585
  • Gür, F. (2021). Fiziksel aktivite ölçeği-2’nin Türkçe geçerlilik ve güvenilirlik çalışması. Spor ve Performans Araştırmaları Dergisi, 12(3), 252-263.
  • Günay, M., Tamer, K., Cicioğlu, H.İ. & Şıktar, E. (2019). Spor fizyolojisi ve performans ölçüm testleri. (5. Baskı). Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Kafkas, M.E., & Özen, G. (2014), Obezite farkındalık ölçeği’nin (OFÖ) türkçeye uyarlanması: bir geçerlik ve güvenirlik çalışması. İnönü Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 1(2), 1-15.
  • Karagöz, H. (2020). Ondokuz mayıs üniversitesi tıp fakültesindeki dönem 2 tıp öğrencilerinin aile ve sosyal çevresindeki obezite, beden kitle indeksi ve obezite farkındalığı arasındaki ilişki. (Tıpta Uzmanlık Tezi). Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Tıp Fakültesi, Samsun.
  • Karagöz, Y. (2018). Spss ve amos uygulamalı: nicel-nitel-karma bilimsel araştırma yöntemleri ve yayın etiği. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Karasar, N. (2022). Bilimsel araştırma yöntemi; kavramlar ilkeler teknikler. (37. Baskı), Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Kartal, M., & Balcı, E. (2018). Harran Üniversitesi öğrencilerinin fiziksel aktivite düzeyleri ve ilişkin faktörler. Sağlık Akademisyenleri Dergisi, 5(4), 301-310. DOI: 10.5455/sad.13-1536565480
  • Kayalı, K. E. (2022). Beden eğitimi öğretmenlerinin beslenme alışkanlıkları ve bilgi düzeylerinin incelenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Hitit Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Çorum.
  • Kılıç, S. (2013), Örnekleme yöntemleri, Journal of Mood Disorders, 3(1), 44-46.
  • Korkut, G. D. (2020). COVID-19 salgını döneminde ilk ve acil yardım öğrencilerinin beslenme alışkanlıkları ve fiziksel aktivite durumlarının değerlendirilmesi. Paramedik ve Acil Sağlık Hizmetleri Dergisi, 1(1), 1-15.
  • Koyucu, R. G. (2022). Ebelik öğrencilerinin obezite farkındalığı ve ilişkili faktörler: kesitsel çevrim içi anket çalışması. Sağlık ve Toplum, 32(1), 103-110.
  • Küçükcankurtaran, S., & Özdoğan, Y. (2021). Koronavirüs hastalığı’nın yetişkinlerin beslenme ve fiziksel aktivite durumuna etkisi; COVID-19 ve beslenme. Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 11(3), 318-324.
  • López-Bueno, R., Calatayud, J., Andersen, L. L., Balsalobre-Fernández, C., Casaña, J., Casajús, J. A., & López-Sánchez, G. F. (2020). Immediate impact of the COVID-19 confinement on physical activity levels in Spanish adults. Sustainability, 12(14), 5708.
  • Maugeri, G., Castrogiovanni, P., Battaglia, G., Pippi, R., D'Agata, V., Palma, A., & Musumeci, G. (2020). The impact of physical activity on psychological health during Covid-19 pandemic in Italy. Heliyon, 6(6), e04315 https://doi.org/10.1016/j.heliyon.2020.e04315
  • Oktay, B., Gökçe, A., & Özer, A. (2021). İnönü üniversitesi beden eğitimi ve spor öğretmenliği öğrencilerinin fiziksel aktivite durumları, beslenme bilgi ve davranış düzeyleri. Aksaray Üniversitesi Tıp Bilimleri Dergisi, 2(2), 9-12.
  • Özenoğlu, A., Gün, B., Karadeniz, B., Koç, F., Bilgin, V., Bembeyaz, Z., & Saha, B.S. (2021). Yetişkinlerde beslenme okuryazarlığın sağlıklı beslenmeye ilişkin tutumlar ve beden kütle indeksi ile ilişkisi. Life Sciences, 16 (1), 1-18.
  • Özkan, İ., Adıbelli, D., İlaslan, E., & Taylan, S. (2020). Üniversite öğrencilerinin obezite farkındalıkları ile beden kitle indeksleri arasındaki ilişki. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, (1), 120-126.
  • Pedersen, E. S. L., Mortensen, L. H., Brage, S., Bjerregaard, A. L., & Aadahl, M. (2018). Criterion validity of the Physical Activity Scale (PAS2) in Danish adults. Scandinavian Journal of Public Health, 46(7), 726-734. https://doi.org/10.1177/1403494817738470
  • Pehlivan, P. (2020). Veteriner fakültesi öğrencilerinin beslenme bilgi düzeylerinin belirlenmesi. (Yüksek Lisans Tezi). Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Samsun.
  • Samar, E. (2022). Artvin Çoruh Üniversitesi personelinin pandemi sürecinde fiziksel aktivite ve beslenme alışkanlıklarının belirlenmesi. The Online Journal of Recreation and Sports, 11 (1), 19-29.
  • Süel, E., Şengür, E., & Turasan, İ. (2021). Covid-19 salgını döneminde spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin yeme tutumu durumlarının incelenmesi. International Journal of Sport Exercise and Training Sciences-IJSETS, 7(4), 148-154. DOI: 10.18826/useeabd.1016716
  • Şahbaz, Pirinççi, C., Cihan, E., & Ün, Yıldırım, N. (2020). Üniversite öğrencilerinde fiziksel aktivite düzeyinin yaşam kalitesi, kronik hastalık varlığı, sigara kullanımı ve akademik başarıyla olan ilişkisi. KTO Karatay Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 1(1), 15-23.
  • Şahin, M.A., & Taşkıran, A. (2020). Yelken sporcularının beslenme bilgisi ve alışkanlıklarının incelenmesi. Sağlık ve Spor Bilimleri Dergisi, 47-54. T.C. Sağlık Bakanlığı, Türkiye Beslenme Rehberi (TÜBER) 2015. Yayın No: 1031, Ankara.
  • Terzi, D., Şahin- Kaya, A., Terzi, B., & Ege- Gündüz, K. (2021). Sağlık bilimleri bölümlerinde eğitimine devam eden öğrencilerin obezite farkındalık ve ön yargı düzeylerinin değerlendirilmesi: Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi örneği. Turkiye Klinikleri Journal of Health Sciences, 6(4), 703-712.
  • Türkeri, C., Öztürk, B., & Büyüktaş, B. (2019). Çukurova üniversitesinde okuyan kadın ve erkek öğrencilerin fiziksel aktivite düzeylerinin incelenmesi. Ulusal Spor Bilimleri Dergisi, 3 (2), 79-88. DOI: 10.30769/usbd.642774
  • Ülker, H. (2021). Pamukkale üniversitesi öğrencilerinin beslenme bilgi düzeylerinin değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Pamukkale Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Denizli.
  • Yaraşır, E. (2018). Fırat üniversitesi sağlık hizmetleri meslek yüksekokulu öğrencilerinde internet bağımlılığı ve fiziksel aktivite düzeylerinin belirlenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Fırat Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Elazığ.
  • Yıldırım, M., Şimşek, B., & Kartal, A. (2022). Lise öğrencilerinin obezite farkındalık düzeylerinin incelenmesi. Journal Of Social, Humanities and Administrative Sciences, 8(51), 603-611.
  • Yılmaz, G., Şengür, E., & Turasan, İ. (2022). Covid 19 döneminde üniversite öğrencilerinin sağlıklı beslenme tutum puanlarının incelenmesi. Ulusal Spor Bilimleri Dergisi, 6(1), 1-10.
  • Yılmaz, M., Ağartıoğlu, Kundakçı, G., Uyanık, G., Ongan, D., Yıldırım, Sarı, H., Akay, N., Algül, E., & Yıldırım, A. (2022). İlkokul öğrencilerinde obezite, fiziksel aktivite ve özetkililik-yeterlilik düzeylerinin incelenmesi. Ahi Evran Medical Journal, 6(2), 174-183. DOI: 10.46332/aemj.841750
  • Yüksel, E. (2019). Adölesanların fiziksel aktivite, obezite farkındalık ve beslenme davranışlarının değerlendirilmesi. (Yüksek Lisans Tezi). Uşak Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Uşak.

Obezite Farkındalık Durumu, Beslenme Bilgi Puanı ve Fiziksel Aktivite Düzeyinin Bazı Değişkenler Bakımından Karşılaştırılması

Yıl 2022, Cilt: 8 Sayı: 4, 214 - 223, 15.12.2022
https://doi.org/10.18826/useeabd.1182008

Öz

Amaç: Çalışmanın amacı, Spor Bilimleri Fakültesinde öğrenim gören öğrencilerin obezite farkındalık durumları, beslenme bilgi puanları ve fiziksel aktivite düzeylerinin bazı değişkenler bakımından karşılaştırılmasıdır.

Materyal ve Metot: Çalışmaya Spor Bilimleri Fakültesinde öğrenim gören toplam 430 öğrenci katılmıştır. Öğrencilerin obezite farkındalık durumlarının belirlenmesinde Obezite Farkındalık Ölçeği, Beslenme bilgi puanlarının belirlenmesinde Yetişkinler İçin Beslenme Bilgi Düzeyi Ölçeği, fiziksel aktivite düzeylerinin belirlenmesinde ise Fiziksel Aktivite Ölçeği-2 kullanılmıştır. Verilerin analizinde ikili grubun karşılaştırılmasında Independent t testi, grupların karşılaştırılmasında ise One-Way ANOVA testi kullanılmıştır.

Bulgular: Öğrencilerin Obezite farkındalık puanı, beslenme bilgi puanı ve fiziksel aktivite puan ortalamalarının cinsiyet, yaş, sınıf ve bölüm değişkenine göre karşılaştırmasında fark saptanmamıştır.

Sonuç: Sonuç olarak, öğrencilerin obezite farkındalıklarının yüksek düzeyde olduğu, temel beslenme bilgi puanlarının ortalama düzeyde olduğu ve fiziksel aktivite düzeylerinin ise yeterli aktivite düzeyinde olduğu tespit edilmiştir. 

Kaynakça

  • Akın, S., Akyüz, E. Y., Bülbül, E., Tekce, K., Türk, S., Kaplanoğlu, F. N., & Demir, Y. (2022). Bir devlet üniversitesi’nde okumakta olan sağlık bilimleri öğrencilerinde obezite görülme sıklığı ve obezite farkındalık düzeyi ile yeme alışkanlıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Sağlık ve Toplum, 32(1) 92-102.
  • Alasmari, H.D., Al-Shehri, A.D., Aljuaid, T.A, Alzaidi, B.A., & Alswat, K.A. (2017). Relationship between body mass index and obesity awareness in school students. Journal of Clinical Medicine Research, 9, 520-524.
  • Albayrak, Y., Z., & Ünal, E. (2021). Bolu il merkezinde gençlik ve spor bakanlığına bağlı yurtlarda kalan üniversite öğrencilerinin beslenme bilgi düzeyinin ve obezite/fazla kiloluluk sıklığının değerlendirilmesi. ESTÜDAM Halk Sağlığı Dergisi, 296-309.
  • Allen, A. (2011). Effects of educationalıntervention on children'sknowledge of obesity risk factors. Phd Thesis, Carroll College.
  • Andrews, A., Wojcik, J.R., Boyd, J.M., & Bowers, C.J. (2016). Sports nutrition knowledge among mid-major division I university student-athletes. Journal of Nutrition and Metabolism. 3172460, 1-5.
  • Arslan, M., Taşkaya, C., & Kavalcı, B. (2020). Üniversite öğrencilerinde fiziksel aktivite, obezite ve uyku kalitesi arasındaki ilişki. Sağlık Profesyonelleri Araştırma Dergisi, 2(1), 16-22.
  • Atasoy, S., & Güngör, A. E. (2022). Üniversite öğrencilerinin beslenme bilgi düzeyi ve obezite durumunun değerlendirilmesi. Turkish Journal of Family Medicine and Primary Care, 16(2), 340-344.
  • Aydın, T., Erçelik, Z.E., Gönen, B., Yılmaz, D., & Günşen, U. (2020). Üniversite öğrencilerinin obezite ön yargılarının belirlenmesi. Balıkesir Sağlık Bilimleri Dergisi, 9(2), 67-74.
  • Batmaz, H. (2018). Yetişkinler için beslenme bilgi düzeyi ölçeği geliştirilmesi ve geçerlik-güvenirlik çalışması. (Yayınlanmamış Yüksek Tezi). Marmara Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Bulguroğlu, H. İ., Bulguroğlu, M., & Özaslan, A. (2021). Covid-19 pandemi sürecinde üniversite öğrencilerinin fiziksel aktivite, yaşam kalitesi ve depresyon seviyelerinin incelenmesi. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 12(2), 306-311.
  • Büyüköztürk, Ş., Akgün, Ö. E., Demirel, F., Karadeniz, Ş., & Çakmak, E. K. (2015). Bilimsel araştırma yöntemleri. (32. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Dost, A. & Esin, M.N. (2021). Üniversite öğrencilerinde sağlıklı beslenme ve fiziksel aktivite davranışları geliştirme programlarının etkisi: Sistematik Derleme. GÖBEKLİTEPE International Journal of Health Sciences, 4 (6), 189-200.
  • Elmas, L., Yüceant, M., Ünlü, H. & Bahadır, Z. (2021). Üniversite öğrencilerinin fiziksel aktivite düzeyleri ile psikolojik iyi oluş durumları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Sportive, 4(1), 1-17.
  • Erdoğan, R. (2021). Pandemi döneminde beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin beslenme alışkanlıkları ve fiziksel aktivite düzeylerinin belirlenmesi. OPUS International Journal of Society Researches, Pandemi Special Issue, 3276-3295. DOI: 10.26466/opus.862585
  • Gür, F. (2021). Fiziksel aktivite ölçeği-2’nin Türkçe geçerlilik ve güvenilirlik çalışması. Spor ve Performans Araştırmaları Dergisi, 12(3), 252-263.
  • Günay, M., Tamer, K., Cicioğlu, H.İ. & Şıktar, E. (2019). Spor fizyolojisi ve performans ölçüm testleri. (5. Baskı). Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Kafkas, M.E., & Özen, G. (2014), Obezite farkındalık ölçeği’nin (OFÖ) türkçeye uyarlanması: bir geçerlik ve güvenirlik çalışması. İnönü Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 1(2), 1-15.
  • Karagöz, H. (2020). Ondokuz mayıs üniversitesi tıp fakültesindeki dönem 2 tıp öğrencilerinin aile ve sosyal çevresindeki obezite, beden kitle indeksi ve obezite farkındalığı arasındaki ilişki. (Tıpta Uzmanlık Tezi). Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Tıp Fakültesi, Samsun.
  • Karagöz, Y. (2018). Spss ve amos uygulamalı: nicel-nitel-karma bilimsel araştırma yöntemleri ve yayın etiği. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Karasar, N. (2022). Bilimsel araştırma yöntemi; kavramlar ilkeler teknikler. (37. Baskı), Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Kartal, M., & Balcı, E. (2018). Harran Üniversitesi öğrencilerinin fiziksel aktivite düzeyleri ve ilişkin faktörler. Sağlık Akademisyenleri Dergisi, 5(4), 301-310. DOI: 10.5455/sad.13-1536565480
  • Kayalı, K. E. (2022). Beden eğitimi öğretmenlerinin beslenme alışkanlıkları ve bilgi düzeylerinin incelenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Hitit Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Çorum.
  • Kılıç, S. (2013), Örnekleme yöntemleri, Journal of Mood Disorders, 3(1), 44-46.
  • Korkut, G. D. (2020). COVID-19 salgını döneminde ilk ve acil yardım öğrencilerinin beslenme alışkanlıkları ve fiziksel aktivite durumlarının değerlendirilmesi. Paramedik ve Acil Sağlık Hizmetleri Dergisi, 1(1), 1-15.
  • Koyucu, R. G. (2022). Ebelik öğrencilerinin obezite farkındalığı ve ilişkili faktörler: kesitsel çevrim içi anket çalışması. Sağlık ve Toplum, 32(1), 103-110.
  • Küçükcankurtaran, S., & Özdoğan, Y. (2021). Koronavirüs hastalığı’nın yetişkinlerin beslenme ve fiziksel aktivite durumuna etkisi; COVID-19 ve beslenme. Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 11(3), 318-324.
  • López-Bueno, R., Calatayud, J., Andersen, L. L., Balsalobre-Fernández, C., Casaña, J., Casajús, J. A., & López-Sánchez, G. F. (2020). Immediate impact of the COVID-19 confinement on physical activity levels in Spanish adults. Sustainability, 12(14), 5708.
  • Maugeri, G., Castrogiovanni, P., Battaglia, G., Pippi, R., D'Agata, V., Palma, A., & Musumeci, G. (2020). The impact of physical activity on psychological health during Covid-19 pandemic in Italy. Heliyon, 6(6), e04315 https://doi.org/10.1016/j.heliyon.2020.e04315
  • Oktay, B., Gökçe, A., & Özer, A. (2021). İnönü üniversitesi beden eğitimi ve spor öğretmenliği öğrencilerinin fiziksel aktivite durumları, beslenme bilgi ve davranış düzeyleri. Aksaray Üniversitesi Tıp Bilimleri Dergisi, 2(2), 9-12.
  • Özenoğlu, A., Gün, B., Karadeniz, B., Koç, F., Bilgin, V., Bembeyaz, Z., & Saha, B.S. (2021). Yetişkinlerde beslenme okuryazarlığın sağlıklı beslenmeye ilişkin tutumlar ve beden kütle indeksi ile ilişkisi. Life Sciences, 16 (1), 1-18.
  • Özkan, İ., Adıbelli, D., İlaslan, E., & Taylan, S. (2020). Üniversite öğrencilerinin obezite farkındalıkları ile beden kitle indeksleri arasındaki ilişki. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, (1), 120-126.
  • Pedersen, E. S. L., Mortensen, L. H., Brage, S., Bjerregaard, A. L., & Aadahl, M. (2018). Criterion validity of the Physical Activity Scale (PAS2) in Danish adults. Scandinavian Journal of Public Health, 46(7), 726-734. https://doi.org/10.1177/1403494817738470
  • Pehlivan, P. (2020). Veteriner fakültesi öğrencilerinin beslenme bilgi düzeylerinin belirlenmesi. (Yüksek Lisans Tezi). Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Samsun.
  • Samar, E. (2022). Artvin Çoruh Üniversitesi personelinin pandemi sürecinde fiziksel aktivite ve beslenme alışkanlıklarının belirlenmesi. The Online Journal of Recreation and Sports, 11 (1), 19-29.
  • Süel, E., Şengür, E., & Turasan, İ. (2021). Covid-19 salgını döneminde spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin yeme tutumu durumlarının incelenmesi. International Journal of Sport Exercise and Training Sciences-IJSETS, 7(4), 148-154. DOI: 10.18826/useeabd.1016716
  • Şahbaz, Pirinççi, C., Cihan, E., & Ün, Yıldırım, N. (2020). Üniversite öğrencilerinde fiziksel aktivite düzeyinin yaşam kalitesi, kronik hastalık varlığı, sigara kullanımı ve akademik başarıyla olan ilişkisi. KTO Karatay Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 1(1), 15-23.
  • Şahin, M.A., & Taşkıran, A. (2020). Yelken sporcularının beslenme bilgisi ve alışkanlıklarının incelenmesi. Sağlık ve Spor Bilimleri Dergisi, 47-54. T.C. Sağlık Bakanlığı, Türkiye Beslenme Rehberi (TÜBER) 2015. Yayın No: 1031, Ankara.
  • Terzi, D., Şahin- Kaya, A., Terzi, B., & Ege- Gündüz, K. (2021). Sağlık bilimleri bölümlerinde eğitimine devam eden öğrencilerin obezite farkındalık ve ön yargı düzeylerinin değerlendirilmesi: Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi örneği. Turkiye Klinikleri Journal of Health Sciences, 6(4), 703-712.
  • Türkeri, C., Öztürk, B., & Büyüktaş, B. (2019). Çukurova üniversitesinde okuyan kadın ve erkek öğrencilerin fiziksel aktivite düzeylerinin incelenmesi. Ulusal Spor Bilimleri Dergisi, 3 (2), 79-88. DOI: 10.30769/usbd.642774
  • Ülker, H. (2021). Pamukkale üniversitesi öğrencilerinin beslenme bilgi düzeylerinin değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Pamukkale Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Denizli.
  • Yaraşır, E. (2018). Fırat üniversitesi sağlık hizmetleri meslek yüksekokulu öğrencilerinde internet bağımlılığı ve fiziksel aktivite düzeylerinin belirlenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Fırat Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Elazığ.
  • Yıldırım, M., Şimşek, B., & Kartal, A. (2022). Lise öğrencilerinin obezite farkındalık düzeylerinin incelenmesi. Journal Of Social, Humanities and Administrative Sciences, 8(51), 603-611.
  • Yılmaz, G., Şengür, E., & Turasan, İ. (2022). Covid 19 döneminde üniversite öğrencilerinin sağlıklı beslenme tutum puanlarının incelenmesi. Ulusal Spor Bilimleri Dergisi, 6(1), 1-10.
  • Yılmaz, M., Ağartıoğlu, Kundakçı, G., Uyanık, G., Ongan, D., Yıldırım, Sarı, H., Akay, N., Algül, E., & Yıldırım, A. (2022). İlkokul öğrencilerinde obezite, fiziksel aktivite ve özetkililik-yeterlilik düzeylerinin incelenmesi. Ahi Evran Medical Journal, 6(2), 174-183. DOI: 10.46332/aemj.841750
  • Yüksel, E. (2019). Adölesanların fiziksel aktivite, obezite farkındalık ve beslenme davranışlarının değerlendirilmesi. (Yüksek Lisans Tezi). Uşak Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Uşak.
Toplam 45 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Spor Hekimliği
Bölüm HAREKET ve ANTRENMAN BİLİMİ
Yazarlar

Emin Süel 0000-0001-7783-8029

Gürkan Yılmaz 0000-0001-6432-1143

İrfan Güray Yüksel Bu kişi benim 0000-0002-1547-0377

Emrah Şengür 0000-0001-5092-2300

Yayımlanma Tarihi 15 Aralık 2022
Gönderilme Tarihi 29 Eylül 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 8 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Süel, E., Yılmaz, G., Yüksel, İ. G., Şengür, E. (2022). Obezite Farkındalık Durumu, Beslenme Bilgi Puanı ve Fiziksel Aktivite Düzeyinin Bazı Değişkenler Bakımından Karşılaştırılması. International Journal of Sport Exercise and Training Sciences - IJSETS, 8(4), 214-223. https://doi.org/10.18826/useeabd.1182008