Turizm
sektöründe daha çok, gönüllü kuruluşların ve turizm pazarlamacılarının
yönlendirilmeleriyle oluşturulan Eko-etiketleme, tüketicinin itici gücünün
kullanılması yoluyla sektörel standardizasyonların yerleşmesine, ulusal ve
uluslararası çevre mevzuatlarının uygulanmasına ve çevrenin korunmasına katkı
sağlamaktadırlar. Bunun yanında bir pazarlama aracı olarak, rekabet gücünü
arttırmaktadır. Mavi bayrak, Cittaslow, Yeşil Yıldız vb. eko-etiketler
plajların, çevrenin ve turistlerin korunmasına fayda sağlayacak şekilde tatil
yöreleri için uluslararası standartlar öngörmektedir. Çalışma, turizm alanında
kullanılan eko-etiketlemelerin turistik yerleşim birimlerine turist sayısı,
turizm geliri, istihdam, ekonomik ve sosyal gelişmişlik açılarından
kazanımlarını ortaya koyarak farkındalık oluşturulması amaçlamaktadır. Türkiye
için önde gelen eko-etiketlerden biri olan Mavi Bayrak’ın kent ekonomisine
katkılarının araştırıldığı çalışmada elde edilen sonuçlar, ele alınan illerdeki
mavi bayraklı plaj sayısı ile şehre gelen turist sayılarının eşbütünleşik
olduğunu ve mavi bayrak sayısından turist sayına doğru uzun dönem nedensellik
ilişkisi olduğunu göstermektedir.
Eco-labelling
is used in tourism industry -with the influence of NGOs and tourism marketers-
mostly to contribute standardisation inline with the cutomer driven strategies,
along with established legistlation for the environment in order to protect it. On the other hand, eco-labelling could also
be used as a marketing tool to improve an establishment’s strengths about
competition. Eco-labelled beaches for
example such as Blue Flag, Cittaslow, Green Star set international standarts
for the sake of protecting the environment.This study, targets itself
eco-labelling and its effects on inbound tourists, tourism income, economical
and social improvements for the area. Using Blue Flag, one of the frequent used
eco-labelling system is chosen for its eceonomical benefits to the city that
was used. Findings indicate that there is a positive correlation between Blue
Flagged establishments and the number of tourists visited the area.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 1 |