Bilgiye erişim yolları günümüzde oldukça gelişmiş durumdadır. Online eğitim platformları yaygın bir şekilde öğrencilerin eğitimlerinde doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmaktadır. Eğitmenler ders içeriklerini bu platformlar içinde oluşturup öğrencilerine derslerini anlatmaktadırlar. Gelişen internet teknolojileri ile görsel, işitsel ve metin olarak ders içeriklerinin çeşitliliği de artmaktadır. Ancak öğrencilerin bu ders içeriklerini çalışırlarken öğrenme eğilimleri farklılaşmaktadır. Öğrencilerin bir kısmı sadece metinlerden oluşan ders içeriklerinden daha rahat öğrenebiliyorken, diğer bir kısmı görsel ve işitsel materyallerle desteklenmiş ders içeriklerinden daha rahat öğrenebilmektedir. Öğrencilerin arasındaki bu öğrenme farklılıklarını tespit edebilmek günümüzde önemli hale gelmiştir. Öğrenme faaliyetlerini zenginleştirmek için her öğrencinin öğrenme eğilimine uygun olarak içerik oluşturulması faydalı olacaktır. Bu çalışmada ders içeriklerini oluşturacak eğitmenler için adaptif öğrenme tabanlı bir yardım aracı geliştirilmiştir. Bu yardımcı araç öğrencilerin öğrenme yöntemlerini analiz ederek eğitmene ders içeriğini oluşturma konusunda tavsiyeler vermektedir. Böylece eğitmenin hazırladığı tüm ders içeriği öğrencilerin öğrenme eğilimlerine göre seçilip oluşturulacaktır. Öğrenme faaliyetlerinin iyileştirilmesinde katkısı olacaktır.
The ways of accessing information are highly developed today. Online education platforms are widely used directly or indirectly in the education of students. Instructors create their course content on these platforms and teach their courses to their students. With the developing internet technologies, the variety of visual, audio and textual course content is also increasing. However, students' learning tendencies differ while studying these course contents. While some of the students can learn more easily from course content consisting only of texts, others can learn more easily from course content supported by audio-visual materials. Identifying these learning differences among students has become important today. In order to enrich learning activities, it would be useful to create content in accordance with the learning tendencies of each student. In this study, we developed an adaptive learning-based help tool for instructors to create course content. This tool analyzes the learning styles of the students and provides recommendations to the instructor for creating the course content. Thus, all the course content prepared by the instructor will be selected and created according to the learning tendencies of the students. It will contribute to the improvement of learning activities.
Adaptive Learning Adaptive Hypermedia e-Learning Random Forest
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Makine Öğrenme (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Eylül 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 15 Sayı: 2 |
Dergi isminin Türkçe kısaltması "UTBD" ingilizce kısaltması "IJTS" şeklindedir.
Dergimizde yayınlanan makalelerin tüm bilimsel sorumluluğu yazar(lar)a aittir. Editör, yardımcı editör ve yayıncı dergide yayınlanan yazılar için herhangi bir sorumluluk kabul etmez.