BibTex RIS Kaynak Göster

DÖNÜŞÜMCÜ VE ETKİLEŞİMCİ LİDERLİK TARZLARININ İÇSEL PAZARLAMA ÇERÇEVESİNDE MÜŞTERİ ODAKLILIK ÜZERİNE ETKİSİ: DÜZCE ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ

Yıl 2017, Sayı: 4, 0 - 0, 01.12.2017

Öz

Bu araştırmanın temel amacı, dönüşümcü ve etkileşimci liderlik tarzlarının içsel pazarlama çerçevesinde müşteri odaklılık üzerine etkisini incelemektir. Araştırma kapsamında daha güvenilir ve geçerli bilgiler elde edebilmek için nicel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırma evreni Düzce Üniversitesi merkez kampüsünde çalışan 1435 akademik personel ve 188 idari personel olmak üzere toplam 1623 personelden oluşturmaktadır. Evrenin tamamına ulaşmanın zorluğu nedeniyle evreni temsil edebilecek 230 örneklem çoklu örnekleme yöntemi kullanılarak ilk önce tabakalara ayrılıp daha sonra basit tesadüfi yöntemle seçilmiştir. Araştırmadan elde edilen veriler yüz yüze anket tekniğiyle toplanmıştır. Elde edilen veriler aracılığıyla değişkenler arasındaki etkileşimi ortaya koymak amacı ile yapılan çoklu regresyon analizleri sonucunda içsel pazarlama algısı aracı değişken olarak alındığında dönüşümcü liderlik ile etkileşimci liderlik boyutları arasında yer alan koşullu ödül, müşteri odaklılık üzerinde pozitif yönde, etkileşimci liderlik boyutlarından olan tam serbesti boyutunun ise negatif yönde etki ettiği belirlenmiştir. Ayrıca içsel pazarlama algısı aracı değişken olarak alındığında istisnalarla yönetim-aktif boyutu ile müşteri odaklılık arasında herhangi bir ilişki olmadığı tespit edilmiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA72ZY56FD
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Prof. Dr. Kahraman Çatı Bu kişi benim

Gamze Uludağ Bu kişi benim

Ar.Gör. Sinan Kızıltoprak Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Çatı, P. D. K., Uludağ, G., & Kızıltoprak, A. S. (2017). DÖNÜŞÜMCÜ VE ETKİLEŞİMCİ LİDERLİK TARZLARININ İÇSEL PAZARLAMA ÇERÇEVESİNDE MÜŞTERİ ODAKLILIK ÜZERİNE ETKİSİ: DÜZCE ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. Yüzüncü Yıl Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi(4).
AMA Çatı PDK, Uludağ G, Kızıltoprak AS. DÖNÜŞÜMCÜ VE ETKİLEŞİMCİ LİDERLİK TARZLARININ İÇSEL PAZARLAMA ÇERÇEVESİNDE MÜŞTERİ ODAKLILIK ÜZERİNE ETKİSİ: DÜZCE ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. yyuiibfd. Aralık 2017;(4).
Chicago Çatı, Prof. Dr. Kahraman, Gamze Uludağ, ve Ar.Gör. Sinan Kızıltoprak. “DÖNÜŞÜMCÜ VE ETKİLEŞİMCİ LİDERLİK TARZLARININ İÇSEL PAZARLAMA ÇERÇEVESİNDE MÜŞTERİ ODAKLILIK ÜZERİNE ETKİSİ: DÜZCE ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ”. Yüzüncü Yıl Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, sy. 4 (Aralık 2017).
EndNote Çatı PDK, Uludağ G, Kızıltoprak AS (01 Aralık 2017) DÖNÜŞÜMCÜ VE ETKİLEŞİMCİ LİDERLİK TARZLARININ İÇSEL PAZARLAMA ÇERÇEVESİNDE MÜŞTERİ ODAKLILIK ÜZERİNE ETKİSİ: DÜZCE ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. Yüzüncü Yıl Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 4
IEEE P. D. K. Çatı, G. Uludağ, ve A. S. Kızıltoprak, “DÖNÜŞÜMCÜ VE ETKİLEŞİMCİ LİDERLİK TARZLARININ İÇSEL PAZARLAMA ÇERÇEVESİNDE MÜŞTERİ ODAKLILIK ÜZERİNE ETKİSİ: DÜZCE ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ”, yyuiibfd, sy. 4, Aralık 2017.
ISNAD Çatı, Prof. Dr. Kahraman vd. “DÖNÜŞÜMCÜ VE ETKİLEŞİMCİ LİDERLİK TARZLARININ İÇSEL PAZARLAMA ÇERÇEVESİNDE MÜŞTERİ ODAKLILIK ÜZERİNE ETKİSİ: DÜZCE ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ”. Yüzüncü Yıl Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 4 (Aralık 2017).
JAMA Çatı PDK, Uludağ G, Kızıltoprak AS. DÖNÜŞÜMCÜ VE ETKİLEŞİMCİ LİDERLİK TARZLARININ İÇSEL PAZARLAMA ÇERÇEVESİNDE MÜŞTERİ ODAKLILIK ÜZERİNE ETKİSİ: DÜZCE ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. yyuiibfd. 2017.
MLA Çatı, Prof. Dr. Kahraman vd. “DÖNÜŞÜMCÜ VE ETKİLEŞİMCİ LİDERLİK TARZLARININ İÇSEL PAZARLAMA ÇERÇEVESİNDE MÜŞTERİ ODAKLILIK ÜZERİNE ETKİSİ: DÜZCE ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ”. Yüzüncü Yıl Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, sy. 4, 2017.
Vancouver Çatı PDK, Uludağ G, Kızıltoprak AS. DÖNÜŞÜMCÜ VE ETKİLEŞİMCİ LİDERLİK TARZLARININ İÇSEL PAZARLAMA ÇERÇEVESİNDE MÜŞTERİ ODAKLILIK ÜZERİNE ETKİSİ: DÜZCE ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. yyuiibfd. 2017(4).