MOOClar açık ve uzaktan öğrenme alanında yoğun ilgi gören platformlar arasında yer almaktadır. Dünyanın önde gelen üniversiteleri MOOCların geliştirilmesi ve yaygınlaştırılması için önemli destekler sağlayarak herkese açık platformlar oluşturmaktadırlar. Ülkemizde de bu yönde çeşitli çabalar bulunsa da MOOCların pedagojik ve teknolojik gereksinimlerinin yeterince dikkate alınmadığı, bu yönde uygulama ve deneysel çalışmaların yeterli düzeyde olmadığı söylenebilir. MOOCların eğitsel içerik açısından en fazla kullanılan bileşenleri olan videoların güncel animasyon teknolojileriyle desteklenmesine yönelik alanyazında herhangi bir çalışmaya ulaşılamamıştır. Bu araştırmada, sağlık bilimleri temel alanlarından olan fizyolojinin temel konularından birisi olan homeostais ile ilgili bir MOOC hazırlanmış ve dersi alan öğrencilerden hazırlanan bu MOOC için değerlerlendirme yapmaları istenmiştir. Araştırma, tasarım tabanlı araştırma biçiminde desenlemiştir. Araştırmada gönüllü katılım formu, uzman değerlendirme formu ve öğrenci memnuniyet anketi geliştirilmiştir. Öğrenci memnuniyetlerinin eğitsel videoların özelliklerine göre nasıl değiştiği yedi özellik ile incelenmiştir. Buna göre 45 Laborant ve Veteriner Sağlık programı öğrencisinin MOOClar için hazırlanan animasyon destekli videoların en fazla animasyonlarından ve kullanışlılıklarından memnun kaldıkları belirlenmiştir. Öğrencilerden elde edilen bu bulgu da geliştirilen animasyon destekli video ders modüllerinin hedeflerine ulaştığını gösteren bir sonuç olarak değerlendirilmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 4 Sayı: 4 |