Bu çalışmada, ders dışı Doğa Eğitimi Etkinlikleri (DEE) ile işlenen İnsan ve Çevre ünitesinin bilişsel
kazanımlarına yönelik yeni bir başarı testi geliştirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini İzmir ili
Tire ilçesinde ortaokul 8. sınıfta öğrenim görmekte olan ve bir önceki sene söz konusu üniteyi işlemiş
310 öğrenci oluşturmaktadır. Verilerin toplanması için tarafımızdan geliştirilen Çevresel Bilgi Testi
(ÇBT) kullanılmıştır. Çevre Bilgisi Testi’nin (ÇBT) yapı geçerliliğini göstermek için Klasik Test Kuramı
yardımıyla madde ve test analizleri yapılmıştır. Klasik Test Kuramı kullanarak soruların güçlük ve
ayırt edicilik indekslerini hesaplamak için Excel 2013 programı kullanılmıştır. Çevre Bilgisi Testi’nin (ÇBT) güvenilirliğinin ortaya konulması için KR-‐‑20 (=0,78) ve KR-‐‑21 (=0,73) güvenilirlik katsayılarına
bakılmıştır. Yapılan tüm bu analizler sonucunda geliştirilen Çevre Bilgisi Testi’nin (ÇBT) 20 soru ile 7.
sınıf öğrencileri için kullanılmasının uygun olduğu sonucuna varılmıştır.
In this study, we are aiming to develop a new achievement test to measure the benefits of humans and
the environment unit studied with the extracurricular Nature Education Activities (NEA). Our
population are the 310 students living near the Tire town of Izmir province and receiving 8th grade of
their intermediate education which took the lesson we mentioned before in the previous educational
year. The Environmental Knowledge Test (EKT) that developed by ourselves is used to gather the
research data. Classical Test Theory is used to show the construct validity of the Environmental
Knowledge Test (EKT) by doing item and test analyses. Excel 2013 computer program was used to
calculate the difficulty and discrimination index of the items according to Classical Test Theory. KR-‐‑20
(=0, 78) and KR-‐‑21 (=0,73) Reliability Coefficient were used to estimate the reliability of the
Environmental Knowledge Test (EKT). In conclusion of all these analyses we decided that the 20
questions Environmental Knowledge Test (EKT) we developed ourselves can be used for 7th grade
students.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2015 |
Gönderilme Tarihi | 6 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 6 Sayı: 11 |